Metų šeimos automobilis: ką išrinko vokiečiai?

2024 m. gruodžio 18 d. 10:22
Geriausiųjų rinkimuose šeimos automobilio titulas yra vienas svarbesnių tiek pardavėjams, tiek pirkėjams. Žmonės kuria šeimas ir su jomis keliauja, tad tokių modelių rinka – milžiniška. Kadangi ką tik nuskambėjusiuose „Lietuvos metų automobilio 2025“ rinkimuose šį kartą šeimos automobilio kategorijos nebuvo, pažiūrėkime, ką renka užsienio ekspertai.
Daugiau nuotraukų (10)
Geriausi automobiliai šeimai pagal vokiečius
Didžiausias tarptautinis automobilinis leidinys Europoje „Auto Bild“ kasmet rengia „Auksinio vairo“ apdovanojimų teikimo ceremoniją. Tai – jų konkurso „Metų automobilis“ atitikmuo. Jame išrenkamas ne vienas, o keli geriausi automobiliai savo kategorijose. Tarp jų itin svarbų vaidmenį užima ir Metų šeimos automobilio nominacija. Jos laimėtojus renka „Auto Bild“ komisija drauge su vieno didžiausių Vokietijoje leidėjų „Axel Springer SE“ ekspertais ir skaitytojais.
Šiemet šeimos automobilio kategorijoje į finalą pateko „Hyundai Santa Fe“, „Volvo EX90“ ir „Peugeot E-5008“. Paskelbus galutinį verdiktą paaiškėjo, kad triumfavo Prancūzijos gamintojo modelis.
Pastarųjų laikų tendencija nesikeičia, iš rinkos dėl per menko susidomėjimo pasitraukus vienatūriams, jų, kaip šeimyninių, vietą užėmė dideli SUV. Kriterijai, taikomi šeimyniniam automobiliui, panašūs tiek Vokietijoje, tiek Lietuvoje, tiek kitose Europos šalyse. Svarbiausia – didelė erdvė, taip pat pageidautina – 7 sėdimosios vietos. Tiek jų turi visi finalininkai.
„Poreikiai automobiliui pirmiausia priklauso nuo pačios šeimos: nuo ją sudarančių asmenų skaičiaus ir amžiaus. Pavyzdžiui, šeima su dviem mažamečiais, kuriems reikia vežimėlių ir papildomų priemonių, su kompaktiška transporto priemone neišsivers, nes jai tiesiog reikės daug vietos.
Paradoksalu, bet kuo vaikai vyresni, tuo mažesnį automobilį gali naudoti, nes nebereikia vežiotis didelių daiktų. O jeigu atžalų daugiau – privalu bus turėti automobilį su daugiau sėdimųjų vietų. Anksčiau šią vietą užimdavo vienatūriai“, – kodėl šeimoms reikia didelių mašinų, paaiškina televizijos laidos „Autopilotas“ vedėjas Vytenis Kudarauskas.
Rūpi ir saugumas, ir ekologija
Ne ką mažiau svarbus šeimoms ir saugumo aspektas, tad į geriausiųjų trejetą pateko išties ilgus saugumo sistemų sąrašus turintys modeliai. Dar vienas šiandien aktualus dalykas yra technologijos: jos reikalingos ne tik vairuotojui, bet ir keleiviams, sėdintiems tiek priekyje, tiek vidurinėje, tiek galinėje sėdynių eilėse.
„Šiandieną reikšmingas ir kitas dalykas – ergonomika ir priedai visiems keleiviams, kurie leistų išlikti išmaniems. Tai ne tik puodelių laikikliai ar dėtuvės gale, bet ir įkrovimo lizdai. Pavyzdžiui, anksčiau aukštesnės klasės automobiliuose buvo netgi atskiros ausinės keleiviams, kad kiekvienas jų galėtų būti savo erdvėje automobilyje netrukdomas kitų“, – dar vieną subtilų niuansą primena V.Kudarauskas.
Galiausiai, ne pirmus metus sekant tiek „Auto Bild Auksinio vairo“, tiek Europos apskritai ar paskirų Vakarų šalių Metų automobilio rinkimų rezultatus matyti, kad ypač svarbiu tampa tvarumo aspektas, tad į finalą dažniausiai prasiskina kelią ekologiški elektrifikuoti modeliai.
