Tai įvyko 34-ajame kelio Vilnius-Utena kilometre, kairėje pusėje. Pirmuosius pranešimus apie pavojingą ruožą kelininkai gavo maždaug 16 val.
Kol atvyko kelininkų technika, prie pažeistos dangos ruožo budėjo kelių policijos pareigūnai. Vėliau buvo sustatyti įspėjamieji kelio ženklai, o pašalinus lūžusias plokštes išlietas asfaltas.
Priežasties kol kas nenustatė
Neįpratai kelio dangai kenkia karštis, o oro temperatūrai pakilus iki 25 laipsnių plokštės pradeda deformuotis ir gali staigiai lūžti.
Dažniausiai kelio A14 Vilnius–Utena nuo 16,92 iki 89,6 km ruožuose su betono danga tai nutikdavo per didžiuosius vasaros karščius. Kelininkai negali pasakyti, kas lėmė vakar dieną įvykusius dangos lūžius.
Magistralinį kelią prižiūrinčios įmonės „Vilniaus regiono keliai“ direktoriaus pavaduotojas Paulius Kairiūkštis pasakojo, kad tai buvo įprasta deformacija: pakilo dvi plokštės, iš kurių vienas lūžo.
Pašnekovas pasakojo, kad įprastai tokie poslinkiai įvyksta, kai temperatūra lauke yra artima 30 laipsnių pagal Celsijų, o naktimis neatvėsta.
„Kodėl tai nutiko vakar – sunku pasakyti, nes didelių karščių kol kas nebuvo. Kol kas net neturiu tikslaus atsakymo“, – komentavo įmonės atstovas.
Realus pavojus automobiliui
Jis pripažino, kad tokie pakilimai vairuotojams sukelia realų pavojų. Juolab, kad maksimalus leistinas greitis daugelyje atkarpų siekia 90 km/val.
Nepatvirtintais duomenimis, pirmadienį buvo nežymiai apgadinti du automobiliai.
Kelininkai dažnai sulaukia pranešimų apie galimas plokščių deformacijas, tačiau atvykę į vietą randa lygią dangą. P. Kairiūkštis pastebėjo, kad kai kuriuos vairuotojus išgąsdina važiuojant per plokščių sujungimo siūles girdimas bildėjimas.
Vairuotojams jis priminė saugaus eismo specialistų ir kelininkų itin mėgstamą taisyklę – pasirinkti tokį greitį, kad bet kuriuo momentu galėtumėte išvengti netikėto pavojaus.