Vos prasidėjęs motociklininkų sezonas sėja mirtis: prakalbo apie pokalbius su psichologais
Emilis Gorbačiovas
2020-05-31 08:44Nors motociklų sezonas prasidėjo vos prieš kelis mėnesius, tačiau eismo įvykių statistika neraminanti: vien gegužės pabaigoje žuvo 2 motociklininkai. Nenuostabu, jog šie įvykiai sukėlė įvairių reakcijų bangą: kol vieni budrumo prašė automobilių vairuotojų, kiti užsiminė ir apie motociklų vairavimo mokymų sistemos pokyčius. Visgi panašu, jog pagrindinis šios kovos už teisybę ginklas – elementarus sąmoningumas.
Nuo kovo 1-osios Lietuvoje užregistruoti 47 eismo įvykiai, į kuriuos pateko motociklų vairuotojai.
Ypač tragiškas Lietuvai – gegužės mėnesis. Per pastarąjį žuvo 5 motociklininkai.
Šių nepamatę automobilių vairuotojai myriop pasiuntė Kauno rajone važiavusius jaunuolius, o Panevėžyje nelaimės neišvengė ir girtas kaimo gyventojas – nepraleido pagrindiniu keliu keliavusio „Suzuki“ motociklo.
Žavisi pietiečių dėmesingumu eisme
Kunigas, vyriausiasis policijos kapelionas ir motociklų entuziastas Algirdas Toliatas įsitikinęs, jog motociklas yra sunkiai matoma transporto priemonė, tad budriais privalo išlikti visi eismo dalyviai.
„Tiek automobilių, tiek motociklų vairuotojai turėtų būti atsargūs. Pirmiausia, automobilių vairuotojai, žinodami, jog keliuose vasaros metu į gatves išrieda motociklai, turėtų daug dėmesingiau žiūrėti į veidrodėlius. Kadangi motociklai yra sunkiai pastebimi, net ir važiuojantys su šviesomis, tad rekomenduoju kitiems eismo dalyviams neskubėti, atkreipti dėmesį sukant į kairę pusę“, – aiškino A.Toliatas.
Kaip vieną esminių apsaugos priemonių kunigas įvardijo dažnam jaunam motociklininkui ne ypač svarbią detalę – ekipuotę bei šios ryškumą, apsaugas, mat šie elementai gali išgelbėti gyvybę net ir smūgio metu.
Anot A.Toliato, vertėtų nepamiršti ir tolerancijos, kurios, beje, skirtingai nei Lietuvoje, pietų Europoje yra apstu.
„Man teko trejus metus gyventi ir studijuoti Italijoje. Kiek pastebėjau, nors eismo srautas keliuose yra ypač didelis, tačiau vairuotojų dėmesingumas yra aukščiausio lygio. Tai atsispindi ir avarijų skaičiuose : procentiškai statistika tikrai maža.
Tad akivaizdu, kad visuomenės dėmesys yra labai svarbus, – lrytas.lt portalui pasakojo kunigas. – Abiem pusėms reiktų vengti piktavališkų kėslų. Štai automobilių vairuotojai neretai jausdami priešiškus jausmus gatvėmis lakstantiems motociklininkams, šiems užkerta kelią. Tad palinkėčiau geranoriškumo“.
Siūlo bendradarbiauti su psichologais
Tuo metu mintimis apie motociklininkus kelyje pasidalino ir Kauno apskr. VPK kelių policijos valdybos kelių patrulių kuopos vadas Ramūnas Kemzūra.
Anot pareigūno, motociklų sezonas Kaune prasidėjo pakankamai skausmingai. Visgi policija stengiasi, jog nelaimių skaičius būtų kontroliuojamas, o tai įvertina ir baikerių klubai.
„Kiekvienais metais aktyviai patruliuojame tarnybiniais motociklais, tęsiame švietėjišką veiklą su baikerių, motociklininkų klubais, šiems primename KET, diskutuojame. Tai įvertina ir patys klubai: nariai aktyviai įsitraukia į veiklą: praėjusiais metais klubų iniciatyva vykome į Kačerginės žiede vykusius dviračių motorinių transporto priemonių vairavimo mokymus.
Tai buvo labai vykęs renginys, mat subūrė visus norinčius, kurie su bet kokiais motociklais galėjo lavinti savo įgūdžius“, – sakė R.Kemzūra.
Nors pareigūnai yra suinteresuoti, jog motociklininkų eismas vyktų sklandžiai ir nenukentėtų nei jie, nei kiti eismo dalyviai, tačiau vien Kaune eismo įvykiuose nukentėjusių motociklininkų statistika nedžiugina.
„2018 metais Kauno apskrityje fiksavome 32 įvykius ir nė vieno žuvusiojo. 2019 – 46 įvykius, 5 žuvusius. Deja, bet šiais metais jau nustatėme 11 įvykių ir 2 žuvusius. Negalime kaltinti vien tik vienos ar kitos pusės, tačiau, remiantis Lietuvos teismo ekspertizės centro informacija, viena pagrindinių motociklininkų nelaimių priežasčių – leistino greičio viršijimas. Tiesa, greitį viršyti linkę mažiau patirties turintys, adrenalino ištroškę vairuotojai“, – aiškino kelių patrulių kuopos vadas.
Paklaustas, ar yra papildomų būdų, galinčių padėti išsaugoti motociklininkų gyvybes, R.Kemzūra pasakojo, jog galbūt tikslinga būtų į vairavimo mokymo programas įvesti psichologus, kurie padėtų įvertinti, ar mokinys yra pasiruošęs į gatves riedėti su motociklu, ilginti mokymų laiką, amžiaus cenzą.