Sausio pradžioje Vyriausybė nusprendė grąžinti lenteles su žaliosiomis rodyklėmis, o Susisiekimo ministerijos priimti teisės aktai numato, kur jas galima įrengti. Sausio 31-ąją į posėdį susirinkusi Kauno savivaldybės Eismo saugumo komisija nusprendė lenteles grąžinti į 11 sankryžų.
„Nors posėdyje buvo pareikšta pastabų, kad dalis lentelių negali būti grąžintos, nes pažeidžia kelių šviesoforų įrengimo taisyklių ir lentelių su žalia rodykle prie raudono šviesoforo signalo įrengimo vertinimo metodikos nuostatas, komisija nusprendė į tai neatsižvelgti ir sąrašą patvirtino“, – stebėjosi D.Santockis.
Taisyklių ir metodikos nuostatos draudžia įrengti lenteles, jeigu yra įrengtas atskiras šviesoforas su rodyklėmis į dešinę arba kai įrengta papildoma sekcija, skirta sukantiems į dešinę.
Pokyčių kaina – solidi
Praėjusių metų gruodį Kauno miesto savivaldybė investavo į šviesoforų modernizavimą įrengiant atskirus šviesoforus ar papildomas jų sekcijas.
Pasak D.Santockio, norint įrengti tokius šviesoforus ar papildomas sekcijas, neužtenka vien pritvirtinti sekcijas – reikia kabelių, papildomų valdiklių modulių, atlikti perprogramavimo ir srautų reguliavimo darbus.
Dešiniojo posūkio reguliavimas su papildoma sekcija gali kainuoti ir kelis tūkstančius eurų. Žvelgiant į ilgalaikę perspektyvą ir tai, kad su papildoma sekcija eismas reguliuojamas saugiau, pinigai nėra tokie dideli.
„Kur kas blogiau, kai vos po mėnesio miesto valdžia nusprendė draskyti tai, ką neseniai įrengė“, – piktinosi aktyvus kaunietis.
Atsisakė gerų sumanymų
Gruodžio pabaigoje investuota į Šv.Gertrūdos ir Gimnazijos gatvių sankryžą įrengiant vaizdo detekciją iš Gimnazijos gatvės, važiuojant nuo A.Mackevičiaus gatvės.
Tokiu būdu eismas iš Gimnazijos gatvės buvo reguliuojamas atskiru šviesoforu su rodyklėmis į dešinę pagal eismo detektorius. Žalias signalas sukantiems į dešinę užsidegdavo trumpam tik tuomet, kai būdavo automobilių.
Prieš porą savaičių videodetekcija buvo išjungta ir užkabinta lentelė, nors tai draudžia taisyklės ir metodika.
Vasario 25-ąją užsimota dar plačiau. Pradėtos nuimti papildomos sekcijos į dešinę, į kurias miestas praėjusių metų paskutiniais mėnesiais investavo tūkstančius eurų.
Viena tokių vietų – Jonavos ir Nuokalnės gatvių sankryža, nors net ryto valandomis spūsčių šioje vietoje nesusidarydavo. Vis dėlto nuimta papildoma sekcija ir įrengta lentelė.
Nepaisant taisyklių ir metodikos tą pačią dieną nuimta papildoma sekcija į dešinę vadinamojoje „Megos“ sankryžoje. Užuot atlikusi eismo srautų tyrimus ir sureguliavusi srautus naudojant šviesoforus, savivaldybė nuėjo lengviausiu keliu – pritaisė lentelę.
Dar po dienos nuimtos papildomos sekcijos Karaliaus Mindaugo prospekto ir Kaunakiemio gatvių sankryžoje iš Kaunakiemio gatvės. Šioje sankryžoje kartais nusitęsdavo ilgesnė eilė, nes ne visi vairuotojai mokėdavo važiuoti degant žaliam šviesoforo signalui.
Kodėl lig šiol tyli meras?
Kauno savivaldybės Eismo saugumo komisijos posėdyje buvo išsakyta pastaba, kad savivaldybė galėtų papildomai informuoti vairuotojus apie pasikeitusias Kelių eismo taisykles. Ne visi vairuotojai dar suvokė, kad galima sukti į dešinę degant žaliam šviesoforo signalui be rodyklių, nors papildomos sekcijos signalas išjungtas.
Vienas būdų tai padaryti – įrengti informacinius skydus šalia šviesoforų. Vis dėlto savivaldybė nuėmė papildomas sekcijas ir įrengė lentelę.
„Kadangi metodika numato, kad lentelių negalima įrengti ten, kur yra galimybė įrengti papildomas sekcijas, tikėtina, kad Transporto kompetencijų agentūra atmes prašymą šiose vietose leisti įrengti lenteles. Tad vėl teks įrengti papildomas sekcijas. Ir pirma, be abejo, vėl nuimti lenteles“, – prognozavo D.Santockis.
Jam akivaizdu, kad miesto pinigai, panaudoti infrastruktūrai tobulinti, švaistomi.
Kauniečiui taip pat įdomu, kaip į tokį miesto investicijų mėtymą žiūri griežta išlaidų kontrole garsėjantis Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.
Komisijos sprendimai nekelia abejonių
Martynas Matusevičius
Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas
„Žaliosios lentelės sankryžoje sugrąžintos bendru Eismo saugumo komisijos sprendimu įvertinus ir aptarus šią galimybę su visais komisijos nariais.
Tarp jų yra tiek eismo saugumo specialistų, įvairių susijusių organizacijų atstovų, tiek ir policijos pareigūnų. Taigi abejoti šių specialistų kompetencija nėra pagrindo.
Nuolat stebime, analizuojame situaciją ir visuomet laukiame vairuotojų pastabų. Esame pasirengę nedelsiant reaguoti ir priimti atitinkamus sprendimus, kad eismas Kauno miesto gatvėse vyktų sklandžiai ir saugiai.
Kol kas sugrąžinti lenteles miestui kainavo tik apie 300 eurų.“
113
Tiek žaliųjų rodyklių buvo Kaune iki 2020-ųjų pradžios