Lenkijos piliečiai susidūrė kaktomuša, o smūgis buvo toks stiprus, kad vienas vilkikas nuskriejo į pakelės griovį, o kitas, vežęs cisterną, apvirto ir visiškai užtvėrė kelią.
Savos taisyklės
Laimei, šįkart per avariją niekas nežuvo. Nors toje atkarpoje, kurioje įvyko nelaimė, lenkti leidžiama, vienas iš vairuotojų nepasirinko saugaus atstumo ir išvažiavo į priešpriešinio eismo juostą.
Tačiau vairuotojai pastebėjo, kad kai kurie „Via Baltica“ kelyje įvedinėja savas taisykles, o dalis net piktai, mirksėdami šviesomis ar spausdami prie kelkraščio reikalauja trauktis į šoną.
„Via Baltica“ magistralės ruože nuo Kauno iki Marijampolės tarp vairuotojų susiformavo nerašyta taisyklė, pagal kurią lėtesni verčiami pasitraukti į plačią šalikelę ir praleisti „skubančius".
Tokiu būdu tarsi bandoma didinti kelio pralaidumą, tačiau pat metu kyla itin pavojingos situacijos, kurios neretai baigiasi šiurpiomis avarijomis.
Tačiau ar dėl tokio elgesio tik gero kitiems norintys eismo dalyviai patys nerizikuoja netekti teisės vairuoti? O galbūt atsakomybė gresia lenkiantiems?
Kelių eismo taisyklėse griežtai nurodyta, kad kelkraščiu važiuoti negalima.
Baus už pavojingą vairavimą
Kaip patvirtino Lietuvos kelių policijos tarnybos atstovė Marija Kazanovič administracinių nusižengimų kodekse sugriežtinta atsakomybė yra numatyta už lenkimą vietose, kuriose tai daryti draudžiama.
Už šį pažeidimą, kaip ir už įvažiavimą į priešpriešinio eismo juostą pažeidžiant Kelių eismo taisykles, skiriama bauda nuo 170 iki 230 bei privaloma tvarka nuo 3 iki 6 mėnesiu atimama teisė vairuoti.
„Nurodytu atveju vairuotojas nebus traukiamas atsakomybėn pagal šį straipsnį. Tai yra todėl, kad jis tik nesilaiko reikalavimo važiuoti važiuojamąja dalimi, o ne kelkraščiu“, – aiškino pareigūnė.
Rizikuoja kaktomuša
.Į šalikelę besitraukiantiems vairuotojams šie punktai nėra taikomi, bet jų elgesys gali būti vertinamas kaip kelio ženklinimo pažeidimas. Už tai skiriama 30-90 eurų bauda.
M. Kazanovič pabrėžė, kad vairuotojams derėtų tiksliai laikytis KET reikalavimų, kuriais apibrėžtas transporto priemonių išsidėstymas kelyje, manevravimas ir lenkimas.
„Atkreipiame dėmesį, kad vairuotojas, kurio veiksmai sukels grėsmę eismo saugumui, bus baudžiamas, tačiau kiekvienas atvejis nagrinėjamas atskirai“, – komentavo pareigūnė.
Ji pastebėjo, kad pastaruoju metu padažnėję eismo įvykiai, kurių metu kaktomuša susidūrus transporto priemonėms, žūsta ar sužalojami žmonės.
Panašios tragedijų aplinkybės
Kovo mėnesio pabaigoje Marijampolės savivaldybės gyventojai tarpusavyje baimingai kalbėjo apie įvykusią tragediją. Magistralės „Via Baltica“ atkarpoje ties Pavengliskos kaimu susidūrus vilkikui ir lengvajam automobiliui žuvo du Latvijos piliečiai.
Avarija nutiko tuomet, kai į priešpriešinio eismo juostą išvažiavęs latvių „Peugeot 307“ automobilis šonu trenkėsi į vilkiką su tentu dengta puspriekabe. Po smūgio lengvąją mašiną sumėtė ir ji dar rėžėsi į cisterną vežusi sunkiasvorį.
Šio susidūrimo metu „Peugeot“ buvo sutraiškytas, o juo važiavę du latviai – vairuotojas ir keleivis – nuo patirtų traumų žuvo vietoje.
Labai panašios buvo ir balandžio 12 dieną šiame magistralės „Via Baltica“ ruože įvykusios nelaimės aplinkybės. Tuomet 12 kilometrų nuo Marijampolės susidūrė du vilkikai ir lengvasis automobilis.
Pirminiais duomenimis, avarija įvyko tuomet, kai į priešpriešinę eismo juostą išvažiavęs „Volvo“ automobilis atsitrenkė į pienovežio galinį ratą. Nuo smūgio mašina trenkėsi į kitą sunkvežimį.
Žuvo lengvojo automobilio vairuotojas, o kartu važiavusi moteris ir jos kūdikis buvo sužaloti.
Vilkikai nespėja pasitraukti
Po šių tragiškų įvykių užvirė karštos diskusijos apie tai, kad šioje magistralės „Via Baltica“ atkarpoje dėl plačių kelkraščių vairuotojai yra įpratę, jog lenkiant priešais važiuojantis transportas pasitraukia į šalį.
Vieniems vairuotojams toks elgesys išnaudojant kelio plotį atrodė normalus, tačiau kiti piktinosi, kad taip kyla didžiulis pavojus visiems aplinkiniams.
Specialistai atkreipė dėmesį į faktą, kad su sunkvežimiu staigiai atlikti tokį manevrą – neįmanoma. Kai jie nepasitraukia į šalį, rizikingai lenkiantys vairuotojai patenka į tokią situaciją, kuri gali baigtis šiurpia avarija.
Taip pat, šiuo ruožu dažniau važiuojantys lietuviai pastebėjo, kad dažnai nutinka ir taip, jog lenkti bando abiem kryptimis važiuojančios transporto priemonės.
O keturioms eismo juostoms netgi su plačiais kelkraščiai kelyje neužtenka vietos.