Chemijos gatve link Ateities plento važiuojantys kauniečiai šią savaitę turėjo būti atsargesni.
Neseniai šioje gatvėje vienoje eismo juostoje buvo paklota nauja danga. Tvyrant karščiams ji suminkštėjo ir ėmė lipti prie automobilių ratų. Atrodė, tarsi ant kelio būtų papilta dervos.
Karščiams nesitraukiant vairuotojai automobilių ratais spėjo nuzulinti kai kurias naujos dangos vietas ir iš po jos išlindo senosios likučiai, todėl kauniečiai pamanė, kad tai – kelininkų darbo brokas.
Laboratorinių bandymų centro direktoriaus pavaduotojas Petras Morkūnas aiškino, jog greičiausiai taip nutiko dėl to, kad gatvės danga visai neseniai atnaujinta, o stojus karščiams į jos paviršių prasimušė asfalto sudėtyje esantis naftos bitumas.
Pasak kelių įrengimo ir asfaltbetonio dangų specialisto, anksčiau keliai buvo dengiami kitokios sudėties danga ir kitais būdais.
Nauja kelio danga būdavo užpilama labai smulkiu žvyru arba jos paviršius pašiurkštinamas.
„Dabar tokio poreikio nėra, kelio dangų klojimo metodai modernesni. Šiuo atveju greičiausiai nutiko taip, kad visai nauja danga nuo važiuojančių automobilių krūvio nespėjo sušiurkštėti, nes karšti orai tvyrojo ilgai.
Todėl vietomis į paviršių prasimušė asfalto sudėtyje esantis naftos bitumas. Jis ir kibo prie automobilių ratų“, – sakė ekspertas.
P.Morkūnas pasakojo, kad šalyse, kur klimatas nuolat šiltas, keliai dengiami kitokios sudėties asfaltu.
„Jis atsparesnis ilgalaikiams karščiams, tačiau ir jo kaina kur kas didesnė.
Manau, kad mūsų šalyje tokios dangos poreikio nėra“, – sakė specialistas.
Laboratorinių bandymų centro atstovas patarė vairuotojams, pastebėjusiems kelio ruožus, kurių danga gali būti suminkštėjusi, būti atsargesniems.
„Prilipusią prie automobilių kelio dangą galima nuplauti. Tačiau tokie kelio ruožai gali būti slidūs, todėl važiuoti jais reikėtų atsargiau ir lėčiau, kad neatsitiktų nelaimė“, – sakė P.Morkūnas.