Pirmu balsavimu pokyčius palaikė 29, susilaikė 1 ir prieš buvo 20 tarybos narių. Galutinis balsavimas numatytas kovo mėnesio posėdyje, prieš tai korekcijos bus svarstomos komitetuose.
Bilietai branginami nuo 2027-ųjų sostinėje planuojant pradėti didelį viešojo transporto infrastruktūros atnaujinimą. Savivaldybės teigimu, nepakeitus kainodaros, miestui tai kainuotų papildomus 90 mln. eurų su tomis pačiomis pajamomis, todėl didesnis lėšų surinkimas iš bilietų šias išlaidas padėtų „balansuoti“.
Sostinės meras Valdas Benkunskas trečiadienį teigė, kad bilietų kainų kėlimas yra reikalingas, norint tinkamai išlaikyti turimą infrastruktūrą ir investuoti į naują.
„Daug kas mėgsta paklausti – ar Vilniui reikia metro, ar Vilniui reikia tramvajaus. (…) Viską mes imame, visko mums reikia – bet suprantame, kad miestas yra paliktas vienas su visomis investicijomis į viešojo transporto ir gerinimą, ir naujų rūšių įvedimą, tai mes turime labai aiškiai parodyti, kiek kas kainuoja“, – žurnalistams sakė V.Benkunskas.
„Čia yra tiesiog prioritetų klausimas, kaip mes tuos kaštus daliname – tai tikrai didžiąją dalį viešojo transporto išlaidų savivaldybė ir toliau dengs iš biudžeto, bet tam tikra indeksacija kainų, kas yra natūraliai užaugę per dešimtmetį, šiuo atveju ir yra siekiama įvesti“, – akcentavo meras.
Savivaldybės duomenimis, bilietų kainos nebuvo keistos nuo 2013 m., o infliacijos pokytis sudarė 51 proc.
Pagal bazinį siūlymą vienkartinio 30 minučių bilieto kaina būtų didinama nuo 0,65 iki 1,25 euro, o 60 minučių – nuo 0,9 iki 1,75 euro.
Ilgalaikis 30 dienų bilietas bilietas brangtų nuo 29 iki 45 eurų, 30 dienų (tik darbo dienomis) – nuo 26 iki 40 eurų. 1 dienos bilieto kaina nuo 5 eurų kiltų iki 7,5 euro, 3 dienų – nuo 8 iki 13,5 eurų, 3 mėnesių – nuo 81 iki 125 eurų, 12 mėnesių – nuo 310 iki 480 eurų.
Taip pat ketinama įvesti naujas bilietų rūšis – šeimos, grupinius, didelių grupių ir bilietus dviems kelionėms.
Planuojama išlaikyti esamas lengvatas, numatytas įstatyme, išskyrus metinius bilietus senjorams – jiems kaina būtų didinama nuo 2,9 iki 10 eurų.
Savivaldybė argumentuoja, kad naujoji kainodara miestiečius skatins pereiti nuo trumpalaikių iki ilgalaikių bilietų.
Tarybai galutiniams siūlymams pritarus kovo mėnesį, naujoji kainodara įsigaliotų nuo šių metų liepos 1 d.
Kritikuoja sprendimą
Premjero Gintauto Palucko patarėjas ekonomikos klausimais Gediminas Černiauskas kritikuoja Vilniaus savivaldybės tarybos planus kelti viešojo transporto bilietų kainas. Pasak jo, sostinės politikai neįvertino kitų finansavimo galimybių, siekiant subalansuoti 90 mln. eurų sieksiančias išlaidas miesto transporto parko atnaujinimui.
„Truputį neramina, kad iš karto norima dvigubai branginti ir diskusijų nelabai buvo. Mums atrodo, kad savivaldybė nepakankamai įvertino kitas galimybes, kaip pritraukti pinigų į visuomeninio sektoriaus vystymą, įskaitant Europos Sąjungos (ES) pinigus (...) Mūsų galva, buvo galima tą spręsti ir kitokiais būdais“, – Eltai teigė G. Černiauskas.
„Patarimas savivaldybei, kad savo žmonėmis rūpintųsi atsakingiau, juolab, kad visuomeniniu transportu važinėja santykinai daugiau nepasiturinti miestiečių dalis, tai bus didelis smūgis jų biudžetams. Tenka apgailestauti, kad siūlomi tokie sprendimai ir galbūt po ateities diskusijų juos dar pavyks sušvelninti“, – akcentavo jis.