Avaringa Kauno sankryža apgauna vairuotojus

2015 m. gegužės 9 d. 06:00
Arūnas Karaliūnas („Lietuvos rytas“)
Galima pamanyti, kad dalis vairuotojų nebemoka mieste kirsti sankryžos, jeigu joje neveikia šviesoforas. Gegužės 1-osios naktį Taikos prospekto ir A.Baranausko gatvės sankryžoje įvykusi nelaimė privertė eismo organizatorius imtis papildomų priemonių.
Daugiau nuotraukų (1)
Nors paryčiais transporto priemonių daugelyje gatvių beveik nebūna, Kauno greitosios medicinos pagalbos stoties reanimobilis „Renault“ ir automobilis BMW sankryžoje nesugebėjo prasilenkti.
Medikų automobilis įjungtais švyturėliais pas sunkiai sergantį pacientą važiavo Taikos prospektu, o BMW išniro iš šalutinės A.Baranausko gatvės. Šviesoforai tuo metu mirksėjo geltonu signalu.
Po smūgio „Renault“ apsivertė ant stogo ir čiuoždamas rėžėsi į gatvės apšvietimo stulpą. Nukentėjo 4 reanimobiliu važiavę stoties darbuotojai ir BMW vairuotojas.
Užmiršta suteikti pirmumą
Kauno kelių policijos valdybos viršininkas Danas Česnauskas mano, kad naktimis vairuotojai šioje sankryžoje dažnai painioja pagrindinį kelią su šalutiniu. Galbūt šiek tiek žmones klaidina labai plati skiriamoji juosta.
Kita vertus, matomumas šioje Kauno vietoje labai geras, nereikia skubėti kirsti sankryžą, mat pravažiavus vienos krypties eismo juostas galima stabtelėti, dar kartą apsižvalgyti ir saugiai baigti manevrą.
„Vis dėlto ne visiems tai pavyksta“, – pripažino D.Česnauskas. Pasak pareigūno, vairuotojai pernelyg atsipalaiduoja kiekvieną pavasarį, kai tik sušyla oras ir kaitriau pašviečia saulė.
Nors Taikos prospekto ir A.Baranausko gatvės sankryžoje transporto priemonių susidūrimai nėra reti, dažniausiai skaudžių pasekmių pavyksta išvengti.
Sąrašas gali pailgėti
Pasak kelių policijos vadovo D.Česnausko, daugiausia eismo nelaimių įvyksta plačiausiose ir ilgiausiose miesto gatvėse, kuriose būna didžiausias automobilių srautas. Pagal šį rodiklį tvirtai pirmauja Savanorių prospektas, o antroje vietoje – Taikos prospektas.
Tuo tarpu Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėją Paulių Kerą smarkiai nustebino praėjusios savaitės įvykis.
„Kaip galima tokioje situacijoje nepastebėti medikų automobilio, važiuojančio pagrindiniu keliu ir dar įjungtais švyturėliais?“ – stebėjosi savivaldybės atstovas.
Jis svarstė, kad galbūt šioje sankryžoje ir naktimis šviesoforai bus palikti veikti įprastu režimu.
Tokių sankryžų Kaune yra 10, daugiausia – Savanorių prospekte. Kitose miesto dalyse šviesoforai mirksi tik geltona šviesa, kad eismas be reikalo nebūtų stabdomas.
Žiedas gelbsti ne visada
Taikos prospekto ir A.Baranausko gatvės sankryža buvo bene pirmoji Kaune, kuri prieš daugiau kaip du dešimtmečius iš žiedinės buvo pertvarkyta į paprastą.
Šiuo metu mieste vyksta atvirkštinis procesas – atsiranda vis daugiau žiedinių sankryžų. Dar vieną netrukus ketinama įrengti Šilainių rajone. Kelių policijos atstovų žiniomis, pernai visoje šalyje žiedinėse sankryžose nežuvo nė vienas žmogus, mat važiuojant jomis neįmanoma nesumažinti greičio.
Pasak savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo P.Kero, žiedinė sankryža ne visada yra geriausia išeitis. Ji netinka tuomet, kai eismo srautas yra labai didelis arba labai mažas.
Žiedinė sankryža sukelia nepatogumų ir tuomet, kai automobilių srautas skirtingomis kryptimis yra labai netolygus. Šviesoforo veikimo laiką galima reguliuoti pagal poreikius.
Danas ČesnauskasKaunasavarija
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.