Būsimieji vairuotojai viktorinoje sprendė intriguojančias užduotis

2017 m. gruodžio 19 d. 15:30
Lrytas.lt
Nors išmanieji telefonai dažniausiai neasocijuoja su saugiu eismu, gimnazistai jiems rado gerą pritaikymą.
Daugiau nuotraukų (19)
Viktorinoje „Mokausi būti vairuotoju“ geriausiai pasirodę vaikinai ir merginos fotografavo tik ką gautus apdovanojimus ir panaikino organizatorių abejonės apie tai, ar ar renginys buvo įdomus.
Tokias išvadas po penktą kartą surengtos viktorinos finalinio renginio padarė Kauno miesto žmogaus saugos mokytojų metodinio būrelio, vairavimo mokyklos „ARV-auto“ bei techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ vadovai ir specialistai.
Klausimai jau netrikdo
Geras dvi valandas sprendę specialiai parengtus Kelių eismo taisyklių (KET) testus, o „Kauno TAC“ patikros stende bandę užfiksuoti visas apynaujo, tačiau didelių trūkumų turinčio automobilio problemas, gimnazistai įsitraukė į žaidimą azartiškai.
„Tiek atrankinių etapų 13-oje Kauno miesto ir Kauno rajono mokyklų, tiek techninės apžiūros centre surengto finalo metu su daugiau nei 500 gimnazistų ne tik sprendėme KET galvosūkius, bet išnarstėme, kokie atsakymai ir kodėl yra teisingi.
Nors skirtingose mokyklose vaizdas toli gražu ne vienodas, visgi po šiųmetinio renginių maratono galima konstatuoti, kad padėtis pamažu gerėja.
Mes uždavinėjome klausimus, į kuriuos atsakyti galima ne pažaidus su internete klaidžiojančiais egzamino išlaikymo testais, bet paskaičius eismo taisykles.
Šiais metais tokie nestandartiniai galvosūkiai viktorinos dalyvius trikdė mažiau“, – pastebėjo vairavimo mokyklos vadovas Valdas Šlepikas.
Geriausiai viktorinos „Mokausi būti vairuotoju“ finale pasirodę moksleiviai paklausti, kur sėmėsi žinių apie saugų eismą dažniausiai minėjo savo šeimos narius ar užklasinių būrelių vadovus, bet ne mokyklą.
Mokosi savarankiškai
Oficialioji švietimo sistema šiems dalykams skiria nedaug dėmesio: visos kalbos apie tai kas ir kaip vyksta keliuose, gatvėse, važiuojant dviračius, motoroleriu ar viešuoju transportu prasideda pirmoje ir baigiasi ketvirtoje klasėje.
Kitą porciją informacijos apie saugų elgesį eisme jaunuoliai gauna tik tada, kai susiruošia laikyti vairavimo egzaminus ir praveria atitinkamų įstaigų duris.
Pirmąją vietą užėmęs Ernestas Uktveris iš Santaros gimnazijos patvirtino, kad savarankiškai studijuojant KET knygelę nevairuojančiam žmogui vis vien lieka daug klausimų.
Ne visuomet aišku, kaip taisykles interpretuoti sudėtingesnėse situacijose, todėl pedagogų ar profesionalių instruktorių pagalba yra svarbi.  
Panašiai kalbėjo Nojus Motuzas iš Saulės gimnazijos. Klausiamas, kas padėjo suformuoti žinių bagažą, leidusį viktorinoje „Mokausi būti vairuotoju“ iškovoti trečią vietą, prisipažino neatsimenantis, kad apie saugų eismą būtų kalbėta mokykloje.
„Viktorinai ruošiausi spręsdamas testus internete, tačiau ten retai kada surinkdavau daugiau nei 60 proc. balų, o finale – pavyko net 85 proc. balų.
Bet kokiu atveju šitas renginys padėjo atrasti naujų dalykų ir neabejotinai bus naudingas ruošiantis laikyti oficialius vairavimo egzaminus“, – sakė N. Motuzas.
Fiksavo trūkumus
Šis vaikinas pateko ir į akyliausių būsimųjų vairuotojų šešetuką atliekant praktinę užduotį „Kauno TAC“. Čia gimnazistai, pasidalinę į nedideles grupeles, turėjo per 10 minučių užfiksuoti apynaujo „Volkswagen Golf“ techninius trūkumus.
Galiniai automobilio ratai buvo apauti vasarinėmis padangomis, trūko poros tvirtinimo varžtų, nedegė vienas artimųjų šviesų žibintas ir vienas gabaritas, o prietaisų skydelyje raudonavo indikatoriai apie neveikiančias ABS ir ESP sistemas.
Taip pat gale esančių saugos diržai neturėjo užraktų, stiklo apiplovimo bakelis buvo tuščias, o vairuotojo sėdynės nebuvo įmanoma pajudinti iš toliausios galimos jos vietos ir pasiekti pedalus.
Be to, į patikros kortelę buvo įrašyti stabdžių, išmetamųjų dujų ir žibintų stenduose tariamai užfiksuoti duomenys, bylojantys apie didelius nukrypimus nuo leistinų ribų.
Nors ir šioje rungtyje buvo varžomasi tik dėl asmeninių rezultatų, viktorinos dalyviai taip emocingai aptarinėjo persikūnijimo į kontrolieriaus vaidmenį įspūdžius.
Vėliau užduotį atlikusios grupės ieškodamos trūkumų sukosi vis greičiau, o jų pastabos improvizuotoje patikros kortelėje tapo vis panašesnės.
Nustebino merginos
„Kauno TAC“ vadovai, vertinę gimnazistų darbą, išskyrė šešis pačius akyliausius būsimuosius vairuotojus. Po aštuonis trūkumus pastebėjo Kotryna Dirsytė, Nojus Motuzas, Vitalijus Volianskis ir Patrikas Valiukėnas, o du vaikinukai – Motiejus Slavėnas ir Saulius Katinas – po 9 trūkumus.
Visiems jiems buvo įteiktos taurės.
Tačiau tuščiomis iš viktorinos finalo nebuvo išleistas nei vienas dalyvis: moksleiviams buvo išdalintas kalnas dovanų  iš projekto partnerių ir rėmėjų.
Įdomu, kad analogišką užduotį Marijampolėje organizuotos viktorinos finale, kuriame varžėsi 34 būsimi vairuotojai, merginos įveikė geriau nei vaikinai.
„Mes stengėmės taip paruošti automobilį, kad visi trūkumai būtų matomi plika akimi, tačiau tik kelios merginos klausė, ką reiškia prietaisų skydelyje degantis ESP indikatorius, o sužinojusios padarė atitinkamus įrašus kortelėje.
Vaikinukai elgėsi kiek drąsiau, tačiau skubėjimas šįkart balų nepridėjo. Ne visi netgi pastebėjo, kad tikrina ne BMW i3, o X3 modelius“, – konstatavo „Marijampolės techninės apžiūros centro“ direktoriaus pavaduotojas Linas Kalinauskas.
Šią užduotį laimė Miglė Grigalevičiūtė, aplenkusi Eitvydą Sadecką, Deimantą Daminadvičių, Silviją Skrinskaitę, Kristijoną Glavinską ir Matą Aglinskį.
Viktoriną  Suvalkijos sostinėje  padėjo organizuoti Marijampolės moksleivių kūrybos centras ir Marijampolės apskrities vyriausiasis policijos komisariatas.
Vaikaimoksleiviaisaugus eismas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.