Esant smarkiam snygiui verčiau niekur nevažiuokite, o jei tai būtina, žinodami bent jau esminius vairavimo tokiomis sąlygomis principus, būsite saugesni.
Vertinant riziką pirmiausia reikėtų atkreipti dėmesį į oro sąlygas. Temperatūrai svyruojant apie nulį laipsnių kelio danga ypač slidi, mat yra daugiau vandens. Kai jis dengia sniego ar ledo sluoksnį, galima tikėtis tikros čiuožyklos.
Šviežias sniegas vairuotojams darosi vis pavojingesnis, kai jį pervažiuoja daugiau automobilių. Taip yra todėl, kad nesutraiškyti sniego kristalai turi miniatiūrinius spyglius, kurie pagerina sukibimą.
Tačiau apsnigtas kelias vis tiek yra slidus, todėl vertėtų būti itin dėmesingiems ir prisiminti keletą dalykų:
1. Nedarykite visko vienu metu
Priklausomai nuo oro sąlygų ir automobilio padangų, esant stipriam snygiui, sukibimas gali žymiai suprastėti.
Siekiant efektyviai jį išnaudoti ir išvengti avarinės situacijos reikia ne tik vengti staigių veiksmų sukant vairą, spaudžiant stabdį ar akceleratorių.
Taip pat labai svarbu baimės akimirką pasistengti išnaudoti turimus sukibimo likučius ir nedaryti visų minėtų veiksmų vienu metu.
2. Padidinkite saugų atstumą
Stabdymo kelias apsnigtame ruože pastebimai išauga, todėl saugų atstumą nuo priešais važiuojančios transporto priemonės vertėtų šiek tiek padidinti.
Įprastai užtenka distancijos, kurią įveikiate per 3–4 sekundes, o sningant turėtumėte sau suteikti daugiau laiko – bent jau 6 sekundes.
Taip pat nevertėtų pamiršti, kad tai galioja ir keturiais ratais varomiems automobiliams.
Tokia pavara suteikia pranašumą įsibėgėjant ant slidžios dangos, tačiau stabdymo keliui tai jokios įtakos neturi.
3. Valdykite slystančią mašiną
Net ir atsargiausi vairuotojai anksčiau ar vėliau patenka į situaciją, kai automobilio inercija didesnė nei padangų sukibimas, tad mašina ima slysti.
„Lexus“ vairavimo akademijos direktorius Darius Grinbergas pažymėjo, kad jei sukant priekiniais ratais varomą automobilį priekis ima slysti, ten reikia perkelti daugiau svorio.
Tokiu būdu pagerės sukibimas. Tai daroma arba atleidžiant akceleratorių, arba šiek tiek spustelint stabdžių pedalą.
Pašnekovas atkreipė dėmesį, kad viena dažniausiai vairuotojų daromų klaidų, kai nukreipiamas į posūkį automobilis neišlaiko krypties, važiuoja tiesiai – pernelyg smarkiai susukti priekiniai ratai.
„Taip jiems tik labiau pasunkinamas riedėjimas, o nukreipti posūkio kryptimi tampa dar sudėtingiau“, – aiškino D.Grinbergas.
Tokioje situacijoje reikėtų patiesinti vairą ir leisti ratams riedėti, o vėliau kryptį keisti švelniais judesiais stengiantis išlaikyti sukibimo ribą.
Vairavimo instruktorius pažymėjo, kad nepriklausomai nuo to, kurie ratai varomieji, galinė ašis dažniausiai pradeda slysti ne laiku posūkyje atleidus akceleratorių.
„Tuomet didesnė masės dalis keliauja, galinė dalis palengvėja – prastėja sukibimas, automobilis ima slysti“, – komentavo pašnekovas.
D.Grinbergas tokiose situacijoje vengia patarimo „duoti gazo“. Anot jo, geriau tinka terminas “masės perkėlimas ant galinės ašies“.
Kiekvienu atveju priklausomai nuo greičio, posūkio ir slydimo trajektorijos reikalingi skirtingi veiksmai.
„Iš esmės akceleratorių reikia spausti tiek, kad automobilis nepagreitėtų. Užtenka, kad galiniai ratai gautų daugiau svorio“, – įvardijo instruktorius.
Pašnekovo teigimu, patarimas sukti vairą slydimo ar priešinga kryptimi nėra tikslus ir dažnai glumina vairuotojus. Geriausia sukti ten, kur norite važiuoti.
„Vairą reikia sukti ten, kur norėtum, kad po akimirkos atsidurtų automobilio priekis. Ten turi būti nukreipti ratai.
Slydimo kampas nuolatos keičiasi: jei jis didėja ratus reikės sukti daugiau, jei mažėja – turėsi tiesinti“, – pažymėjo D. Grinbergas.
Šiuo atveju svarbiausia užduotis vairuotojui – nepasimesti ir žiūrėti ten, kur nori važiuoti.
„Dažniausiai užteks teisingai pasukti vairą, netgi nereikės spausti akceleratoriaus. Automobiliui yra lengviau riedėti, o ne slysti. Jeigu vairuotojas netrukdys pats automobilis bandys išsitiesinti“, – sakė vairavimo instruktorius.
Tačiau tai nereiškia, kad automobiliui pradėjus slysti vairuotojui nereikia nieko daryti. Geriausiu atveju mašina apsisuks aplink savo ašį, tačiau yra didžiulė rizika baigti kelionę pakelės griovyje.