Tokių vairuotojų Lietuvoje yra daugiau nei pusė - 51 proc., dar trečdalis (30 proc.) leistiną važiavimo greitį dažniausiai viršija bent 10–20 kilometrų per valandą.
Tokius rezultatus atskleidė didžiausios šalies ne gyvybės draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“ vykdyta internetinė vairuotojų apklausa, kurioje dalyvavo daugiau nei 9 tūkst. vairuotojų.
„Mūsų atlikta apklausa parodė, kad tik 14 proc. gyventojų niekada neviršija leistino važiavimo greičio. Ir nors didžioji dalis prisipažįsta greitį viršijantys nežymiai, iki 10 km/val., visgi miestų gatvėse, automagistralėse ir kitose intensyviose kelių vietose greičio apribojimai priimti ne veltui, o siekiant sumažinti avaringumą ir žuvusiųjų skaičių šalies keliuose.
Pavyzdžiui, įvairūs tyrimai rodo, kad greičio sumažinimas 1 km/val. miesto gatvėse, mirtingumą keliuose sumažina 4 procentais. Eismo dalyviams patarčiau nepasiduoti bandos jausmui, kuris skatina prisitaikyti prie greičiau nei leidžiama važiuojančio eismo srauto“, – teigia bendrovės Gyventojų turto draudimo vadovas Andrius Gimbickas.
Pasak jo, vairuotojai dažniausiai mano, jog prisitaikydami prie kitų eismo dalyvių ir važiuodami greičiau, jie elgiasi saugiau, nes neva netrukdo kitiems vairuotojams.
Tačiau policijos duomenys atskleidžia, kad maždaug kas ketvirta avarija, kurioje žūsta ar sužalojami žmonės, įvyksta būtent dėl viršyto greičio.
Tyrimas taip pat parodė, kad kai kurie vairuotojai dažniau viršija leistiną greitį nei kiti. Nors jau tapo įprasta, jog vyrai dažniau nei moterys viršija greitį, vis tik daugiau vairuojančių moterų (53 proc.) nei vyrų (50 proc.) prisipažino greitį viršijantys iki 10 km/val.
Tačiau daugiau viršyti greitį labiau linkę vyrai. Iki 20 km/val. greitį dažnai viršija 33 proc. vyrų ir 25 proc. moterų.
Nepaisant šių skaičių, moterys (19 proc.) dvigubai dažniau nei vyrai (10 proc.) teigė niekada neviršijančios leistinos greičio ribos.
Praėjusiais metais Lietuvos kelių policija užfiksavo beveik 125 tūkst. greičio viršijimo atvejų. Itin keista, kad dažniausiai greitį viršija jau daugelį metų vairuojantys žmonės, kurie jau turėtų suvokti greičio keliamą pavojų.
Net jei važiuojant didesnis greitis atrodo saugus, nelaimės atveju automobilį sustabdyti būtų sunkiau ir kiekvienas metras stabdymo kelio lemtų, ar avarija įvyks, ar jos vis tik pavyks išvengti.
Apklausos rezultatai parodė, kad iki 10 km/val. viršyti leistiną greitį labiausiai linkę jau solidų – daugiau nei 30 metų vairavimo stažą (64 proc.) turintys gyventojai.
Tarp tų, kurie viršija leistiną greitį 10–20 km/val., daugiausiai yra 5–10 metų vairavimo patirtį įgijusių (34 proc.) vairuotojų ir 32 proc. 2–5 metų vairavimo stažą turinčių.
Remiantis „Lietuvos draudimo“ statistika, visu šiltuoju sezonu fiksuojama 5,8 proc. daugiau avarijų nei žiemą, tačiau jų nuostoliai mažesni 6 procentais. Bendrovės duomenys rodo, kad vidutinė automobilio žala vasaros metu siekia beveik 2,5 tūkst. litų.
„Vasaros metu paprastai būna labai daug smulkių įvykių, todėl įvykių skaičius didesnis. Tačiau pavojingiausios avarijos, kuriose patiriami didžiausi nuostoliai, taip pat fiksuojamos vasarą, ir dažniausios jų priežastys – nepasirinktas saugus greitis“, – sako A.Gimbickas.