Medikai jį guodžia, kad patirtos traumos padarinių per metus turėtų nelikti, tačiau vyrui iki galo neatsistatė netgi regėjimas.
Po avarijos – keistas elgesys
Praėjusių metų liepos 8 dieną nuvykę į kaimyninę Latviją smagiai paminėti jūros šventės jis ir artimieji išgyveno tikrą košmarą. Ventspilyje važiuojant per sankryžą į A. Vaidalausko vairuojamo „Renault Espace“ šoną rėžėsi latvių „Seat Leon“.
„Džiaugiuosi, kad važiavau su vienatūriu, nes kitu atveju galbūt šiandien jums jau nebūtų su kuo kalbėti“, – nelinksmai konstatavo vyras.
Tai, kas vyko po avarijos, nemaloniai nustebino ne tik jį, bet ir artimuosius. Iš lietuvio buvo atimtas telefonas, o ligoninėje prisistatęs tyrėjas primygtinai siūlė prisiimti kaltę.
Pats kaunietis sakė, kad į sankryžą įvažiavo degant žaliam šviesoforo signalui, tačiau dėl susidūrimo metu patirtos traumos neprisimena, kas vyko vėliau.
Nutekino informaciją
A. Vaidalauskis įsitikinęs, kad „Seat Leon“ važiavę latviai turėjo ryšių vietos policijoje.
Anot pašnekovo, jie gavo informaciją apie tai, kokia kompanija apdraudė lietuvio civilinę atsakomybę ir vos praėjus savaitei kreipėsi į ją dėl žalos kompensavimo. Tuo metu dar netgi nebuvo baigtas avarijos bylos nagrinėjimas ir nustatytas kaltininkas.
A. Vaidalauskis pasakojo, kad pirmuosiuose eismo įvykio protokoluose jis iš karto buvo įvardintas kaltininku. Anot jo, jau ligoninėje pasirodžiusi tardytoja įrodinėjo, kad jis pažeidė taisykles ir prašė pasirašyti protokolą.
„Aš ir prisimenu tiek, kiek man ta tardytoja „pribūrė“ per pirmas kelias valandas“, – kalbėjo jis.
Pats vyras net negalėjo perskaityti, kas tame protokole buvo surašyta, mat po avarijos jam buvo smarkiai sutrikęs regėjimas.
Susidūrimo metu kaunietis buvo praradęs sąmonę ir sako, kad dėl to dabar ne viską prisimena.
Liudininkai keitė parodymus
Apie eismo įvykio aplinkybes vyras žino tiek, kiek jam papasakojo kiti: į jo vienatūrio šoną trenkėsi kitas automobilis.
Smūgio būta tokio stipraus, kad lietuvio „Renault“ nuskriejo per tris juostas.
Kaunietį stebina latvio pareiškimas esą jis pats važiavo ne didesniu nei 50 km/val. greičiu. Anot pašnekovo, jei tai būtų tiesa, tiek jis, tiek ir kito automobilio keleiviai būtų išvengę sužeidimų.
„Jeigu jie nebūtų viršiję leistino greičio, tai būtų eilinė avarija. Tačiau tai buvo nuslėpta, taip pat niekas nepatikrino, ar jie buvo prisisegę saugos diržus“, – komentavo pašnekovas.
Atsirado liudininkų, kurie neva matė, kaip A. Vaidalauskis važiavo per sankryžą degant raudonam šviesoforo signalui. Bet jie ėmė keisti parodymus pagal tai, ką pasakojo pats lietuvis.
„Po to, kai aš pasakiau, kad važiuodamas link sankryžos praleidau greitosios pagalbos automobilį, jų parodymai pasikeitė.
Liudininkai jau nebegalėjo pasakyti iš kurios pusės aš atvažiavau, tačiau neva tiksliai žinojo, kad man degė raudonas šviesoforo signalas“, – sakė jis.
Lietuvis taip pat norėjo rasti žmones, kurie galėtų papasakoti, kaip viskas nutiko.
Ir ne tik dėl to, kad galėtų tai panaudoti teisme – po avarijos jam sutriko atmintis ir pats norėtų žinoti visas eismo įvykio aplinkybes.
„Vietiniai sakė, kad yra vaizdo stebėjimo kameros, bet policija tai paneigė“, – pridūrė vyras.
