R. Javtokas nori vėl sėsti ant motociklo, bet šeima – svarbiau

2016 m. gegužės 21 d. 16:59
Saulius Rinkevičius („Lietuvos rytas“)
Paradoksalu, tačiau tuomet, kai keliai sausi, o orų sąlygos puikios, įvyksta skaudžiausios avarijos. Greičio ištroškę vairuotojai pamiršta saugumą, o adrenalino medžioklė baigiasi pasekmėmis, kurių neįmanoma prognozuoti.
Daugiau nuotraukų (3)
Robertas Javtokas puikiai žino, ką reiškia ištverti tris nuolatinių operacijų mėnesius ir kojoje nešioti specialią kaulą stiprinančią plokštę.
Paneigęs skeptikų prognozes krepšininkas sugebėjo grįžti į aikštelę ir gali didžiuotis įspūdinga karjera, o prisimindamas lemtingą eismo įvykį savo tuometį elgesį komentuoja trumpai: „Jaunystė – kvailystė.“
Šiurpi krepšininko avarija
Į avariją vidurio puolėjas pateko 2002 metų gegužę. Galingu sportiniu motociklu „Honda“ važiuodamas iš Trakų į Vilnių ties posūkiu į Lentvarį krepšininkas lenkė mikroautobusą.
Jo vairuotojas manevro nepastebėjo ir ėmė sukti kairėn, o nesuspėjęs sustabdyti R. Javtokas rėžėsi į mikroautobuso šoną.
Nevaldomas motociklas dar trenkėsi į nuo Vilniaus važiuojančio ir į dešinę sukančio lengvojo automobilio galinį sparną. Krepšininkas nukrito nuo motociklo ir čiuožė keliasdešimt metrų.
Greitoji pagalba sunkiai sužeistą sportininką išvežė į ligoninę, o kiti avarijos dalyviai atsipirko išgąsčiu.
R. Javtoko dešinės šlaunies kaulas sutrupėjo į keletą dalių, taip pat jam buvo sumuštas petys, kelis ir inkstai.
2005 metais su „Lietuvos ryto“ komanda R. Javtokas laimėjo Europos taurės trofėjų, o pats tapo naudingiausiu finalo žaidėju. Po dvejų metų jis tapo Eurolygos čempionu su Atėnų „Panathinaikos“ klubu.
Atstovaudamas Lietuvos rinktinei laimėjo Europos krepšinio čempionato sidabrą ir pasaulio čempionato bronzą.
R. Javtokas pasakojo jaunystėje nuolatos turėjęs kokią nors dviratę motorizuotąją transporto priemonę.
Norėtų kitokio motociklo
Iš pradžių tai buvo mopedai, vėliau turėjo ir „Jawa“. Prieš sėsdamas ant sportinio „Honda“ motociklo bent šešetą metų buvo nieko nevairavęs. Vieną sezoną pasivažinėjo, o kito pradžioje viskas baigėsi.
Jauniems vairuotojams jis patarė valdyti emocijas, kad, užuot buvęs susisiekimo priemonė, motociklas netaptų pavojingu įrankiu greičio troškimui patenkinti.
Prisimindamas motociklo avariją krepšininkas sakė bėgant metams supratęs, kad toks būdas pasisemti adrenalino gali pernelyg brangiai kainuoti.
Baigęs sporto karjerą jis norėtų vėl sėsti ant motociklo, tačiau tikslas jau būtų kitoks. „Pirmiausia tai būtų ne sportinis motociklas, o kas nors iš „čioperių“.
Galėtų būti kaip laisvalaikio leidimo priemonė, suteikianti galimybę susitikti su draugais, nuvažiuoti kur nors drauge tiesiog išgerti kavos“, – svarstė pašnekovas.
Motociklą įsigijęs krepšininkas jau nebandytų pasiekti maksimalaus jo greičio ar aplenkti kuo daugiau automobilių. Naudotų kaip transporto priemonę atsipalaiduoti.
Tačiau neseniai sulaukęs šeimos pagausėjimo žinomas vyras sako, kad kol kas tam tiesiog neturėtų laiko.
Galią išbando trasose
R. Javtoką iki šiol traukia galinga technika. Jis vairuoja vieną galingiausių šalyje kabrioletų – „Porsche 911 Turbo S“.
Krepšininkas pripažino, kad pagunda spustelėti 560 AG pasiekiančio automobilio akceleratorių kyla, tačiau aiškus žinojimas, kaip brangiai tai gali kainuoti, neleidžia taip elgtis.
Galingos mašinos galimybes jis išbando „Porsche“ suvažiavimuose. Per juos uždarose trasose rengiamos mėgėjiškos varžybos.
Kaip tikras sportinių automobilių entuziastas R. Javtokas lankosi ir lenktynių trasose rengiamuose atviruose pasivažinėjimuose. Kartą netgi specialiai važiavo dėl to į Vokietiją ir išbandė Niurburgringo dangą.
„Lenktynių trasose nesilankau labai dažnai, nes sezonas intensyvus, o sportas atima daug laiko. Kai atsiranda proga, išvažiuoju“, – kalbėjo krepšininkas.
Iš garsiosios Vokietijos trasos jis parsivežė geriausių įspūdžių.Krepšininkas pažymėjo, kad ir tokiomis sąlygomis vairuotojas privalo važiuoti neperžengdamas savo galimybių ribų.
„Manau, ten taip pat atvažiuoja daug tokių, kurie turi galingus automobilius, tačiau stokoja vairavimo įgūdžių.
Akceleratorių visi gali paspausti, bet norint išmokti suvaldyti mašiną reikia daug treniruotis. Todėl vairuotojas atsargus turi būti visur“, – nuomone dalijosi R. Javtokas.
Didelio greičio pavojus
Uždarose trasose jis patarė lankytis ir motociklininkams. Pašnekovas pažymėjo, kad kartu dalyvaujant profesionaliems instruktoriams sudaromos idealios sąlygos treniruotis ir tobulinti įgūdžius.
R. Javtokas praleidžia visus motociklininkus, kai tik jiems to reikia. Vis dėlto jis yra pastebėjęs, kad pavojingų situacijų gali susidaryti ne tik dėl automobilių vairuotojų neatidumo.
„Nelogiška, jei mieste motociklas lekia 200 km/val. Vairuotojas gal ir neteisus sukdamas į kairę, bet jo atžvilgiu tas greitis yra tiesiog nenormalus“, – komentavo sportininkas.
Kalbėdamas apie eismo kultūrą jis pažymėjo, kad visuomet bus žmonių, kurie nemoka vairuoti kultūringai, tačiau situacija dabar labai pagerėjusi.
„Žmonės praleidžia vieni kitus, o ir autostradoje jau nebėra didžiuliu greičiu lekiančių mašinų“, – sakė R. Javtokas.
Robertas Javtokasmotociklasavarija
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.