Profesionalūs lenktynininkai sako, kad šias vairuotojų kategorijas skiria viena taisyklė, kuria vadovaujantis būtų galima ne tik greitai, bet ir saugiai įveikti bet kokį atstumą.
Išvengtų nereikalingos rizikos
Tradicinėse „Aurum 1006 km“ lenktynėse Palangoje dalyvausiančios „Circle K milesPlus racing team“ komandos nariai teigia, kad kiekvienam vairuotojui turėtų būti diegiama pagarba kitam eimo dalyviui.
„Esminis principas – gerbti kiekvieną eismo dalyvį. Kvapą gniaužiančius momentus profesionaliose lenktynėse lemia greitis, tačiau ir jį mes kontroliuojame.
Jeigu elementarios pagarbos taisyklės laikytųsi visi vairuotojai, smarkiai pagerėtų kultūra keliuose, būtų išvengta staigaus, agresyvaus ir nepasvertai rizikingo vairavimo.
Dėl to pagalbos tarnyboms tenka rinkti ne tik automobilių nuolaužas, bet ir gelbėti gęstančias gyvybes“, – sako „Circle K milesPlus racing team“ lenktynininkas Jonas Karklys.
Pasak jo, pagarbos kitam taisyklė apima ir atidų vairavimą, kuris turėtų būti kiekvieno vairuotojo prioritetas.
Nepaisant to, realybėje apsikraunama daugybe šalutinių veiklų ir dar nevengia paspausti greičio pedalą.
Klysta praradę savitvardą
„Circle K milesPlus racing team“ atstovo teigimu, dažniausiai keliuose tenka stebėti saugaus greičio nesilaikymą, išsiblaškymą, vairavimą naudojant telefoną ar išmaniuosius įrenginius.
Anot jo, susidarius kritinei situacijai vairuotojai tiesiog praranda savitvardą ir dėl to daro grubias klaidas.
„Tam, kad galėtume dalyvauti profesionaliose lenktynėse, kuriose rizikos lygis yra labai aukštas, daug treniruojamės ir laviname įgūdžius. Išmokstame koncentruoti dėmesį, o sprendimus priimti akimirksniu.
Tai, ką mato žiūrovai yra ilgo pasiruošimo rezultatas ir net profesionalams ne visais atvejais pavyksta suvaldyti situaciją. Tuo labiau nereikia bereikalingai rizikuoti kelyje“, – teigia J. Karklys.
Svarbiausią taisyklę galima taikyti ir atvirkščiai – negalima pasitikėti keliu ir kitais eismo dalyviais.
Ši paprasta gudrybė padės nepriartėti pernelyg arti kito automobilio, važiuoti pernelyg arti jo ar pavojingai lenkti.
Taip pat leis užsitikrinti erdvę savo manevrams, saugiai stabdyti ar keisti važiavimo kryptį.
Turi įtakos degalų sąnaudoms
Įžūlų vairavimo stilių atsispindi ir išlaidos degalams. Stipriais spaudžiant akceleratorių, staigiai stabdant ir staigiai manevruojant sąnaudos neišvengiamai išauga.
„Lenktynėse svarbiausia yra greitis ir laikas, todėl būtina turėti ir degalų strategiją.
Reikia važiuoti taip, kad netektų dažnai stoti ir gaišti brangaus laiko, taip pat įvertinti, ar verta piltis degalų, jei jų užteks iki finišo.
Kasdienybėje svarbūs ne tik kokybiški degalai, bet ir nuosaikus tolygaus greičio palaikymas.
Tradiciškai vienas ekonomiškiausių greičių yra 90 km/val. Svarbu planuoti savo vairavimą, kad nereikėtų dažnai stabdyti ir vėl pagreitėti Galbūt kai kur galima prariedėti nenaudoti energijos spaudžiant akceleratorių.
Na, ir nepamiršti leidžiantis nuo kalno neįsijungti laisvos pavaros, bet riedėti naudojant tarkime penktąją – taip sutaupoma degalų“, – sako lenktynininkas.