Svarbūs pokyčiai Vilniaus senamiestyje: dalyje jo bus draudžiamas eismas R.Šimašius: senamiestis – ne magistralė

2020 m. gegužės 7 d. 12:26
Nuo liepos keičiasi automobilių eismas dalyje Vilniaus senamiesčio, neleidžiant automobiliams jo kirsti tranzitu. Be to, keturios gatvelės bus apskritai uždaromos ir skirtos lauko kavinėms, pėstiesiems ir dviratininkams.
Daugiau nuotraukų (19)
Eismas taip pat bus perorganizuojamas į savotiškas „kilpas“, t.y., bus vienpusis, siekiant išvengti tranzitu vykstančių automobilių, taip pat automobiliams bus visiškai uždarytos keturios gatvės.
Eismas senamiestyje – keturiomis kilpomis
Nuo liepos mėnesio Vilniaus senamiesčio branduolys bus padalytas į keturias zonas, kuriose eismas vyks tik į vieną pusę. Kiekviena zona turės savo įvažiavimus ir išvažiavimus, tačiau eismas tarp šių zonų nebus įmanomas. Kitaip tariant, judėjimas senamiestyje vyks kilpomis – atvažiavę iš vienos pusės, išvažiuosite irgi toje pačioje pusėje, kirsti senamiesčio tranzitu nebepavyks.
Savivaldybės atliktų tyrimų duomenimis, iki šiol piko metu senamiestyje net 40 proc. eismo sudarydavo tranzitinis srautas, kuris tik kerta senamiestį, nesustoja jame ir jam nesuteikia jokios vertės.
Keturios kilpos arba zonos aplink jas bus vadinamos pagal pagrindinius įvažiavimus į šias – Trakų, Islandijos, Subačiaus ir Latako. Išnyks ir galimybė ratu apvažiuoti Vilniaus rotušę – nors prie jos bus galima atvykti trimis skirtingomis kilpomis, tačiau čia jos nesusikirs, eismo srautai bus atsieti. Naują judėjimo senamiestyje schemą galima rasti specialiai šiems pokyčiams sukurtoje svetainėje.
„Visi pokyčiai reikalauja supratimo ir kantrybės. Suprasti naują senamiesčio žemėlapį mes padėsime, todėl iš vilniečių prašau tik kantrybės – iš pradžių gal nerasite tinkamo įvažiavimo ar ne ten pasuksite, bet po kurio laiko be šių pokyčių niekas nebeįsivaizduosime senamiesčio patrauklumo. Taip, kaip dabar niekas nesupranta, kaip kažkada buvo galima rūkyti restoranuose“, – sako Vilniaus meras.
Pasak jo, atrasti tinkamą įvažiavimą bus paprasta – tereikia pasižiūrėti žemėlapyje, kokios spalvos zonoje yra jūsų tikslas, ir bus aišku, per kurią gatvę turite atvykti į senamiestį. Priprasti prie judėjimo pokyčių padės ir maršrutų programėlių, tokių kaip „Waze“ arba „Google Maps“, naudojimas.
Remiantis statistika, iki karantino bene trečdalis visų į senamiestį įvažiuojančių automobilių šiame nepasilikdavo, tik pravažiuodavo. Pasak sostinės mero, šis sprendimas padės atlaisvinti Vilnių pėstiesiems bei verslui.
„Noriu priminti, kad senamiestis nėra degalinė, o tuo labiau – ne magistralė. Joks automobilis negalės kirsti senamiesčio – per vieną iš keturių įvažiavimų patekęs, per ten pat turės ir išvažiuoti. Prašau visų sąmoningumo ir kantrybės. Tai bus puikus pokytis visam miestui. Tai nepaveiks Vilniaus viešojo transporto, o senamiestyje gyvenantys žmonės galės laisvai pasiekti namus“, – kalbėjo R. Šimašius.
Visi šie sprendimai, kurių kryptimi juda daugelis Vakarų Europos miestų, pasak savivaldybės, buvo numatyti Vilniaus darnaus judumo plane, tačiau karantino metu sumažėję automobilių srautai leido juos įgyvendinti metais anksčiau nei planuota.
„Senamiesčio gyventojams tai reiškia švaresnę ir tylesnę artimą aplinką, vietos verslui – daugiau gyvybės, kurios ypač reikia šios krizės metu, visiems vilniečiams – dar unikalesnį senamiestį, kuris vilios ne tik savo pramogomis, bet ir paprastu pasivaikščiojimu. Automobilis negali būti dominuojantis jautriausioje ir gražiausioje mūsų miesto dalyje – Vilnius renkasi būti ateities miestu jau dabar“, – teigė R.Šimašius.
4 gatvelės atiduodamos pėstiesiems
Sprendimas jau šią vasarą įvesti kilpinį eismą leidžia dalį senamiesčio gatvelių visiškai atriboti nuo automobilių srauto iškart.
Jau nuo kitos savaitės visomis dienomis bus uždaromas eismas šių gatvių atkarpomis: Savičiaus gatvėje (tarp Augustijonų g. ir Savičiaus g. 6 namo, kur iki šiol eismas buvo uždaromas tik savaitgaliais), Stiklių gatvėje (atkarpoje nuo Stiklių g. 7A iki Gaono g. 10), Gedimino prospekte (dalyje tarp Vilniaus ir T. Vrublevskio gatvių, su galimybe pristatyti prekes rytais nuo 4 iki 11 val.).
Keisis ir judėjimas Vilniaus g. atkarpoje tarp Islandijos ir Labdarių g. – bus uždarytas patekimas nuo Islandijos g. pusės ir didesnė gatvės dalis bus skirta pėstiesiems ir lauko kavinėms. Tačiau gyventojams privažiavimas išliks nuo Labdarių g. Detaliau apie šios gatvės eismo pertvarkymą bus paskelbta po kelių dienų.
„Vilniuje mes jau turime pavyzdžių, kaip senamiesčio gatvelių atidavimas pėstiesiems atkuria jose gyvybę. Senamiestis daug gražesnis, kai į jį žiūri ne pro automobilio langą – neabejoju, kad tai pasimatys jau artimiausiu metu, vos tik šiose gatvėse automobilių ratus pakeis mūsų batai“, – sakė Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas.
Prisitaikys ir viešasis transportas
Žmonių judėjimo pokyčius senamiestyje atidžiai analizuos ir viešojo transporto ekspertai – planuojama, kad ateityje atsiras daugiau viešojo transporto maršrutų į senamiestį ir po jį, bus įrengta naujų stotelių, o senamiesčio prieigose pagal galimybes kursuos aplinkai draugiškas viešasis transportas.
„Mūsų duomenys rodo, kad Vilniuje po labai ilgos pertraukos vėl auga viešojo transporto naudojimas – investicijos į jo atnaujinimą jau duoda grąžos, – teigė V. Mitalas. – Siekiame, kad Vilnius taptų švaresnis, jaukesnis, gyvesnis ir saugesnis, dėl to būtina iš naujo atrasti keliones viešuoju transportu, dviračiu ir pėsčiomis.“
Minėtų gatvių uždarymas pėstiesiems numatytas šiltuoju sezonu – iki šių metų spalio 1 d. Po to bus vertinama, ar šiuos sprendimus taikyti kasmet.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.