Kas bus su kruvina perėja gatvėje, kuri virto greitkeliu?

2014 m. lapkričio 23 d. 22:12
Saulius Rinkevičius
Šį rudenį sostinės Pilaitės mikrorajonas dvi savaites iš eilės buvo linksniuojamas šalies žiniasklaidos kriminalinių kronikų antraštėse. Susirūpinę dėl savo saugumo apie didžiausias rajono infrastruktūros problemas prabilo patys vilniečiai.
Daugiau nuotraukų (1)
Portalo lrytas.lt skaitytojas Juozas Aleknonis redakcijai skirtame laiške pasipiktinęs stebisi, kodėl stovi naujas rajonas ir nauja parduotuvė, bet nėra tinkamos infrastruktūros? Anot jo, nesuprantama kodėl leidžiama kurtis prekybos centrams, naujiems rajonams, nors negalvojama apie saugumą.
Pėstieji vairuotojams – nepastebimi
Skaitytojo nuomone perėja, kurioje neseniai žuvo mažametė mergaitė yra blogai įrengta. Ją reikia naikinti arba įrengti geresnį apšvietimą, nes pėsčiųjų tiesiog nesimato. Vyras pažymi, kad daug žmonių ten nepraeina, todėl poreikis perėjai yra abejotinas. Anot vilniečio, tai tik pasityčiojimas iš pėsčiųjų, o ne rimtai įrengta perėja.
„Ruože greitis yra nemažas, automobiliai važiuoja ir tamsiu paros laiku arba kai lyja. Tuomet tų pėsčiųjų net nespės pastebėti. Dienos metu sunku pastebėti, o kai tamsu - apskritai nesimato. Kodėl taip reikėjo įrengti perėją? Tarsi savižudžiams, kurie eis ir galvos, kad gal pereis. Perėjas įrengti ir apšviesti reikia tvarkingai arba apskritai neturi jų būti“, - dėsto laiške Juozas.
Saugaus eismo rubriką lrytas.lt portale įdėmiai sekantis vilnietis Remigijus pasakoja anksčiau dažnai įveikdavęs prospektą ties šia perėja, tačiau pastaruoju metu jos vengia. Vyras Pilaitės mikrorajone lankydavosi bėgimo treniruočių metu, tačiau kirstamas intensyvaus eismo gatvę nereguliuojamoje perėjoje jausdavosi nesaugiai.
„Likus daugiau nei 100 m pradėdavau žvalgytis į priekį norėdamas pamatyti kokia situacija – ar eismas labai intensyvus, kokiu greičiu juda automobiliai ir kokie atstumai tarp jų. Pagal tai jau galima elgtis atitinkamai – arba įveikti perėją nesustojus, arba laukti, kol automobiliai tave praleis“, - patirtimi dalinosi bėgikas.
Bijodavo sukelti avariją
Anot Remigijaus, kitaip nei vidutiniam pėsčiajam bėgikui reikia gerokai mažiau laiko įveikti dviejų eismo juostų gatvę – maždaug 4 sekundžių. Stovėti ir laukti kol automobiliai tave praleis tokioje atkarpoje nebūtinai yra labai gera mintis – kadangi greičiai yra dideli kyla nemaža rizika sukelti avarinę situaciją.
„Bėgikas kaip ir automobilio vairuotojas stengiasi kuo mažiau stoviniuoti - šiuo atžvilgiu mes sutariame. Matydami mane iš tolo vairuotojai sumažindavo greitį, aš įveikdavau pirmas dvi eismo juostas ir pasiekdavau saugumo salelę. Su automobiliai atvažiuojančiai iš dešinės – vėl tokia pat tvarka“, - pavojingos perėjos įveikimo specifiką aiškino vilnietis.
Visgi vyras pripažįsta, kad kiekvieną kartą artėdamas prie perėjos jausdavo aiškiai apčiuopiamą baimės jausmą. Taip pat, net ir žengdamas į perėją tik įsitikinęs, kad automobiliai pristabdo arba visiškai sustoja Remigijus konfliktinių situacijų su vairuotojais neišvengė.
„Blogiausias atvejis buvo kai man jau įveikus dvi eismo juostas link Senosios Pilaitės į greitėjimo juostą išvažiavęs automobilis nuspaudė garsinį signalą, esą aš turiu jo saugotis. Pasiutau kaip velnias, juk jeigu kiti vairuotojai mane praleido, tai kuo jis buvo išskirtinis“, - pasakojo vilnietis, prisipažinęs, kad tuo metu nesusilaikė neparodęs agresyviam vairuotojui nepadoraus gesto.
Per tris juostas ir į kairę
Pavojingas prospekto ruožas, anot vilniečio Juozo yra ir ties išvažiavimu iš „Maxima“ prekybos centro, šalia kurio taip pat yra degalinė ir nauja plovykla. Šioje vietoje vairuotojams patogu įvažiavus į Pilaitės pr. iš karto tris eismo juostas ir pasukti į Papilėnų gatve arba apsisukti važiuoti link miesto centro.
„Problema yra ta, kad išvažiuojant iš prekybos centro, degalinės ir plovyklos pusės į Pilaitės pr. ir kertant net keturias eismo juostas, tai yra labai pavojinga Ypač, kai lauke būna tamsu arba piko metu. Automobiliai Pilaitės pr. juda bent 50-70 km/val. greičiu ir staiga iššokančios transporto priemonės iš šalutinio kelio sukelia daugybę problemų“, - bėdojo skaitytojas.
Juozo teigimu, tokiuose vietos be tinkamos infrastruktūros pastatyti prekybos centrai daro didelę įtaką eismo saugumui. Situaciją galėtų pagerinti po Pilaitės pr. esantis viadukas, tačiau jis dar nėra baigtas. Pėstieji galėtų eiti požemine perėja, tačiau šią taip pat reikia įrengti.
Vietoje perėjos – sankryža
Kaip informavo savivaldybės viešųjų ryšių skyriaus specialistė Inga Simanonytė, jau parengtas Sidaronių g. ir Pilaitės pr. jungties techninis projektas. Pagal jį planuojama panaikinti nereguliuojamą pėsčiųjų perėją ties Senuoju Pilaitės keliu - vietoje jos atsiras keturių krypčių sankryža su šviesoforais. Taip pat bus perkelta dabartinė viešojo transporto stotelė.
Projektas turėtų būti įgyvendintas kitais metais. Papildomai bus diegiamas ir kryptinis apšvietimas Pilaitės rajono nereguliuojamose perėjose.
Savivaldybės atstovai nesutinka, kad perėja, kurioje neseniai buvo neseniai buvo partrenkta nepilnametė pėsčioji, yra nesaugi.
„Nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos techninių eismo reguliavimo priemonių būklė atitinka joms keliamus reikalavimus. Ties minėta pėsčiųjų perėja transporto priemonių greitis ribojamas iki 50 kilometrų per valandą, yra įspėjamieji išankstiniai ženklai, perėjos ženklai pažymėti geltonuose skyduose, įrengtas gatvių apšvietimas“, - saugumo priemones vardino savivaldybės atstovė.
Problematiška sankryža ties prekybos centro, degalinės ir plovyklos kompleksu taip pat bus pertvarkoma. Šiuo metu yra tikslinamas požeminės pėsčiųjų perėjos įrengimo techninis projektas. Savivaldybė planuoja, kad perėja bus įrengta kitais metais. Vėliau bus naikinamas kairysis posūkis iš Pilaitės prospekto į Papilėnų gatvę.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.