Vilniaus pakraščio gyventojams įgriso pavojinga vieta – visus verčia pažeidėjais

2018 m. balandžio 29 d. 11:32
Sostinės Pilaitės mikrorajono gyventojai puikiai žino liūdnai pagarsėjusį posūkį į Priegliaus gatvę. Čia papildomoje juostoje posūkiui į dešinę įrengta viešojo transporto stotelė, o susitikus autobusams ir lengviesiems automobiliams nuolatos kyla avarinės situacijos.
Daugiau nuotraukų (4)
Stotelė šioje vietoje buvo įrengta prieš keletą metų ir kol kas visai nepanašu, kad Vilniaus miesto savivaldybė svarsto, kaip išspręsti vietos gyventojus erzinančią problemą.
Nuolat pažeidžia taisykles
Apie sankryžą, kuri labiau nei bet kuri kita gatvės atkarpa erzina Pilaitės gyventojus, papasakojo lrytas.lt skaitytojas Vytautas Paulauskas.   
Jis pažymėjo, kad Kelių eismo taisyklėse nurodyta, jog sustoti ir stovėti draudžiama skiriamojoje, greitėjimo bei lėtėjimo juostose.
Važiuojant Pilaitės prospektu nuo miesto centro pusės už „Maximos“ prekybos centro galima pasukti į dešinę pusę.
Minėtas posūkis į Priegliaus gatvę turi laikiną lėtėjimo juostą, kuri tęsiasi apie 80 metrų. Lėtėjimo juostos pabaigoje įrengta Smalinės viešojo transporto stotelė.
„Viešojo transporto stotelę čia leido įrengti Vilniaus miesto savivaldybė administracijos atsakingi darbuotojai.
Taigi KET pažeidžiamos kasdien ir masiškai, nes pagal numatytą grafiką autobusai čia sustoja periodiškai“, – dėstė skaitytojas.
Visiškai užblokuoja kelią
V. Paulauskas pažymėjo, kad viešasis transportas visiškai užblokuoja kelią, todėl lengvųjų automobilių vairuotojams tenka pavojingai manevruoti.
Jie išvažiuoja iš lėtėjimo juostos, aplenkia autobusus ir vėl į ją grįžta.
„Taip pat autobusai mažina matomumą sankryžoje, iš dalies ją blokuoja, o vairuotojai suka į Priegliaus gatvę iš pirmos eismo juostos, nors tai daryti draudžiama“, – komplikuotą situaciją šioje sankryžoje toliau aiškino vilnietis.
Jis įsitikinęs, kad sustoję autobusai didina avarijų riziką ir trukdo sklandžiam eismui Pilaitės prospekte.
Vyrui peršasi išvada, kad Vilniaus miesto savivaldybės administracijos darbuotojai sukūrė prielaidas daryti taisyklių pažeidimus.
„Jie nusprendė įrengti stotelę buvo neleistinoje vietoje ir įpareigojo Vilniaus viešojo transporto įmonės darbuotojus pažeidinėti KET sustojant, nes jie privalo sustoti ten, kur draudžiama“, – kalbėjo V. Paulauskas.
Anot vilniečio, šis pavyzdys yra vienas iš daugelio.
Autobusai stovi spūstyse
Vyrą piktina tai, kad Vilniuje viešasis transportas neranda sau vietos, o miesto planuotojai neskiria tam pakankamai dėmesio. Jis taip pat atkreipė dėmesį į A juostas, kuriomis esą važinėja visi kas nori.
„Policija rengia parodomuosius reidus, tačiau tuo viskas ir baigiasi“, – piktinosi skaitytojas.
V. Paulauskas viešojo transporto stotelės įrenginėjamos nesilaikant tvarkos, o ten randama vietos.
Jis atkreipė dėmesį, kad anksčiau naujoms stotelėms būdavo skiriamos papildomos „kišenės“, tačiau jos dažnai įrengiamos tiesiog ant gatvėje.
Vilnietis pažymėjo, kad atnaujinamas autobusų parkas situacijos iš esmės nepakeis. Jis atkreipė dėmesį, kad viešasis transportas dažnai stringa A juostose ir neturi pirmenybės sankryžose.
„Koks skirtumas – brangus, naujas „Scania“ autobusas ar pigus, sena ir sugriuvęs „Ikarus“,  jei abu stovi spūstyje kartu su privačiais automobiliais.
Problema – eismo organizavimas, o ne autobusų amžius. Ar keleiviui jaukiau naujame autobuse stovėti spūstyje?“ – retoriškai klausė V. Paulauskas.
Jis įsitikinęs, kad esmės tai nepakeis, nes viešasis transportas greičiu negali prilygti automobiliams.
Nepažeidžia reikalavimų
Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis patikino, kad minėta Pilaitės prospekto dalis prieš Priegliaus gatvę nepatenka į juodųjų dėmių žemėlapį.
Tai reiškia, kad čia nebuvo užfiksuota avarijų, kurių metu būtų nukentėję žmonės.  
Specialistas paaiškino, kad papildomoje įvažiavimui į šalutinę gatvę skirtoje eismo juostoje viešojo transporto stotelė gali būti įrengiama be papildomos kišenės.
Jo teigimu, tai leidžiama tais atvejais, kai automobilių eismo intensyvumas viena kryptimi per valandą neviršija 750, o autobusų ar troleibusų – 20 transporto priemonių per valandą.
„Pavyzdžiui, į Smalinės stotelę užsuka 30, 54, 63 maršrutų autobusai. Net piko metu – tik penki per valandą.
Pilaitės prospektu per tokį patį laiką į Priegliaus gatvę įvažiuoja apie 90 automobilių“, – komentavo T. Kamaitis.
Planuoja rimtas permainas
Šioje vietoje Vilniaus miesto savivaldybė planuoja rimtas permainas. Norima įrengti viešojo transporto stotelę Smalinės gatvėje ir pastatyti skirtingų lygių sankryžą su Pilaitės prospektu.
T. Kamaitis pažymėjo, kad įrengus sankryžą iš dalies dalis transporto eismo srautų bus nukreipti kitomis kryptimis.
Todėl esą poreikis planuoti įrengti atskirą viešojo transporto įvažą papildomoje greitėjimo ir lėtėjimo juostoje Pilaitės prospekte dar labiau sumenks.
„Rengiant projektą specialistai įvertins esamą infrastruktūrą ir jos plėtrą, eismo saugumą bei organizavimą po pakeitimų.
Tuo pačiu įvertins ir Smalinės stotelės apkrovimą bei vietą“, – komentavo pašnekovas.
VilniusPilaitėViešasis transportas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.