Metai prilygo amerikietiškams kalneliams
Anot „Longo LT“ vadovo Pauliaus Valiukėno, 2024 m. naudotų automobilių paklausa krito. To priežastis – aukštas Euribor, kuris pabrangino paskolas ir pristabdė vartotojų sprendimus pirkti automobilius lizingu. Ši situacija paskatino pirkėjus ieškoti pigesnių automobilių ar atidėti pirkimus.
„Aukštas Euribor rodiklis privertė daugelį gyventojų iš naujo įsivertinti savo finansinius planus. Ši situacija ypač paveikė tuos, kurie planavo įsigyti automobilius lizingu – jie arba atidėjo pirkimo sprendimą, arba ėmė ieškoti pigesnių, mažesnės vertės automobilių, labiau atitinkančių jų finansines galimybes“, – sako P. Valiukėnas.
Pasak jo, ši tendencija buvo ypač ryškiai stebima pirmaisiais metų mėnesiais, kai Euribor siekė piką. „Tai pakeitė ne tik pirkimo sprendimų priėmimo procesą, bet ir pačią rinkos dinamiką. Daugeliui tai tapo savotiška paskata ieškoti transporto priemonių, kurios būtų ne tik ekonomiškos eksploatacijos atžvilgiu, bet ir reikalautų mažesnių pradinių investicijų.“
Populiariausi – mažesnės vertės automobiliai
P. Valiukėnas atkreipia dėmesį ir į vartotojų pasirinkimus, kurie taip pat pasikeitė.
„Ekonominė situacija paveikė pirkėjų elgseną. Pastebėjome, kad žmonės dažniau rinkosi senesnius ar pigesnius modelius, vengdami didelių išlaidų. Šiemet rinkoje dominavo mažesnės vertės automobiliai, vairuotojai, visų pirma prioritetą teikė praktiškumui ir prieinamumui.
Populiariu pasirinkimu šiais metais išliko vokiečių gamintojų modeliai, tokie kaip „Volkswagen“, „Audi“ ar „BMW“, tačiau nemažai dėmesio sulaukė ir „Volvo“ bei „Peugeot“. Savo paklausą taip pat išlaikė miesto visureigiai – tai universalūs automobiliai, kuriuos vairuotojai vertina dėl jų pritaikymo tiek kasdieniam naudojimui, tiek ilgesnėms kelionėms“, – pažymi jis.
P. Valiukėnas pažymi, kad šiemet automobilių kainos taip pat stebimai sumažėjo: „Paklausa buvo mažesnė nei pasiūla, todėl tai turėjo įtakos pardavėjams. Šie buvo priversti mažinti kainas. Visgi tai sukūrė palankesnes sąlygas pirkėjams, tačiau rinkoje išryškėjo aiškus prioritetas pigesniems modeliams.“
Skaitmeniniai sprendimai tapo neatsiejama prekybos dalimi
„Galime sakyti, kad šiandien automobilių pirkimo procesas yra kone pilnai transformuotas skaitmeninių sprendimų. Laikai, kai klientai važiuodavo į automobilių turgavietes pasivaikščioti ir ieškoti automobilio, jau praeityje. Dabar pirkėjai kruopščiai atlieka savo namų darbus internete – jie skaito apie modelius, analizuoja jų technines charakteristikas, palygina kainas bei peržiūri kitų vartotojų atsiliepimus. Tik po šio proceso jie kreipiasi į pardavėjus, jau tiksliai žinodami, kurie automobiliai juos domina“, – sako P. Valiukėnas.
Anot jo, šis pokytis daro didelę įtaką prekybos strategijoms: „Jei tavęs nėra elektroninėse platformose, tikėtina, kad prarandi galimybę būti pastebėtam. Klientai tikisi rasti visą reikalingą informaciją vienoje vietoje ir lengvai pasiekti pasiūlymus. Skaitmeninės platformos tapo esminiu įrankiu, užtikrinančiu pardavimų tęstinumą.“
Jis taip pat atkreipia dėmesį, kad tai reiškia didesnį spaudimą pardavėjams užtikrinti aukštą informacijos kokybę.
„Sėkmingas pardavimas prasideda nuo patikimos, išsamios ir vizualiai patrauklios bei kokybiškos informacijos internete. Be viso to, skaitmeninės technologijos ne tik palengvina pardavimo procesus, bet ir leidžia efektyviau stebėti vartotojų elgseną bei pritaikyti pasiūlymus pagal jų poreikius. Tai didina konkurenciją rinkoje, tačiau kartu suteikia galimybę būti dar artimesniems su pirkėjais“, – pažymi P. Valiukėnas.
Pozityvios prognozės 2025 metams
P. Valiukėno teigimu, ateinančių metų perspektyvos – šviesios.
„Lūkesčiai dėl 2025-ųjų yra pozityvūs. Tikimės tolesnio Euribor mažėjimo, ekonomikos stabilizacijos ir didesnio aktyvumo rinkoje. Šiuo metu nematome veiksnių, kurie galėtų reikšmingai apsunkinti prekybą“, – sako P. Valiukėnas.
Anot jo, naudotų automobilių rinka nuolat prisitaiko prie tiek ekonominių, tiek technologinių pokyčių: „Rinka ne tik reaguoja į esamus iššūkius, bet ir yra pasiruošusi naujoms galimybėms. Nors ekonominiai faktoriai ir technologiniai pokyčiai gali paveikti prekybą, šiuo metu matome daugiau galimybių nei kliūčių ir esame pasirengę prisitaikyti prie bet kokių naujų iššūkių.“