Jūros šventės metu Ventspilyje buvo nemažai lietuvių, tačiau rasti žmonių, kurie būtų matę avariją kauniečio artimiesiems taip ir nepavyko.
Tyrėjas sukėlė įtarimų
Kuržemės rajono teisme bylos nagrinėjimas nesibaigė iki šiol, tačiau A. Vaidalauskis neturi daug vilčių, kad advokatui pavyks įrodyti, jog jis nekaltas.
Latvių rasti liudininkai tvirtina priešingai, o pats kaunietis įsitikinęs, kad eismo įvykio vieta nebuvo nuodugniai ištirta ir aprašyta.
„Vietos taksistai mano žmonai iš karto pasakė, kad aš vis tiek liksiu kaltas. Jie žinojo, kokie tai žmonės“, – kalbėjo jis.
Vyrui įsiminė faktas, kad po avarijos jam nebuvo leista niekam paskambinti. Su artimaisiais, pasinaudojusios jo telefonu, pirmosios susisiekė greitosios pagalbos medikės.
A. Vaidalauskis sakė, kad latvių teisėjai ir prokuroras savo darbą atlieka taip, kaip reikia, tačiau tyrėja jį nemaloniai nustebino.
„Po eismo įvykio net nebuvo sudaryta schema, kurioje būtų sužymėta, kaip po smūgio išsimėtė automobilių detalės“, – konstatavo pašnekovas.
Po eismo įvykio netikėtai paaiškėjo, kad „Seat Leon“ esą važiavo keturi asmenys. Anot kauniečio, keista tai, kad du iš jų patyrė traumas, o kiti du ant kūnų neturėjo nė įbrėžimo.
Taip pat neaišku dėl kokių priežasčių tikrinant blaivumą buvo atliktas tik lietuvio kraujo tyrimas, latvių vairuotojui užteko papūsti į alkotesterį.
Bando pasipelnyti?
Su dar vienu akibrokštu A. Vaidalauskis susidūrė pamatęs sąskaitas po avarijos. Latvijos valstybinė įmonė lietuvio automobilio transportavimą įvertino penkis kartus didesne suma, nei latvio.
Nors paskirties vieta ta pati, išrašytoje sąskaitoje „Renault Espace“ su lietuviškais registracijos pervežimas kainavo 2172 eurus, o latviškojo „Seat Leon“ – tik 410 eurų.
„Man įdomu, ar mes visi gyvename toje pačioje Europos Sąjungoje, o gal lietuviai latvių akyse yra antrarūšiai“, – retoriškai klausė vyras.
A. Vaidalauskis sakė, kad toks kainų skirtumas nustebino ir Kuržemės regiono teismą. Jo atstovai nusiuntė dėl to papildomą užklausą automobilius gabenusiai įmonei.
Paaiškinti nesugebėjo
Koks buvo pastarųjų atsakymas, lietuvis dar nežino, tačiau optimizmu netrykšta. Jo manymu, transportavimo kainos greičiausiai bus koreguojamos, tačiau bendra suma nepasikeis.
Automobilius transportavusios Latvijos valstybinės įmonės atstovai lrytas.lt informavo, kad tokie sudaužytų automobilių pervežimai jų šalyje įprasta praktika.
Jie atkreipė dėmesį, kad „Renault Espace“ buvo gabenamas sunkvežimiu „Volvo FE“, „Seat Leon“ – ant „Iveco Daily“ platformos. Latviai nepaaiškino, kokią tai turėjo įtaką transportavimo kainų skirtumui.
Įžvelgė diskriminaciją
Sužinoti daugiau detalių apie šios avarijos tyrimą iš pačios latvių teisėsaugos lrytas.lt nepavyko.
Kuržemės rajono policijos atstovė spaudai Madara Šeršnova sakė, kad baudžiamoji byla praėjusių metų gruodį buvo perduoda prokuratūrai, o sausį jau pasiekė teismą.
„Tai reiškia, kad Latvijos policija negali teikti informacijos apie šią bylą“, – trumpai nukirto pareigūnė.
Jeigu teismas pripažins A. Vaidalauskį kaltu, jam gresia iki 1500 eurų bauda ir laisvės atėmimo bausmė lygtinai arba viešieji darbai.
Taip pat vienas iš nukentėjusių latvių panoro 6 tūkst. eurų moralinės žalos kompensavimui.
Jei matėte šį eismo įvykį, praneškite auto@lrytas.lt