Tuos, kuriems abejonių sukėlė baltarusiški kelininkų technikos numeriai, jis patikino – visa tai vyko Lietuvoje.
„Pats važiavau paskui tą mašiną ir aiškiai matėsi, kad vietomis buvo purškiama tiesiai ant lapų.
Aparatui pravažiavus lapai pakildavo ir tose vietose dažymo apskritai nelikdavo“, – pasakojo viską įamžinęs Lietuvos automobilininkų sąjungos (LAS) atstovas Šarūnas Jankauskas.
Įžvelgia akivaizdų aplaidumą
Jis taip pat pastebėjo, kad linijos buvo dažomos ir ant dumblo.
„Nereikia būti inžinieriumi ar kelių žymėjimo specialistu tam, kad suprastum, jog ant šlapio dumblo dažai tikrai nelimpa“, – konstatavo jis.
Š. Jankauskas nelinkęs ieškoti priekabių dėl to, kad buvo pasitelkta baltarusiška technika. Anot jo, taupymas yra sveikintina, tačiau tik tuomet, kai išlaikoma darbų kokybė.
Pašnekovo teigimu, LAS tikslas šiuo atveju buvo atkreipti dėmesį į tai, kaip atliekamas kelio žymėjimas.
Organizacijos atstovas vylėsi, kad po šio atvejo didesnis dėmesys bus skiriamas atliktų darbų kokybės kontrolei.
„Galbūt padarytas brokas ir nebūtų praslydęs tikrintojams pro akis, tačiau paviešinta filmuota medžiaga turės įtakos tam, kad kokybės kontrolė būtų atliekama kruopščiau“, – pabrėžė Š. Jankauskas.
Spręs patikrinę darbų kokybę
Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD), kuri yra kelio žymėjimo darbų užsakovė, atstovai pažymėjo, kad ženklinimo darbų kokybė dar nebuvo tikrinta.
„Ženklinimo darbus priima ir jų kokybę tikrina techninės priežiūros darbuotojai. Už nekokybiškai atliktus darbus apmokama nebus“, – rašoma oficialiame kelių direkcijos atsakyme.
Taip pat pažymima, kad šiems darbams yra nustatomas garantinis laikotarpis.
LAKD taip pat paskelbė, kad vaizdo įraše užfiksuotas automobilis priklauso ženklinimo įmonės „Biseris“ subrangovams.
Perdažymas – įprasta praktika
Bendrovės „Biseris“ generalinis direktorius Tomas Ignatavičius patvirtino, kad kelią ties Zapyškiu ženklino jo įmonės darbuotojai.
Kadangi per labai trumpą laiką reikėjo paženklinti daug kelių, techniką nuomojosi iš Baltarusijos įmonės.
„Visiems darbams suteikiame garantiją, todėl mums bus sumokama tik už kokybiškai atliktą darbą. Vairuotojai dėl to nepatogumų tikrai nepajus“, – patikino pašnekovas.
Jo teigimu, įprasta praktika, kad 5–8 proc. rudenį nupurkštų linijų reikia perdažyti.
Esą taip yra dėl to, kad rudens sąlygomis yra sudėtinga kelius tinkamai paruošti dažymui – jie labai greitai apkrinta lapais ar šakomis.
„Už kelių valymą yra atsakinga valstybės įmonė „Kelių priežiūra“ – jie iš esmės paruošia kelius dažymui, o mums tenka valyti atskiras atkarpas jau prieš pat dažymą“, – komentavo T. Ignatavičius.
Įmonės vadovas patikino, kad nudažius po kurio laiko visos linijos yra patikrinamos ir jei reikia, perdažomos antrą kartą. Taip pat, ano jot, visiems darbams suteikiama 12 mėnesių garantija.
Skundėsi, kad trūksta laiko
„Didžiausia problema – šiemet pradėjome dirbti tik spalio viduryje. Buvo planuota, kad į kelius galėsime išvažiuoti bent rugsėjo pradžioje.
Vis dėlto darbai persikėlė į spalį, nes konkursą pralaimėjusi įmonė „Kasandros grupė“ teikė vieną skundą po kito tam, kad tik sutartys su kelių ženklintojais nebūtų pasirašomos“, – aiškino T. Ignatavičius.
Jo teigimu, dėl tokio vilkinimo vairuotojai daugiau nei mėnesį buvo priversti važinėti visiškai neženklintais keliais, o tai esą labai pavojinga.
„Biseris“ vadovas taip pat nepatenkintas ir tuo, kad LAKD kelių ženklinimo konkursus paskelbė tik birželio pabaigoje, o procedūros užsitęsė ir sutartys su ženklintojais buvo pasirašytos tik spalį.
„Kitais metais galėsime dirbti nuo pavasario, todėl ir darbo sąlygos bus daug palankesnės.
Šiemet dirbame ekstremaliomis sąlygomis, nes orai ypač lietingi“, – guodėsi T. Ignatavičius.
Anot jo, darbuotojai gaudo kiekvieną sausą valandą, todėl ir sudėtingomis aplinkybėmis, jau paženklino apie 40 proc. krašto kelių – visų svarbiausių ir pavojingiausių ruožų linijos yra atnaujintos.