Dviratininkai į jas linkę numoti ranka tuo pat metu tarsi pamiršdami, kad yra ne ką mažiau pažeidžiami nei pėstieji.
1. Pasiruoškite dviratį
Pirmas dalykas, į kurį reikėtų atkreipti dėmesį, tai dviračio paruošimas. KET numato, kad keliu važiuoti leidžiama tik tvarkingą stabdį ir garso signalą turinčiu dviračiu.
Be to, dviračio gale turi būti raudonas atšvaitas arba žibintas, o prie stipinų – oranžiniai atšvaitai.
2. Būkite matomi kelyje
Nemaža dali dviratininkų taip pat jau įprato vilkėti ryškiaspalvę liemenę, kai juda važiuojamąja dalimi.
Alternatyva yra naudoti baltos šviesos žibintą priekyje, o raudonos – gale. Tuo metu važiuojantys keliu tamsiu parus metu privalo naudoti abi šias priemones.
Saugaus eismo specialistai primygtinai rekomenduoja naudoti ryškiaspalves liemenes. Dviratininkai taip pat gali įsigyti stilingesnes šviesą atspindinčias striukes ar sportinius kostiumus.
3. Šalmai reikalingi visiems
Važinėdami specialiais takais ar laukų keliais netvarkingu dviračiu taisyklių nepažeistumėte, tačiau rizikuojame susižaloti patys.
Rūpinantis dviratininkų saugumu važiuojantiems arba vežamiems ant dviračio keliu iki 18 asmenims taip pat privalomi šalmai.
Vyresniems jie tik rekomenduojami, tačiau labai dažnai nutinka taip, kad žmonės juos ima dėvėti tik po to, kai patiria galvos traumą.
4. Jūsų kelias – dviračių takas
Jei yra dviračių takas, rūpestingas policijos pareigūnas jus ten nukreips ten jei sportuojate su brangiu plento dviračiu.
Važiuoti kelkraščiu ar pėsčiųjų taku leidžiama tik tais atvejais, kai nėra dviračių tako, ar atskiros dviračių juostos.
Taip pat vertėtų priminti, kad jei nėra pėsčiųjų ir dviračių tako žymėjimo, dviratininkai privalo duoti kelią pėstiesiems, jiems netrukdyti.
Ribojamas netgi greitis, kuriuo leidžiama važiuoti pro pėsčiąjį. Jis turi būti artimas žmogaus judėjimo greičiui.
5. Netingėkite nulipti nuo dviračio
Svarbu prisiminti, kad jei reguliuojamoje sankryžoje ar perėjoje nėra atskiro dviračių tako žymėjimo, dviratininkams draudžiama kirsti kelią važiuojant. Jie privalo nulipti ir vestis dviratį per gatvę.
Ne visi dviratininkai laikosi šios taisyklės, tačiau ji įvesta ne tam, kad juo paerzintų. Staiga į perėją įlėkus dviratininkui automobilio vairuotojas gali jo tiesios nepastebėti. Tokios avarijos – itin dažnos.
KET taip pat rekomenduoja nuo dviračio nulipti ir tais atvejais, kai važiuojami keliu norite pasukti į kairę, pervažiuoti į kitą pusę ar apsisukti. Šio punkto dviratininkai laikosi nuosekliau – greičiausiai todėl, kad be šviesoforų reguliavimo nesijaučia tokie saugūs.