Kaltininkai tie patys – girti prie vairo sėdę sunkvežimių vairuotojai.
Įstatymas – griežtas
Nuo šių metų sausio 1 dienos įsigaliojo daug diskusijų sukėlęs nulio promilių įstatymas.
Pagal jį transporto priemonių, kurių didžiausia leidžiamoji masė didesnė kaip 3,5 t vairuotojai buvo priskirti kategorijai asmenų, kurių iškvėptame ore, kraujyje, šlapime, seilėse ar kituose organizmo skysčiuose etilo alkoholio koncentracija negali viršyti 0 prom.
Kaip parodė pastarųjų dienų įvykiai – kai kuriems sunkiąją techniką valdantiems vairuotojais tai nė motais.
Pagal įstatymais numatytą tvarką, vairuotojai tikrinami prieš kiekvieną reisą. Kaip pažymėjo vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas, keliuose jie galėtų būti dažniau tikrinami policijos pareigūnų.
„Vairuotojas atvažiuoja iki pirmos degalinės ir kas gali paneigti tikimybę, kad jis ten nevartos svaigalų“, – sakė jis.
Išvažiavo iš šalutinio kelio
Pirmoji didelė avarija įvyko ketvirtadienio pavakarę, apie 18 val. kelyje Vilnius – Šumskas. Iš šalutinio kelio išvažiavęs sunkvežimis GAZ išniro tiesiai prieš atvažiuojantį „Audi“ universalą.
Per susidūrimą lengvasis automobilis buvo suniokotas. Greitosios pagalbos medikai į ligoninę išvežė tris „Audi“ važiavusius žmones – vairuotoją, jos sutuoktinį ir kartu važiavusį abiejų pažįstamą.
Po susidūrimo sunkvežimis iš įvykio vietos nuvažiavo. Paaiškėjo, kad jo vairuotojas gyvena visai greta avarijos vietos, todėl nuvažiavęs iš avarijos, sustojo prie savo savo namų.
Atvykusi policija išsiaiškino, kad GAZ vairuotojas visiškai girtas – į alkoholio matuoklį jis pripūtė net 2,6 prom. Tai – sunkus girtumo laipsnis.
Mirtinai sužalojo pareigūnę
Praėjus kiek daugiau nei aštuonioms valandos, naktį iš ketvirtadienio į penktadienį įvyko dar viena avarija. Girtas vilkiko vairuotojas taranavo kelkraštyje stovintį automobilį ir partrenkė policininkę.
20-metė pareigūnė Ligita Baniulytė tą naktį su dviem kolegomis patruliavo Radviliškio mieste. Patrulių ekipažas tikrino vairuotojus, važiuojančius V.Landsbergio-Žemkalnio gatve, kuri yra magistralės Šiauliai–Panevėžys dalis.
Nuo Panevėžio pusės atvažiavęs vilkikas DAF su puspriekabe taranavo kelkraštyje stovintį „Ford Mondeo“. Jo vairuotojui patruliai savo tarnybiniame automobilyje tuo metu rašė pažeidimo protokolą.
Nuo smūgio „Mondeo“ trenkėsi į prieš jį kelkraštyje stovintį „Audi“ markės automobilį, kurio vairuotojo dokumentus ruošėsi tikrinti L.Baniulytė.
Buvo apgadintas ir „Audi“ automobilis, tačiau jo vairuotojas sužeidimų išvengė. Tuo metu prie šio automobilio stovinti policininkė buvo mirtinai sužalota.
Sulaikytam vilkiko vairuotojui 39 m. Gintarui Badauskui buvo nustatytas vidutinis girtumas. Alkoholio matuoklis parodė, kad vairuotojo kraujyje yra 2,01 promilės alkoholio.
Negali patikrinti praeities
E.Mikėnas portalui lrytas.lt sakė, kad tokias skaudžias nelaimes iššaukia didžiulis vairuotojų-ekspeditorių trūkumas darbo rinkoje.
Tačiau jis patikino, kad jokia kompanija nesamdytų penkis kartus už Kelių eismo pažaidimus teisto vairuotojo, jei tik galėtų patikrinti jo praeities istoriją. O to vežėjams neleidžia padaryti duomenų apsaugos įstatymas.
„Šiuo atveju darbdavys tokios informacijos neturėjo“, – konstatavo pašnekovas.
E.Mikėnas linkęs manyti, kad į kelią neblaivus G.Badauskas išvažiavo ne pirmą kartą. Iki šiol jam tiesiog pavykdavo išvengti nelaimės.
Sutiktų montuoti užraktus
Vežėjų asociacijos prezidentas palaiko vidaus reikalų ministro Sauliau Skvernelio išsakytą mintį apie galimybę sunkiasvorei technikai montuoti alkotesterinius užraktus.
Anot E.Mikėno, tai įgyvendinti nebūtų sunku, juolab, kad jau yra tuo užsiimančios kompanijos.
Vežėjams tai reikštų papildomas išlaidas, tačiau siekdamos išsaugoti žmonių gyvybes, anot E.Mikėno, transporto kompanijos dėl tokio reikalavimo neprieštarautų.
Įrangos montavimo reikalavimai ir galimybė gauti kompensacijas būtų sprendžiama su valdžios atstovais.