Kiekvienas pareigūnų išvykimas „Škoda“ į trasą lydimas gausybės pranešimų socialiniuose tinkluose. Neseniai Kaune iškilo 8 ryškūs ženklai, perspėjantys apie pažeidėjų tykantį nežymėtą policijos automobilį.
Nors jis dažniau patruliuoja pakaunėje ir fiksuoja greitį viršijančius automobilius, pro pareigūnų akis miesto gatvėse neprasprūsta plepantys telefonu ar nesisegantys saugos diržų vairuotojai.
„Pareigūnams net nebūtina iškart stabdyti Kelių eismo taisyklėms nusižengusio vairuotojo. Užfiksavus pažeidimą, pranešimas apie jį žmogų gali pasiekti net po kelių savaičių“, – aiškino Kauno kelių policijos valdybos viršininkas Vigintas Lukošius.
Patinka užkardų įvairovė
Pasak kelių policijos vadovo, kartu su Kauno savivaldybės transporto specialistais buvo parinktos vietos, kur ženklai itin gerai matomi. Vairuotojai jų nepastebėti tiesiog negali.
„Niekada neturėjome tikslo nubausti kuo daugiau vairuotojų.
Šie ženklai – tai prevencinė priemonė ir perspėjimas nedrausmingiems vairuotojams, kad juos stebi pareigūnų akys“, – kalbėjo V.Lukošius.
Jis priminė, kad greičio mėgėjų prakeiksmu tapusi „Škoda“ nėra vienintelis nežymėtas Kauno pareigūnų ginklas.
Jie naudoja ir „Volkswagen Caddy“, kuriame sumontuota greičio fiksavimo įranga, o automobilį galima pastatyti bet kurioje vietoje.
Nereikėtų labai nustebti, jeigu Kaune pasirodytų nežymėti Lietuvos kelių policijos tarnybos naudojami „Audi A6 Quattro“ automobiliai. Jais patruliuojama visoje šalyje.
Ar policijai reikėtų daugiau nežymėtų automobilių?
V.Lukošius nemano, kad reikėtų didinti jų skaičių. Jam patraukliausiai atrodo įvairių kontrolės priemonių įvairovė, kad pažeidėjams liktų kuo mažiau galimybių išvengti atsakomybės.
Paženklino pavojingas vietas
Kai kuriose Kauno vietose vairuotojai taip pat išvydo ant asfalto nupieštus ženklus. Jų galima suskaičiuoti apie 10.
Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras paaiškino, kad ženklai „Avaringa vieta“ atsirado pavojingiausiuose miesto taškuose, ties vadinamosiomis juodosiomis dėmėmis.
„Kelkraštyje tokie ženklai prasčiau matomi, o perkelti ant asfalto jie geriau krinta į akis. Tuo pačiu metu paskatinsime vairuotojus prisiminti, ką reiškia ženklai“, – įsitikinęs P.Keras.
Pasak savivaldybės specialisto, ženklai ant asfalto nupiešti itin pavojingose vietose, kol ieškoma geriausių sprendimų, kaip pakeisti eismą ir sumažinti avaringumą.
Eismui pertvarkyti, ženklams ir naujiems šviesoforams savivaldybė pastaraisiais metais skyrė dideles pinigų sumas ir kai kurias juodąsias dėmes pavyko panaikinti.
Baisūs skaičiai sumenko
Nepaisant visų pastangų, praėjusieji metai Kauno apskrities keliuose nebuvo itin saugūs.
Pirmasis pusmetis buvo labai sunkus, žuvusiųjų skaičiaus padidėjimas vienu metu siekė net 40 procentų“, – pripažino Kauno kelių policijos valdybos viršininkas V.Lukošius.
Jam net buvo sunku įvertinti tokio reiškinio priežastis, mat dauguma nelaimių buvo visiškai netipinės, o situacijos – nenuspėjamos.
Antrąjį pusmetį situacija smarkiai pagerėjo ir dauguma eismo saugumo rodiklių per visus 2017-uosius išliko stabilūs.
„Galbūt prasidėjo aktyvus policijos pareigūnų darbas, prevencinės priemonės“, – pagerėjusius rodiklius vertino V.Lukošius.
Pažeidėjai neįvertina „Škoda“ galimybių
Galingą ginklą kovai su greičio mėgėjais kelių policijos pareigūnams 2016-aisiais įteikė Kauno rajono savivaldybė, kuri nupirko automobilį „Škoda Octavia Scout“ su viena šiuolaikiškiausių greičio matavimo įrangų „Stalker Dual SL“.
Ją galima naudoti automobiliui važiuojant ir stovint. Fiksuojamas tiek priekyje, tiek iš galo riedančių transporto priemonių greitis.
„Škoda“ Kauno gatvėmis bei pakaunės keliais rieda maždaug pusę paros – šviesiuoju paros metu, mat sutemus teisės aktai draudžia patruliuoti policijos ženklais nepaženklintu automobiliu.
Žvelgiant iš išorės pareigūnų „Škoda Octavia Scout“ – visiškai nekrintanti į akis transporto priemonė. Keturiais ratais varomų „Škoda“ automobilių šalies keliuose nėra daug, tačiau ją labai sunku atskirti nuo paprastos „Škoda Octavia“.
Gerokai įdomiau žvilgtelėti į automobilio vidų. Priekinėje ir galinėje dalyje pritvirtinta filmavimo įranga. Ties prietaisų skydelio viduriu įrengtas ekranas, kuriame pareigūnai mato stebimų automobilių greitį.
Užfiksavus pažeidėją, įjungiami paslėpti šviesos ir garso signalai, gaudynės greitai baigiasi. Automobilyje veikia visa įranga, skirta surašyti pažeidimo protokolą. Įdiegta kompiuterizuota sistema, todėl rašiklis reikalingas tik parašui suraityti.