Kaip autotrader.ca tinklapyje skelbtoje savo publikacijoje pažymi kanadiečių apžvalgininkas Jacobas Blackas, didesniu greičiu važiuojantys ir nuo visų pavojų savo kūno rimtai apsaugoti negalintys motociklininkai apskritai glumina kitus eismo dalyvius.
Situaciją dar labiau apsunkina keistas jų elgesys kelyje, kuris automobilių vairuotojams yra sunkiai suprantamas. Tačiau, kaip juokaudamas pastebi kanadiečių žurnalistas, visoje šioje beprotybėje yra tam tikra tvarka.
Besidomintiems keisto motociklininkų elgesio kelyje motyvais, jis pateikė dažniausiai pasitaikančių situacijų paaiškinimus.
Kodėl jie klaidžioja po eismo juostą?
Šis įprotis dažnai glumina nieko bendro su motociklais neturinčius automobilių vairuotojus. Kodėl tas vyrukas ant motociklo ilgai neišbūna vienoje trajektorijoje, o juda po visą eismo juostą? Tam yra keletas priežasčių, tačiau šį kartą paminėsime dvi svarbiausias.
Pirmoji iš jų – matomumas.
Motociklininkas siekia užimti kuo didesnį plotą automobilio vairuotojo regėjimo lauke. Veidrodėliuose jie ieško kito eismo dalyvio veido, nes tik taip gali būti tikri, kad yra matomi.
Kita priežastis – saugi pozicija.
Tai ypatingai aktualu tuose ruožuose, kuriuose yra nuvažiavimai, užvažiavimai ar kiti prisijungiantys keliai. Prieš nuvažiavimą motociklininkas įprastai užims poziciją kairėje, idant būtų matomas paskutinę akimirką nusukti į šalį sugalvojusiam kitos transporto priemonės vairuotojui.
Jei važiuotų pasitraukęs į dešinę, labai tikėtina, kad jį gali užstoti iš paskos važiuojantis automobilis. Atskriejęs sportiško vairavimo entuziastas gali pagalvoti, kad yra laisvas tarpas ir nerti į jį taip nutrenkdamas motociklininką.
Kodėl jie nevažiuoja eismo juostos centre?
Daugelyje gatvių motociklininkai vengia važiuoti centre. Čia dažnai pasitaiko įsigėrusių iš automobilių, sunkvežimių ir autobusų ištekėjusios alyvos, degalų ar aušinimo skysčio likučių. Todėl čia slidu ir labai pavojinga. Ratų vėžėse sukibimas dažniausiai yra daug geresnis.
Kodėl jie nestoja tiesiai už automobilio?
Turbūt atkreipėte dėmesį, kad prie sankryžos motociklininkai dažnai sustoja šalia automobilio. Jau galvojate, kad štai ners tarp eismo juostų, tačiau jis niekur nejuda. Kodėl? Tokiu būdu motociklininkas sukuria sau savotišką saugumo zoną.
Gerokai dažniau nei didesnio transporto vairuotojai jie yra taranuojami iš galo, o stovėdamas šalia automobilio motociklininkas pasitraukia iš pavojingos zonos ir tuo pat metu per veidrodėlį gali geriau matyti, kas vyksta jam už nugaros.
Kodėl jie burzgina variklius prie sankryžų?
Dažniausiai priežastis – nuobodulys. Daugumai jų labai patinka girdimas variklio garsas, kiti trokšta aplinkinių dėmesio.
Visgi dažniausiai taip daro tiesiog dėl to, kad neturi ką veikti. Juk tai ne automobilis, net pamaigyti praktiškai nėra ko. Taip pat kai kurie motociklų modeliai veikdami tuščia eiga smarkiai vibruoja, o tai vargina vairuotoją.
Kodėl jie važiuoja tarp eismo juostų?
Kai kuriose šalyse tai daryti draudžia įstatymai, tačiau net ir ten atsiranda motociklininkų, kurie tam nepaklūsta ir vis vien važiuoja tarp eismo juostų. Priežasčių, dėl kurių jie taip elgiasi yra ne viena, tačiau svarbiausia, kaip visuomet, yra saugumas. Tyrimais įrodyta, kad motociklininkams taip važiuoti yra saugiau.
Jei eismo srautas intensyvus – taip pat ir gerokai greičiau. Įsitaisę tarp juostų motociklininkai padeda sumažinti spūstis. Taip pat ne kartą buvo patvirtinta taisyklė, kad tarp juostų važiuojantys motociklininkai smūgį iš šono gauna rečiau, nei tvarkingai įsitaisę vienoje iš jų.
To priežastis paprasta – matydami šalia kitą automobilį, vairuotojai rikiuojasi atidžiai nei išvydę motociklą. Taip pat tai leidžia jiems startuojant nuo sankryžos palikti už nugarų transporto srautą – o tai visuomet saugiausia.
