Karštis itin kenkia betoninei kelio dangai, kuri, oro temperatūrai pakilus iki 25 laipsnių, pradeda deformuotis ir gali staigiai lūžti.
Pavojingi tramplinai
Tai ypač svarbu važiuojantiems vadinamuoju Molėtų plentu – magistraliniu keliu A14 Vilnius–Utena nuo 16,92 iki 89,6 km ruožuose su betono danga.
Šio ruožo dalį prižiūrinčios įmonės „Vilniaus regiono keliai“ direktorius Petras Džervus įspėjo vairuotojus būti labai atsargiems. „Plokščių lūžimai sunkiai prognozuojami. Šįmet dar nematėme požymių, kad kuri nors plokštė būtų pajudėjusi, bet kai užėjo tokie staigūs karščiai, visko gali būti“, – tvirtino jis.
P.Džervus įspėjo, kad plokštė gali lūžti staiga – vienam automobiliui pravažiavus dar lygiu keliu, kitam gali iškilti prieš pat nosį. Lūžusi betono plokštė iškyla iki 30 cm virš kelio paviršiaus ir virsta labai pavojingu tramplinu.
Dideliu greičiu perskriejus tokį lūžį galima stipriai apgadinti automobilio važiuoklę ar nulėkti nuo kelio, todėl būtina neviršyti leistino greičio.
P.Džervus neslėpė, kad šiam kelio ruožui būtina rekonstrukcija, tačiau nieko konkretaus apie galimą remonto pradžios datą negirdėti, nors anksčiau buvo planuota jį pradėti 2016-aisiais.
Tirpstantis asfaltas
Kita karščių keliama problema eismui – bitumo išplaukimas. Nusistovėjus aukštai oro temperatūrai, asfaltuotuose keliuose galima pastebėti bitumo išplaukimo reiškinį, žmonių dar vadinamą tirpstančiu asfaltu.
Bitumo išplaukimas – tai bitumo perteklius dangos paviršiuje, kai vasaros metu, kelio dangai įkaitus iki 50 laipsnių, dėl šilumos suminkštėjusiam bitumui ar kitam rišamajam elementui asfalto medžiagoje nepakanka laisvų porų ir jis veržiasi į paviršių.
Ant asfaltbetonio dangos susidaro blizgantis, panašus į stiklą veidrodinis paviršius, gali būti matomos padangų žymės. Kai labai karšta, bitumas suskystėja taip, kad automobilių ratai jį tiesiog taško.
Bitumo išplaukimas susilpnina dangą ir kelia nepatogumų eismo dalyviams, todėl kelius prižiūrinčios įmonės taiko dangas apsaugančias priemones – pilamos bitumą surišančios medžiagos: smėlis, atsijos, skaldelė. Dėl to kelias gali tapti netikėtai slidus.
Kelių ruožuose, kuriuose išplaukia bitumas, siekiant apsaugoti kelius nuo sugadinimo ir užtikrinti saugų eismą, gali būti ribojamas transporto priemonių greitis.
Didelis karštis taip pat suminkština kelių dangą, todėl Eismo informacijos centras paskelbė prašymą sunkiasvorių transporto priemonių vairuotojams karštomis dienomis kuo mažiau naudotis keliais nuo 10 iki 24 val. Tačiau oficialių draudimų vilkikams važiuoti Lietuvos keliais per karščius nėra.