Sveiką nuovoką praradę girti dviratininkai nieko nebijo

2014 m. spalio 5 d. 17:07
Saulius Rinkevičius
Lietuvos dviratininkai vis dar sunkiai suvokia alkoholio sukeliamos dezorientacijos pavojų. Rugsėjo pradžioje policijos pareigūnų šalies keliuose vykdytų reidų metu neblaivūs dviratininkai skaičiumi nežymiai nusileido nuo alkoholio apsvaigusiems automobilių vairuotojams.
Daugiau nuotraukų (1)
Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, 2014 m. sausio–rugpjūčio mėn. išaiškinti 5358 neblaivūs dviračių vairuotojai. Dėl jų kaltės per 8 mėn. įvyko 18 eismo įvykių, kurių metu žuvusiųjų nebuvo, tačiau sužeista 18 žmonių.
Reikalingi dviračių takai
Kaip pastebėjo dviratininkų bendrijos vadovas Eduardas Kriščiūnas, ši problema yra itin aktuali užmiesčio keliuose ir atokiuose rajonuose, kur žmonės tiesiog neturi kitos galimybės įveikti didesnių atstumų.
„Problema yra ne tik nuo alkoholio apsvaigę asmenys, bet net ir jie nelystų ant kelio jei tik galėtų judėti atskira eismo juosta. Kadangi jos jie neturi, tai ir jaučiasi praktiškai kaip nebaudžiami“, - problemą įvardino pašnekovas.
Anot E. Kriščiūno, nuo alkoholio apsvaigę dviratininkai neadekvačiai suvokia aplinką ir nesupranta, kad kiti eismo dalyviai jų nemato. Neblaivių eismo dalyvių atžvilgiu pašnekovas buvo itin griežtas, anot jo, atgrasyti nuo tokio elgesio neįmanoma – reikia gydyti.
„Būdas sumažinti pasekmes – daryti atskirą infrastruktūrą. Tam, kad net jei tie dviratininkai ir girti jie nelįstų ten, kur greičio ir masės skirtumas yra tikrai didelis“, - komentavo bendrijos vadovas.
Sutikęs kviestų policiją
E. Kriščiūnas pasakojo dažniausiai važinėjantis mieste, todėl tiesioginių akistatų su neblaiviais dviratininkais dar neturėjo. Jei toks atvejis visgi pasitaikytų, pats kolegos jis auklėti nesiimtų. Geriausias sprendimas, anot pašnekovo, yra kviesti policiją.
„Jei bandysi sulaikyti, gali būti, kad „gausi į dūdą“. Jei imsiesi griežtesnių priemonių, gali būti ir taip, kad pritaikys straipsnį už savivaliavimą. Varžyti kito žmogaus teises neturint tam įgaliojimo yra pavojinga“, - konstatavo jis.
Neblaivūs dviratininkai, anot E. Kriščiūno, aplinkiniams eismo dalyviams didelio pavojaus nekelia. Pavojingos situacijos dažniausiai susidaro tuomet, kai automobilio vairuotojas mėgindamas išvengti susidūrimo su dviratininku atsitrenkia į kitą eismo dalyvį ar nejudančią kliūtį.
„Iš tikrųjų tai yra ne itin realu, kadangi vairuotojas matydamas priešais atvažiuojantį automobilį, o šalia jo dviratininką, jis važiuos ant dviratininko. Įsijungia savisaugos instinktas ir pasirenka mažiausią kliūtį“, - kalbėjo pašnekovas.
Atsakomybės griežtinti nereikia
Anot jo, neblaivūs dviratininkai gąsdina kitus eismo dalyvius. Automobilio vairuotojas sunkiai gali nustatyti ar labai girtas yra ta pačia kryptimi važiuojantis dviratininkas, todėl baiminasi, kad šis staiga nepasuktų į važiuojamąją dalį.
Bendrijos vadovas nusiteikęs kategoriškai prieš atsakomybės griežtinimą neblaiviems dviratininkams. Jis pasakojo, kad buvo labai nustebęs, kai sužinojo, kad dviratininkams už vairavimą išgėrus numatytos tokios pat nuobaudos kaip ir automobilių vairuotojams. Anot pašnekovo, tai yra visiškai nelogiška.
„Mano manymu 0,7 promilės dviratininkui turėtų būti visiškai leistina ir toleruotina norma. Pavyzdžiui, Anglijoje automobilių vairuotojams leidžiama norma yra 0,8 promilės. Pavojus keliamas kitiems eismo dalyviams, natūralu, kad skiriasi. Vieni valdo gerą toną, o kiti tik 20 kg“, - pasipiktinimą reiškė E. Kriščiūnas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.