Kodėl jie greitai startuoja nuo sankryžų?
Todėl, kad jie tai gali ir todėl, kad tai yra smagu. Ir jei laiku atleidi akceleratorių, tuo galima pasimėgauti netgi neviršijant leistino greičio. Daugumos motociklų varikliai sukelia nemenką triukšmą, tačiau tai nebūtinai reiškia, kad jie važiuoja labai greitai.
Taip pat jie nori pabėgti nuo automobilių. Kuo greičiau jie pasitraukia nuo sunkiojo transporto, tuo saugesni jaučiasi. O geriausias būdas tai padaryti – greitai įsibėgėti.
Kodėl jų grupės važiuoja išsidėstę šachmatine tvarka?
Turbūt teko matyti motociklininkų grupes, kurios kelyje išsidėsto keista šachmatine tvarka. Tuomet vienas motociklas važiuoja dešinėje eismo juostos pusėje, o kitas už jo – gerokai šiek tiek atsilikęs kairėje ir tt.
Tai jiems garantuoja gerą matomumą, leidžia neįsileisti kitų transporto priemonių į eismo juostą, pasilikti saugų atstumą tam, kad neatsitrenktų vienas į kitą ir tuo pat metu užimti mažiau vietos kelyje.
Pasitaiko ir motociklininkų, kurie mėgsta važiuoti lygiagrečiai vienas kito. Tam nėra racionalios priežasties.
Kodėl jie posūkį įveikia plačia trajektorija?
Atkreipkite dėmesį, kaip motociklininkai įveikia posūkį į dešinę, kai tenka nuo pagrindinio kelio nusukti į šalutinį. Dažnai jie manevrą pradeda nuo kairės eismo juostos pusės, o tam yra daugiau nei viena priežastis.
Svarbiausia, įvažiuodamas tokia trajektorija jis tampa geriau matomas šalutiniu keliu atvažiuojantiems vairuotojams. Pats motociklininkas taip pat turi progą geriau apžvelgti kaip atrodo atkarpą, į kurią jis įvažiuoja.
Didesnis posūkio spindulys taip pat reiškia, kad motociklininkas gali jį įveikti greičiau. Taip pat vidinėje dalyje dažniausiai yra susikaupęs purvas ir šiukšlės, todėl sukibimas yra labai prastas.
Na, ir paskutinis aspektas – tai leidžia motociklininkui neįsileisti į savo juostą automobilio, o tai nutinka dažnai, nes posūkiuose dviratės transporto priemonės yra lėtesnės. Nekantrūs vairuotojai ne kartą yra atsitrenkę į greitį prieš posūkį mažinančio motociklo galą.
Kodėl jie neišlaiko vienodo atstumo nuo priešais važiuojančių automobilių?
Panašiai kaip ir klaidžiojimas po eismo juostą, toks elgesys daugeliui automobilių vairuotojų galia pasirodyti labai keistas.
Vėlgi tai daugiausiai susiję su matomumu, tačiau šiuo atveju motociklininkai nori būti tikri, kad yra matomi šalia važiuojančių transporto priemonių vairuotojams. Ilgesnį laiką įsitaisyti kieno nors aklojoje zonoje yra pavojinga.
Kodėl jie vieni kitiems mojuoja?
Tai niekaip nesusiję su eismo saugumu, o daroma tik dėl bičiulystės. Vos tapęs motociklininku iškart galia pajusti tarsi būtum prisijungęs prie kokio nors slapto klubo.
Bendraminčiai yra broliai ir jūs suprantate vieni kitus. Trumpą akimirką netgi tampate draugais. Kai kuriose šalyse rankos mostas yra pakeičiamas subtilesnius galvos linktelėjimu.
Kodėl vienas motociklo žibintas visuomet neveikia?
Tai susiję daugiau su motociklų konstrukcija nei su jų valdymu, tačiau daug žmonių nesupranta, kodėl taip yra. Motociklininkams dažnai tenka išgirsti pastabų esą kažkas negerai su jų technika, mat vienas žibintas nedega. Iš tiesų taip ir turi būti.
Buvo laikas, kai motociklams su dvigubais žibintai abu jie degdavo vienu metu. Tačiau arti viena kitos degančios šviesos naktį primena toli važiuojantį automobilį. Vairuotojai neretai pagalvodavo, kad turi daug vietos, pradėdavo lenkti ir viskas baigdavo didžiule avarija.
Po daugybės tokių eismo įvykių gamintojai nusprendė pereiti prie vieno žibinto trumpųjų šviesų. Taip kitiems eismo dalyviams lengviau suprasti, kas važiuoja prieš juos.