„Siekiame užtikrinti, kad neblaivūs vairuotojai negalėtų naudotis paslauga.
Ne tik skatiname vairuotojų sąmoningumą, bet ir ieškome technologinio sprendimo, kuris padėtų šią problemą spręsti“, – kalbėjo „CityBee“ vadovas Lukas Yla.
Automobilių dalijimosi ateitis
„CityBee“ jau kurį laiką tiria rinkos galimybes ir ieško pažangiausio technologinio sprendimo neblaiviems vairuotojams sustabdyti.
„Į keletą automobilių integravome šiuo metu rinkoje pažangiausiais įvardijamus alkoblokus. Išmėginome tai su vartotojų grupe ir išklausėme jų atsiliepimus“, – pasakojo L. Yla.
Kompanijos vadovas teigia, kad toks sprendimas kelia įvairių verslo plėtros, technologinių ir higienos iššūkių.
„Nors dabar automobilių dalijimosi paslauga veikia pasitelkiant tik „CityBee“ priklausančius automobilius, svarstoma galimybė ateityje į paslaugą integruoti ir nuosavus automobilius“, – pasakojo L. Yla.
Apie šiuos sprendimus jau gana seniai kalba ir automobilių gamintojai akcentuodami, kad 90 proc. laiko nuosavas automobilis stovi nenaudojamas.
Lygiai taip pat ir vykdant plėtrą, svarstome galimybę ateityje plėsti automobilių parką ne tik naujais automobiliais, tačiau kurti platformą, kur miestiečiai galėtų uždirbti iš nuosavų automobilių nuomodami juos „CityBee“ vartotojams.
Taip būtų kuriama moderni ir efektyvi judėjimo mieste infrastruktūra. Šiuo metu analizuojame tokią galimybę“, – kalbėjo L. Yla.
Anot jo, alkoblokų reikalavimas apribotų tokią plėtrą, nes alkoblokai turėtų atsirasti visuose miesto automobiliuose.
Kelia technologinių ir higienos iššūkių
L. Yla teigė, kad integravus kelis alkoblokus „CityBee“ automobiliuose buvo stebima, kaip į juos reaguoja klientai.
„Išklausę vartotojų atsiliepimus pamatėme, kad žmonėms nėra aišku, kaip naudotis alkoblokais – kiek laiko reikia į juos pūsti, kada ir kiek oro įtraukti. Taip pat jie praleisdavo bent kelias minutes papildomo savo laiko ir likdavo nepatenkinti savo naudojimosi patirtimi.
Sulaukėme dėl to priekaištų ir nuomonių, kad įsidiegę tokią technologiją jie nustotų mūsų paslauga naudotis dėl keliamų nepatogumų ir rinktųsi kitas alternatyvas“, – kalbėjo L. Yla.
L. Yla pabrėžia, kad tokių alkoblokų integracija kelia ir higienos iššūkių. Automobiliais kas mėnesį įvykdoma 120 tūkst. kelionių, šis skaičius nuolat auga.
Įmontavus tokius alkoblokus į visus automobilius, kiekvienas vairuotojas prieš kiekvieną kelionę turėtų pakeisti alkobloko antgalį, taip sunaudodamas per 120 tūkst. plastmasinių antgalių per mėnesį.
Tai kelia tam tikrų higienos, ekologijos, tvarumo klausimų, – pasakojo L. Yla.
Jis pasakojo, kad kol kas nė vienas automobilių dalijimosi operatorius pasaulyje alkoblokų nepritaiko savo praktikoje, nes nėra patogios ir efektyvios technologijos, kai automobiliu naudojasi bent keliolika vairuotojų per dieną.
„Mes išbandome įvairius sprendimus ir siekiame rasti technologiją, kuri sustabdytų neblaivius vairuotojus, bet kartu nekliudytų naudotis mūsų paslauga drausmingiems ir atsakingiems vairuotojams, kurių tarp mūsų vartotojų – absoliuti dauguma.
Iki šiol ištestavome per dešimt įvairių alkotesterių, ieškome jų integracijos galimybių automobiliuose.
Bendraujame su pažangesnes technologijas kuriančiais ir testuojančiais gamintojais bei kitais automobilių dalijimosi operatoriais pasaulyje.
Manome, kad ateityje atrasime pažangų sprendimą“, – kalbėjo L. Yla.
Pabrangins nuomos paslaugas
Trumpalaikės automobilių nuomos bendrovės „Spark“ vadovas Nerijus Dagilis mano, kad reikalavimas į visus nuomojamus automobilius įdiegti alkoblokus iškraipo rinką.
„Reikalavimas automobilių nuomos kompanijoms įsidiegti alkoblokus savo automobiliuose sukuria diskriminuojančias sąlygas atskiroms verslo sritims bei įmonėms.
Be to, alkobloko įmontavimas ženkliai apsunkins transporto priemonės eksploataciją (jis gali suveikti netgi važiuojant), pabrangins automobilių nuomos paslaugas, taip pat tai yra nehigieniška“, – komentavo N. Dagilis.
N. Dagilio teigimu, tokių reikalavimų nėra nė vienoje Europos Sąjungos valstybių, o alkoblokas naudojamas kaip alkoholizmu sergančių asmenų savarankiškos reabilitacijos programos dalis, suteikianti tokiems žmonėms galimybę vairuoti savo nuosavą automobilį.
Pasisako už kompleksinius sprendimus
L. Yla teigia, kad reikia ieškoti kompleksinio, visas transporto priemones apimančio sprendimo, jog būtų išspręsta neblaivių vairuotojų Lietuvoje problema.
„Lietuvoje yra 1,1 mln. transporto priemonių, iš jų apie 600 priklauso „CityBee“.
Tam, kad neblaivių vairuotojų problema būtų tikrai išspręsta, reikia sprendimų, apimančių visas transporto priemones.
Mes esame pasiruošę kalbėti su visomis suinteresuotomis šalimis apie galimus sprendimus“, – kalbėjo L. Yla.
Jo teigimu, kompanija glaudžiai bendradarbiauja su Susisiekimo ministerija ir ieško papildomų priemonių, kad būtų užkirstas kelias neblaiviems vairuotojams.
„Mes smerkiame neblaivų vairavimą ir tokio elgesio netoleruojame. Jeigu asmuo vairavo išgėręs, jį blokuojame savo sistemoje visam laikui“, – kalbėjo L. Yla.