P.Rimšos gatvės aklagatvyje dabar statyti automobilius draudžiama. Taip gyventojai neteko keturių stovėjimo vietų.
Iš pradžių, dar prieš karantiną, savivaldybė uždraudė automobilius statyti pusėje transporto žiedo, bet gyventojai valdininkams įrodė, kad transporto priemonės niekam nekliūva, ir draudimas buvo atšauktas.
Atsirado geltona linija
O per karantiną, kai daug vilniečių dienas leido namuose, atvažiavę darbininkai užbrėžė geltoną liniją jau per visą transporto žiedą.
Šioje gatvėje gyvenantys vilniečiai spėja, kad skundus savivaldybei rašo vienas nepatenkintas verslininkas, nes visus kitus kaimynus senoji tvarka tenkino.
Bet šis ginasi dėl automobilių stovėjimo nesiskundęs.
Savivaldybės atstovai „Sostinei“ aiškino, kad transporto žiedas P.Rimšos gatvėje skirtas automobiliams apsisukti ir transporto priemonėms, tarp jų priešgaisrinės bei kitų specialiųjų tarnybų, privažiuoti prie gyvenamųjų namų.
„Apsisukimo žiedas nėra stovėjimo aikštelė, jis turi užtikrinti saugų ir sklandų transporto pravažiavimą“, – aiškino savivaldybės atstovai.
Anot jų, įvertinus eismo situaciją P.Rimšos gatvėje nustatyta, kad žiedo vidinėje dalyje stovintys automobiliai nepalieka minimalaus 3 metrų važiuojamosios dalies pločio, todėl transporto priemonės turi užvažiuoti ant trinkelių dangos šaligatvio, skirto pėstiesiems. Dėl to esą ir buvo priimtas sprendimas taikyti papildomas priemones, vidinę žiedo dalį paženklinant geltona ištisine linija.
Susiaurino gatvę
Vilniečiams nuostabą kelia ir kita eismo pertvarka Antakalnyje, kai pernai M.K.Oginskio gatvėje buvo išplatinti šaligatviai ir susiaurinta važiuojamoji dalis.
Savivaldybės Infrastruktūros skyriaus vyresnysis patarėjas Arūnas Visockas taip ir negalėjo pasakyti, ar atlikti kokie nors skaičiavimai, kiek per parą ar savaitę M.K.Oginskio gatvės šaligatviais naudojasi pėsčiųjų, kad juos reikėjo taip išplatinti.
Būtent dėl to labiausiai piktinosi vilniečiai – jie siuntė savivaldybei prieš remontą darytas šaligatvių nuotraukas, kuriose užfiksuota, kad pėstiesiems jų visiškai pakanka.
Susiaurintoje M.K.Oginskio gatvėje po pertvarkos susidarė automobilių grūstys. Mat ši gatvė yra tranzitinė, ja miesto centro link važiuoja Lentupio, Gražinos, B.Sruogos, Naujakurių ir Medžiotojų gatvių gyventojai.
Šioje gatvėje vilniečiai taip pat neteko automobilių stovėjimo vietų. Be to, gatvę susiaurinus du automobiliai jau neprasilenkia – vienam jų tenka vienu ratu užvažiuoti ant šaligatvio. Taip traiškomos naujos trinkelės.
Užvažiuoja ant šaligatvio
M.K.Oginskio gatvės gyventojai skunde savivaldybei nurodė, kad platinant šaligatvį, nors buvo akcentuojamas pėsčiųjų saugumas, jų eismas saugesnis netapo.
Siekdami prasilenkti automobiliai vienu ratu dabar užvažiuoja ant šaligatvio, o motinos su vežimėliais privalo sukti į važiuojamąją dalį, nes šaligatvio viduryje atsidūrė stulpas.
A.Visockas nieko naujo nepasakė: „Norint garantuoti saugų ir patogų pėsčiųjų, dviratininkų judėjimą, per gatvės rekonstrukciją šaligatvis buvo paplatintas iki 1,5 metro – taip, kaip numatyta Statybos techninio reglamento reikalavimuose bei pėsčiųjų rekomendacijose.“
Paklaustas, kaip pasiūlytų susiaurintoje gatvėje prasilenkti automobiliams, A.Visockas žadėjo, kad M.K.Oginskio gatvės gyventojai automobilius daugiabučių kiemuose statys tvarkingiau ir patogiau.