Galbūt transporto priemonių skaičius išties šiek tiek didėja, tačiau
neregėtos spūstys gatvėse šių metų rudenį susidarė dėl kitos
priežasties. Kaunas tvarkosi. Kai kuriems kauniečiams susidarė įspūdis,
kad net per daug tvarkosi vienu metu, todėl daugelis gatvių miesto
centre tapo sunkiai įveikiamos.
Jeigu palyja ir suprastėja matomumas, iškart visame mieste pasipila
automobilių susidūrimų ir spūstys dar padidėja. Tiesiog užburtas ratas,
kurio neįmanoma sustabdyti, kol Kauno gatvėse vyks tokio masto darbai.
Išlyginti apniokotą automobilio kėbulą – ne bėda. Dažniausiai net nieko
nekainuoja, nes remontą apmoka eismo įvykio kaltininko draudėjas. Kur
kas blogiau, kai nukenčia žmonės, ypač – pėstieji, kuriuos galima
vadinti silpniausiais eismo dalyviais. Ar tikrai?
Jiems juodu rašikliu turėtų būti pažymėta šių metų spalio 25-oji. Anksti
ryte automobilis „Toyota Previa“ K.Baršausko gatvėje partrenkė dvi
pėsčiųjų perėja ėjusias moteris, kurioms prireikė medikų pagalbos.
Vairuotojas tikino tamsoje tiesiog nepastebėjęs žmonių, nors automobilio
greitis buvo nedidelis.
Artėjant vidurnakčiui dar skaudesnė nelaimė įvyko Baltijos gatvėje –
automobilis „Volkswagen Passat“ pėsčiųjų perėjoje parbloškė praeityje
garsią dainininkę E.Škudzinskienę, kuriai Kauno klinikų medikai nustatė
gausybę sunkių sužalojimų, moteris buvo operuota.
Liudininkai pasakojo neva moteris nereguliuojama pėsčiųjų perėja ėjo
svirduliuodama, mosikavo rankomis, o įveikusi pusę perėjos staiga metėsi
atgal. Jaunas „Volkswagen Passat“ vairuotojas nespėjo sureaguoti į šį
manevrą ir neišvengė susidūrimo. Kelių policijos tyrėjams teks nemažai
padirbėti siekiant nustatyti eismo įvykio kaltininką.
Spalio 27-osios vakarą nutiko dar tragiškesnė nelaimė. Kovo 11-osios
gatvėje 21 metų jaunuolio vairuojamas automobilis „Volkswagen Passat“
partrenkė per pėsčiųjų perėją ėjusį 55 metų vyrą, kuris dėl gautų
sužalojimų po poros valandų mirė Kauno klinikose.
Pėstieji dažnai galvoja, kad perėja yra neliečiama jų erdvė, kurioje
galima elgtis kaip savo namuose. Kelių eismo taisyklės tokį mitą griauna
ir įpareigoja pėsčiuosius būti budrius.
Kita vertus pėstieji pernelyg nesiskiria nuo vairuotojų. Pastarieji
puikiai žino, kad ruduo yra labai pavojingas metas, nes anksti sutemsta,
dažnai lyja, gatvių danga tampa slidi, todėl būtina pasirinkti saugų
greitį. Saugus ir leidžiamas greitis – visai skirtingi dalykai.
Pėsčiuosius nešioti atšvaitus arba bent šviesesnius viršutinius
drabužius įtikinėjo ne tik policijos pareigūnai, bet ir dvasininkai. Kur
tau! Galima pamanyti, kad pašnekovai gyvena kitoje galaktikoje ir ten
išsiųstus patarimus išgirs po daugelio šviesmečių. Kai apžiūrinėjant
žuvusiojo daiktus rankinėje aptinkami net trys atšvaitai, pareigūnams
tiesiog nusvyra rankos.
Po atlikėją ištikusios nelaimės Kauno savivaldybės Transporto ir eismo
organizavimo skyriaus vedėjas P.Keras pareiškė, kad jau artimiausiu metu
visoje Baltijos gatvėje bus įrengtos saugumo salelės, taip pat numatyta
pastatyti geriau šviesą atspindinčius ženklus.
P.Keras pažadėjo šiek tiek vėliau šioje vietoje pasirūpinti kryptiniu perėjos
apšvietimu, kuris taip pat yra labai svarbi eismo saugumo priemonė ir
mieste naudojama vis dažniau.
Savivaldybės atstovas metė akmenį ir į vairuotojų daržą – šie
automobilius naktimis esą stato net ant pačių perėjų – ir žadėjo tramdyti
pažeidėjus.
Pasak Kauno savivaldybės atstovų, šiemet saugaus eismo priemonėms
finansuoti miesto biudžete numatyta triskart daugiau lėšų ir sustoti
neketinama.
Galbūt jos naudojamos netinkamai, o gal kauniečiai dar nespėjo pajusti
naujovių poveikio?
Stebuklų tikėtis neverta. Net jeigu išvis neliktų antžeminių pėsčiųjų
perėjų ir būtų įrengti požeminiai tuneliai, atsirastų žmonių, kuriems
pavyktų patekti po automobilio ratais.
„Laikinoji sostinė“