Įvairiose Europos valstybėse automobiliu važinėjantis žurnalistas Ramūnas Fetingis pabrėžė, jog didelę įtaką eismo dalyvių elgesiui kelyje turi jų pačių kultūra.
„Nardantis“ tarp automobilių ar autobusų juosta lekiantis vairuotojas ne tik kelia avarines situacijas, bet ir nervina aplinkinius. O pyktis vėliau persiduoda kitiems eismo dalyviams“, – pabrėžia patyręs vairuotojas.
Tokie veiksmai kaip dažnas eismo juostų keitimas ne tik sukelia kitų vairuotojų pyktį, bet ir lėtina bendrą eismo srautą. Kiekvienas persirikiuojantis automobilis priverčia stabdyti už jo atsiduriančias transporto priemones ir tai veikia kaip grandininė reakcija – kuo toliau nuo persirikiuojančio automobilis, tuo jis stabdo smarkiau.
Tokios reakcijos pabaiga – visiškai sustojusi transporto priemonė, nors dar ką tik eismo srautas nedideliu greičiu judėjo pirmyn.
Šis procesas akivaizdžiai matomas, kai vairuotojai į eismo juostą persirikiuoja iš viešajam transportui skirtos juostos, o bene geriausias to pavyzdys yra Vilniaus Ukmergės gatvė.
Tačiau tokie veiksmai gali turėti ir skaudesnių pasekmių – staiga manevruojantys vairuotojai gali sukelti techninių avarijų arba nepastebėti motociklininko ar dviratininko.
Eismo juostas dažnai keičiantys žmonės savo elgesį mėgsta teisinti laiko taupymu – neva užėmus laisvesnę vietą kitoje juostoje, eismo srautui nuo to geriau. Tai klaidinga išvada: kiekvienas persirikiavimas srautą tik sulėtina.
Eismo juostas kas porą šimtų metrų keičiantis vairuotojas savo kelionę gal ir sutrumpina pora minučių, tačiau kiekvieno už jo esančio žmogaus kelionę keliolika sekundžių prailgina.
Toks noras suspėti visur būna pragaištingas sankryžose, kai į ją įvažiavę automobiliai vieno šviesoforo ciklo metu nespėja iš jos išvažiuoti. Taip užkemšamos iškart kelios eismo juostos.
Vilniaus ir Kauno savivaldybės jau metus kovoja su šia problema – pagrindinėse miestų sankryžose pripaišyta vadinamųjų geltonųjų korių, ant kurių sustoti negalima.
„Tai – efektyvus ir ne vienoje valstybėje matytas sprendimas, tačiau Lietuvoje jis dar neveikia taip, kaip tikėtasi. Reikia daugiau laiko, kad žmonės įprastų prie koriais paženklintų sankryžų“, – mano „Goodyear“ atstovas Baltijos šalims Elmantas Latkauskas.