Žurnalo „TopGear Lietuva“ ir VŠĮ „Autoeventus“ atstovai, bendradarbiaudami su Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija bei Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centru, šį rudenį tęsia edukacinį projektą „Saugaus eismo akademija“, kurio tikslas – formuoti jaunųjų vairuotojų suvokimą apie saugų, atsakingą ir etišką elgesį kelyje bei supažindinti juos su pagrindinėmis taisyklingo ir efektyvaus vairavimo taisyklėmis.
Piešė schemas lentoje
„Lexus“ efektyvaus vairavimo programos vadovas Darius Grinbergas ir „Top Gear“ vyriausiasis redaktorius Karolis Judzentavičius Marijampolės Šv. Cecilijos gimnazijos vyresniųjų klasių moksleiviams papasakojo, kaip nepasimesti prie vairo iškilus nenumatytai situacijai bei kaip svarbu neapsigauti renkantis naudotą automobilį.
Keliolikos efektyvaus vairavimo mokymo metų patirtį turintis Darius Grinbergas, moksleiviams rodydamas skaidres ir piešdamas lentoje kasdienio vairavimo metu galinčias pasitaikyti situacijas bei schemas aiškino taisyklingo vairavimo pagrindus – kokia svarbi tinkama sėdėjimo prie vairo pozicija ir jo laikymas, nurodė, kaip elgiasi pradėjęs slysti automobilis ir kokių veiksmų privalo imtis vairuotojas, nenorėdamas kelionės baigti krūmuose.
Pasak D. Grinbergo, vairuotojai dažnai klaidingai įsivaizduoja, kad praradus automobilio kontrolę, juos išgelbės elektroninės traukos kontrolės ar stabilumo sistemos – jos gali tik padėti automobilį grąžinti į reikiamą trajektoriją, tačiau pats vairuotojas privalo išmanyti, kaip sustabdyti slydimą ir nenuvažiuoti nuo kelio.
Teorijos iliustravimui – praktinis pavyzdys
K. Judzentavičius būsimiesiems vairuotojams papasakojo, kokie procesai vyksta automobiliui patekus į avariją, paaiškino pasyviųjų automobilio saugumo sistemų – deformacinių zonų bei oro pagalvių ir saugos diržų svarbą.
Praėjusiais metais „TopGear“ žurnalo komanda į Vokietijos automobilininkų klubo ADAC centrinę laboratoriją atvarė supjaustytą į gabalus ir vėl suvirintą naudotą automobilį – taip neprofesionaliai „suremontuoti“ automobiliai yra dažnas svečias mūsų šalies keliuose. ADAC inžinieriai atliko jo daužymo testą važiuojant 64 km/val. greičiu, po kurio konstatavo, kad tokios iš gabalų sulipdytos transporto priemonės keleiviams nebuvo praktiškai jokių galimybių išlikti gyviems.
„TopGear Lietuva“ vyriausiasis redaktorius taip pat paaiškino, kad tuo atveju, jei laikomasi automobilių gamintojų techninių reikalavimų, didžiąją dalį į eismo įvykius patekusių automobilių galima suremontuoti, tačiau Vakarų Europos valstybėse tokio remonto kaštai dažnai viršija pačio automobilio vertę, tad jie pasiekia Lietuvą, kur garažuose dirbantys meistrai kuo mažesnėmis sąnaudomis ir nesilaikydami saugumo reikalavimų bei kėbulų remonto normų tokius ratuotus negyvėlius „prikelia“ antrajam gyvenimui.
Kadangi paprasto sprendimo, kaip nusipirkti saugų automobilį nėra, sprendžiant šį sudėtingą klausimą D.Grinbergas ir K. Judzentavičius rekomendavo nepasikliauti garažų „ekspertais“, o kreiptis į solidžią reputaciją turinčius servisus bei renkantis naudotą automobilį neužkibti ant nesąžiningų pardavėjų jauko – nesirinkti išoriškai idealiai atrodančio, tačiau kur kas mažiau nei rinkos vertė kainuojančio automobilio.