Šiemet nugalėjęs „Peugeot E-5008“ yra elektrinis, jis gali būti komplektuojamas tiek su 73, tiek su 97 kWh baterijomis, leidžiančiomis viena įkrova įveikti atitinkamai iki 500 arba 664 km nuotolį. „Hyundai Santa Fe“ parduodamas tik su įprasto hibrido arba įkraunamojo hibrido pavara, „Volvo EX90“ yra elektrinis XC90 atitikmuo su 104 kWh baterija, galintis nuvažiuoti 580 km pagal WLTP.
Visi šie dideli modeliai įsitaiso skirtingose kainų kategorijose. „Peugeot“, galimas ir su paprastu hibridiniu benzininiu varikliu, – įperkamiausias, nes Lietuvoje kainuoja nuo 35 900 eurų arba nuo 50 300 eurų, pasirinkus visiškai elektrinę versiją. „Hyundai“ – kiek brangesnis, pigiausia hibridinė jo versija mūsų šalyje startuoja nuo 53 990 eurų, o „Volvo“ – „premium“ modelis, tad kainuoja nuo 95 002 eurų.
Nugalėjo prancūzas
Įvertinę šių šeimoms tinkančių automobilių savybes, technologijas, saugumą, erdvę, kainos bei kokybės santykį, „Axel Springer SE“ „Auksinio vairo“ statulėlę, skirtą Metų šeimos automobiliui, įteikė vietiniams „Peugeot“ atstovams.
Anot ekspertų, būdamas pigiausias iš finalininkų, jis toli gražu nebuvo prasčiausias: jame šeimai rūpimos savybės gerai dera su moderniomis technologijomis bei pagirtinu važiavimo komfortu. Efektyvi ir toli važiuoti viena įkrova leidžianti elektros pavara taip pat pelnė pagyrimo balsų. O tiems, kuriems elektra dar nėra tinkamas mobilumo sprendimas, prancūzai siūlo tiek įkraunamąjį, tiek įprastą, našumu pasižymintį hibridą.
Nors „Peugeot E-5008“ yra kompaktiškiausias iš finalininkų, dėl to, kad iš pagrindų jis sukonstruotas kaip elektromobilis, turi pagirtiną erdvę septyniems žmonėms. Ją išnaudojo ir „Lietuvos metų automobilyje“ dirbęs kolektyvas.
„Žinau, kad tokiuose modeliuose trečioji sėdynių eilė dažniausiai būna skirta vaikams, bet sugebėjome į analogišką hibridinį „Peugeot 5008“ susipakuoti septyniese. Naudojome šį automobilį kaip autobusą, kai transportavome mašinas iš Vilniaus į stovyklą Druskininkuose: šešias nuvarome, susėdame septyniese į „Peugeot“ ir grįžtame į Vilnių. Ir visi keleiviai – gana tvirto stoto vyrai.
Gerai, kad antros eilės sėdynė slankioja, pavyko gana neblogai sutilpti. Aišku, drūtiems, šiltomis žieminėmis striukėmis apsirengusiems keleiviams teko pasispausti, bet dviejų valandų kelionė neprailgo“, – linksmai „Peugeot 5008“ talpumo testą prisimena komisijos narys Egidijus Babelis.
„Peugeot“ gali tilpti ne tik daug žmonių, bet ir didelis daiktų kiekis: penkiavietės versijos bagažinės talpa siekia 748 litrus, o nulenkus antrąją eilę ji padidėja iki 1 815 litrų. Už salono sprendimus buvo pagirtas ir „Hyundai Santa Fe“ – jį galima komplektuoti šeimoms, turinčioms du vaikus, kuriuos reikia vežti kėdutėse, patogia 6-ių sėdynių konfigūracija. Be galinės eilės sėdynių, korėjietiškame visureigyje telpa nuo 621 litro bagažo, „Volvo EX90“ – nuo 655.
Vertindama automobilių technologijas, komisija pažymėjo ir išskirtinį naujos kartos „Peugeot“ modeliuose montuojamą „i-Cockpit“ saloną su 21 colio panoraminiu lenktu ekranu bei konfigūruojamais „i-Toggles“ valdikliais, gerą junglumą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.