Prieš mėnesį naują visureigį nusipirkęs Kupiškio gyventojas įsitikinęs – salone jam pardavė karstą jo dukrai.
Vyro vairuojamam automobiliui patekus į avariją nesuveikė nė viena oro pagalvė, o kartu važiavusiai dukrai buvo suknežinta kaukolė ir ji žuvo.
Gedintis tėvas sako iš ugniagesio išgirdęs versiją, kad ką tik pirktame automobilyje oro pagalvių iš viso galėjo nebūti.
„Toyota“ pardavėjai tai kategoriškai neigia, o už automobilių saugumą atsakingos tarnybos atskleidžia – parduodamų naujų automobilių, ar jie iš tiesų nauji, ar juose nieko netrūksta, niekas netikrina.
Mirtina galvos trauma
Mergina žuvo penktadienio vakarą šiurpioje avarijoje. Jos tėtis Virginijus Šleikus Vilniuje pasiėmęs dukrą važiavo namo. Mergina sėdėjo šalia, keleivio vietoje, o žmona – ant galinės sėdynės. Visi buvo užsisegę saugos diržus.
Šiek tiek po 20 val. jiems važiuojant Kupiškio r., ties Naivių kaimu, prieš automobilį ant kelio iššoko stirna. Vairuotojas partrenkė gyvūną, bet po smūgio atsidarė variklio dangtis, kuris pakilo į viršų ir išdaužė priekinį visureigio stiklą. Nieko nematydamas vairuotojas kliudė kelio atitvarą, mašina vertėsi ir krito į pakelėje buvusį upelio šlaitą, išklotą betoninėmis plokštėmis.
Nors tėvai rimtų sužalojimų išvengė, merginai šis smūgis buvo lemtingas. Ji galva trenkėsi į šoninį automobilio statramstį ir patyrė mirtinus kaukolės lūžius.
Gelbėtojui kilo įtarimas
Tačiau keisčiausia yra tai, kad šiurpaus eismo įvykio metu nesuveikė nė viena automobilio oro pagalvė. Naujas automobilis turėjo turėti ir šonines užuolaidines oro pagalves, kurios greičiausiai būtų išgelbėjusios Viktorijos gyvybę.
„Ir su gaisrininku kalbėjau, kuris gelbėjo... nukabino nuo diržų mano dukrytę, iškirpo statramstį. Sako, panašumų yra, kad oro pagalvės ten išvis nėra, – šiurpiu įtarimu pasidalijo tėvas. – Apversiu žemę aukštyn kojom, už dukros atminimą padarysiu viską, kad išsiaiškinčiau kodėl.
Mašiną pirkau, kad ji būtų saugi, dėl saugumo. Jei būtų suveikusi šoninė užsklanda, mano dukra dabar būtų gyva.“
Dukros netekęs tėvas naują „Toyota CH-R“ pirko prieš mėnesį. Aštuonios saugos pagalvės, įskaitant šonines užuolaidines, yra jau bazinėje šio modelio komplektacijoje.
V. Šleikų papiktino pardavėjų komentaras, kad pagalvės galbūt nesuveikė, nes smūgis neva buvo per silpnas.
„Kokio smūgio gali bereikti, jei mašina virto? Turėjo iššokti visos pagalvės nuo sutrenkimo mažiausio.
Statramstis visas linko, mašina susiplojo, jos galvytė į statramstį... Išvada – dėl daugybinių kaukolės lūžių mano dukra žuvo. Tai kaip pataikyti į tą prakeiktą daviklį, kad suveiktų oro pagalvės?“, – stebėjosi tėvas.
Salonas ginasi
Dėl avarijos šiuo metu atliekamas tyrimas. Panevėžio salonas „Auresa“, iš kurio buvo pirkta „Toyota“, yra oficialus gamintojo atstovas Lietuvoje. Jo vadovas neigia, kad oro pagalvių naujoje mašinoje galėjo nebūti.
Pasak jo, tokia galimybė protu nesuvokiama.
„Į visas Baltijos valstybes, Lietuvą, Latviją, Estiją, atvažiuoja visi nauji automobiliai. Mes jau gauname automobilius su sertifikatais, kurie atitinka visus saugumo reikalavimus su teise pardavinėti Lietuvoje“, – aiškino jis.
Naujų automobilių netikrina
Tuo tarpu tarnybos neslepia, kad parduodamų naujų automobilių niekas papildomai netikrina.
„Europoje parduodamų naujų automobilių atitiktį gamintojas patvirtina išduodamas AB atitikties sertifikatą ir tokiu būdu jis užtikrina, kad automobilis, patekdamas į rinką, atitinka visus jo gamybos metu keliamus reikalavimus“, – aiškino Transporto saugos administracijos atstovas Justas Petrauskas.
Iš salono pirktas naujas automobilis prieš registraciją netikrinamas – Techninėje apžiūroje jis pirmą kartą pasirodo po trejų metų. Tik tada patikrinamos ir oro pagalvės.
Kauno techninės apžiūros centro vadovas Gintaras Ciegis neslėpė, kad kartais vairuotojai mėgina užmaskuoti automobilyje nebesančias oro pagalves.
„Galima apgauti, ypač jei sudedami apgavikai, jeigu oro pagalvės buvo iššovusios ir ten užtaiso taip, kad nieko vizualiai negali pastebėti, kad nėra tos saugos pagalvės. Tas lemputės patikrinimas nėra efektyvus, kad tikrai galėtum įvertinti, ar tikrai ta oro pagalvė yra“, – sakė jis.
Pasak transportą tikrinančių tarnybų, tokia tvarka, papildomai netikrinti naujų automobilių, galioja visoje Europoje.