Pažeidimus žiedinėje sankryžoje daro nesąmoningai
Akademijos seniūno Skirmanto Nominaičio teigimu, problemos kyla dėl neaiškiai sudėliotų kelio ženklų. Galbūt žiedinė sankryža ir suprojektuota teisingai, tačiau kuo informacija pateikiama aiškiau, tuo vairuotojams susigaudyti paprasčiau ir įvykių išvengti yra lengviau.
Dabar gi į sankryžą įvažiuojantys gyventojai labai dažnai nesąmoningai pažeidžia KET.
„Atvažiavę nuo Šakių plento antrąja juosta, žmonės įvažiuoja į žiedą ir suka Kauno miesto kryptimi, kurios pasirinkti, pagal dabartinį ženklinimą, negalima. Dažnam vairuotojui atrodo, kad įvažiavus į žiedą galima rinktis bet kurį išvažiavimą, net ir apsukus kelis ratus.
O šioje sankryžoje žiedu galima važiuoti tik antrame išvažiavime. Tiesa, tai galioja tik atvažiuojantiems nuo Šakių plento“, – naujienų portalui lrytas.lt aiškino seniūnas.
Anot S.Nominaičio, dėl painaus kelio atkarpos žymėjimo kalbėta ir su policijos pareigūnais, kurie taip pat suabejojo projektavimo ir ženklinimo logika.
„Policininkai sakė, jog jei žiedinėje sankryžoje įvyksta vienas kitas KET pažeidimas, vairuotojas yra nubaudžiamas, kaip ir viskas logiška – kaltė suverčiama neapdairumui. Bet kai tas pats pažeidimas kartojasi nuolat, klausimų kyla ir policijos atstovams“, – pasakojo S.Nominaitis.
Anot jo, projektuotojų logiką galima tik bandyti nuspėti. Po rekonstrukcijos viadukas buvo išplatintas į tris juostas. Papildoma juosta buvo padaryta tam, jog perkeltų eismo srautą nuo žiedinės sankryžos ir norintiems sukti į miesto pusę, nereiktų stovėti kamštyje.
Vis tik akivaizdu, jog 2,8 mln. eurų kainavęs bei praėjusių metų spalį baigtas projektas srautą gal ir perkėlė, tačiau daugiau aiškumo nesuteikė.
Problemų nesupranta
Lrytas.lt naujienų portalui susisiekus su Universiteto gatvės žiedinę sankryžą projektavusios įmonės UAB „Kelprojektas“ projektų vadove Jurgita Kriščiūniene, paaiškėjo, jog autorė jokių nusiskundimų nėra gavusi.
J.Kriščiūnienė tikino nesuprantanti, kur sankryžoje įžvelgiama problema, mat kamščiai atkarpoje sumažėję, o stebint eismo ženklus – viskas daugiau nei aišku.
„Šia sankryža važiuoju ir pati, su problemomis nesusiduriu. Paprasčiausiai reikia žinoti KET, stebėti ženklus“, – aiškino projektuotoja.
Anot J.Kriščiūnienės, sankryžose ženklai montuojami su LAKD Eismo saugos skyriaus ir kelių policijos pritarimu, tad ženklinimas nėra savavališkas ar neapgalvotas.
Paklausta apie galimus alternatyvius sprendimus eismui pagerinti, moteris patikino, jog minimalūs pokyčiai įmanomi, tačiau situacijos nepakeis.
„Sankryžos išplanavimo jau nepakeisime, alternatyvūs sprendimai galimi tik keičiant ženklus. Bet ten tikrai nėra kur paklysti, mat norintiems sukti į A5 magistralę vis tiek reikia važiuoti pirmąja juosta. Žmonėms visada yra blogai, kai atsiranda kažkokios naujovės“, – sakė ji.
Pokyčius inicijuos jau netrukus
Tuo metu Kauno apskrities VPK viršininkas Elanas Jablonskas tikino, jog kelių policijos pareigūnai įvertino situaciją ir informavo Lietuvos automobilių kelių direkciją apie painią eismo padėtį šioje sankryžoje.
Remiantis Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato pateikta informacija, Universiteto gatvės sankryžoje per mažiau nei 8 mėnesius fiksuota 14 Kelių eismo taisyklių pažeidimų, tad tikimasi, jog naujas kelio ženklinimas bus sumontuotas jau netrukus.
Apie artėjančius pokyčius naujienų portalą lrytas.lt informavo ir pati Lietuvos automobilių kelių direkcija.
Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vadovės Aušros Ramoškaitės teigimu, nors eismo organizavimo schema nurodytoje vietoje yra suderinta su Kauno apskrities vyriausiuoju policijos komisariatu ir neprieštarauja KET, tačiau, atsižvelgdama į eismo dalyvių keliamus klausimus, LAKD artimiausiu metu inicijuos atitinkamus kelio vertikaliojo ir horizontaliojo ženklinimo pakeitimus.