Amerikiečių ralio mokyklos „Team O'Neil“ specialistai nusprendė patikrinti, ar taip yra iš tiesų.
Greitis – pagal sūkius
Sėdęs į sniego valymui pritaikymą „Ford F250“ pikapą ralio mokyklos atstovas susirado saugią atvirą vietovę, kurioje atliko stabdymo testus.
Iš pradžių automobilis buvo bandomas įjungus keturių ratų pavarą, o po to – tik galinių.
Taip pat buvo patikrintas ir ABS veikimas. Kaip pasakojo bandymus atlikęs vairuotojas, atjungiant pagalbines sistemas teko pašalinti saugiklius, todėl bandymo metu neveikė spidometras.
Greitį amerikietis pasirinko pagal variklio sūkius: įjungęs antrą pavarą įsibėgėdavo iki 3000 aps./min., o tuomet staigiai stabdydavo.
Turi viena paaiškinimą
Sprendžiant pagal jų bandymo rezultatus, aktyvuota keturių ratų pavara leido pastebimai sumažinti stabdymo atstumą.
Tai labai netikėta, kadangi stabdymo jėga atskiriems ratams nepriklauso nuo to, ar jie yra varomi.
Kaip portalui jalopnik.com aiškino inžinierius Davidas Tracy, pasirinkus keturių ratų pavarą priekinis ir galinis varantieji velenai yra sublokuoti.
Tai reiškia, kad kai nustoja suktis priekiniai ratai, tuo pat metu nebesisuka ir galiniai.
Rezultatai nėra tikslūs
Netikėtus amerikiečių bandymo rezultatus greičiausiai nulėmė būtent tai, kad aktyvavus keturių ratų pavarą visi ratais buvo sustabdyti vienu metu.
O tuo metu, kai pikapas buvo varomas vien galiniais – viena ašis pasisuko šiek tiek daugiau, todėl stabdymo kelias buvo ilgesnis.
Atkreipiame dėmesį, kad dėl riboto bandymų skaičiaus, šio amerikiečių testo rezultatais pasikliauti nevertėtų.
Taip pat ralio mokyklos atstovai nepateikė jokių pradinių duomenų ir nors buvo sustatyti kūgiai, niekas nepasivargino pamatuoti stabdymo atstumų skirtumų.
Šios žiemos eismo įvykiai Lietuvoje jau parodė, kad pernelyg didelis pasitikėjimas keturių ratų pavara gali lemti tragiškas pasekmes.