Kartais neapsieinama be absurdo, humoro, tačiau patys „Vilniaus dviračių takų kuriozų“ nariai sako, kad jų tikslas – ne juokauti, o spręsti problemas.
Vienas aktyviausių grupės narių Marius Kučinskas sako, kad šiuo metu visi sostinės dviratininkai priversti važinėti takais, kurie daliai jų yra visiškai netinkami.
Kasdieninis transportas
Brangus anglies pluošto dviratis plonomis padangomis gali neatlaikyti net ir nedidelio šuolio nuo šaligatvio.
„Su miesto dviračiais galima pasiekti ir 50 km/val., tai įsivaizduokite, kas nutiktų, jei važiuojant tokiu greičiu staiga atsirastų kliūtis. Tai gali būti labai pavojinga“, – sakė dviračių entuziastas.
Jis pastebėjo, kad laikai keičiasi ir dviračius vilniečiai jau naudoja ne tik pramogai ar rekreaciniais sumetimais. Kai kuriems iš jų tai tiesiog patogi kasdienė transporto priemonė, kuria jie naudojasi netgi žiemą.
„O kad važinėti būtų patogu, pirmiausia reikia tvarkingų dviračių takų“, – konstatavo pašnekovas.
Prašo skirti daugiau lėšų
Bene dažniausiai pasitaikanti problema – dviračių takas staiga ir be perspėjimo tampa pėsčiųjų taku. Šią problemą kiek sušvelnino prieš porą metų oficialiai įteisintas leidimas dviratininkams važinėti šaligatviais.
„Žinau trijų metrų ilgio dviračių takų, kartais vidury kelio gali būti pastatytas apšvietimo stulpas, yra negti takas, vedantis tiesiai į spaudos kioską“, – keisčiausius atvejus vardijo M.Kučinskas.
„Vilniaus dviračių takų kuriozų“ grupės atstovai imasi ir dviračių takų projektų vertinimo. Kalbintas vaikinas pastebėjo, kad geriau jau nutiesti vieną dviračių taką tvarkingai nei du – kaip pakliuvo.
Lietuvos dviratininkų bendrija pageidauja, kad miesto savivaldybė 10 proc. kelių priežiūrai suplanuotų lėšų skirtų dviračių takams.