Lietuvai pernai gruodį paleidus traukinį Vilnius-Ryga, buvo sutarta, kad kitu etapu bus jungiamos visos trys sostinės (Vilnius, Ryga ir Talinas). Numatoma, kad pradiniame etape, suderinus visų trijų vežėjų traukinių eismo tvarkaraščius, keleiviai iš Vilniaus Taliną pasieks su dviem persėdimais.
„Džiaugiuosi, kad bendros Susisiekimo ministerijos, LTG grupės ir kolegų Baltijos šalyse pastangos, kantrus darbas bei diskusijos duoda tolesnius vaisius – aktyviai ruošiamasi keleivinio susisiekimo traukiniais tarp Vilniaus, Rygos ir Talino startui dar iki nutiesiant europinės vėžės geležinkelį „Rail Baltica“. Naujų tarptautinių geležinkelio maršrutų vystymas buvo vienas svarbiausių pastarųjų metų darbų“, – pažymi l. e. p. susisiekimo ministras Marius Skuodis.
„LTG Link“ pirmadienį kartu su partneriais atliks bandomąjį važiavimą maršrutu Vilnius–Valga siekiant patikrinti traukinio PESA 730 ML techninį suderinamumą su Estijos geležinkelių infrastruktūra.
„Kartu su visa LTG komanda nuolat dirbame siekdami mūsų keleiviams suteikti kuo daugiau galimybių keliauti tiek Lietuvoje, tiek užsienyje. Tai didelis strateginis žingsnis į priekį ir trijų Baltijos šalių bendradarbiavimo pavyzdys sujungiant mūsų šalių sostines. Mūsų komandos ir toliau dirba, kad turėtume susisiekimą su Talinu tik su vienu persėdimu“, – sakė LTG grupės generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.
„LTG Link“ vadovė Kristina Meidė sako, kad tarptautiniai maršrutai iš Vilniaus į Rygą ir Varšuvą keleiviams yra aktualūs, tad tikimasi, kad ir nauja jungtis padės dar labiau išpildyti keliaujančių poreikius, nes ji leis pasiekti ne tik Taliną, bet ir nuostabų universitetinį miestą Tartu.
„Norime plėsti mūsų keleivių kelionių geografiją ir pasiūlyti daugiau galimybių keliauti tvariai. Džiaugiuosi visų šalių bendradarbiavimu ieškant optimaliausių sprendimų. Svarbu, kad visi turime vienodą tikslą ir matymą, todėl dabar liko nedaug: galutinai suderinti bendradarbiavimo detales ir pasiūlyti trijų šalių gyventojams keliauti tvaria ir patogia susisiekimo priemone“, – sako „LTG Link“ vadovė Kristina Meidė.
„Baltijos šalys yra istoriškai ir ekonomiškai tampriai susijusios, tad turime gerinti traukinių susisiekimą ir esamą infrastruktūrą“, – sako „Elron“ generalinis direktorius Lauri Betlemas. „Šiuo metu techniškai įmanoma keliauti tarp trijų šalių traukiniais, tačiau dėl nesuderintų traukinių tvarkaraščių kelionė keleiviams buvo ne tokia konkurencinga.“
Latvijos traukinių operatoriaus „Pasažieru vilciens“ (Vivi) generalinis direktorius Raitis Nespors pažymi, kad sujungti Baltijos šalis susisiekimu geležinkeliais būtina dar prieš baigiant įgyvendinti projektą „Rail Baltica“. „Kelionė traukiniu yra viena tvariausių transporto rūšių, o bendromis trijų šalių traukinių operatorių pastangomis, ji gali tapti itin populiari ir patraukli visų šalių keleiviams“, – pabrėžė jis.
Nuo šių metų gruodžio 15 d. startuoja „Vivi“ traukinys Ryga–Valga, kurio išvykimas iš Rygos bus priderintas prie „LTG Link“ traukinio Vilnius–Ryga atvykimo į Rygos stotį. Šie traukiniai bus suderinti ir priešinga kryptimi, t.y. traukinys iš Valgos į Rygos stotį atvyks prieš išvykstant traukiniui Ryga–Vilnius– keleivių persėdimui numatoma beveik 20 minučių.
Sekančiu etapu, nuo 2025 m. sausio 6 d., prie „Vivi“ traukinio Ryga-Valga atvykimo į Valgos stotį „Elron“ priderins papildomą traukinį Talinas–Valga–Talinas. Tokiu būdu atsiras pilnai funkcionuojantis kasdieninis susisiekimas geležinkeliu tarp Vilniaus, Rygos ir Talino abejomis kryptimis. Kelionės trukmė paaiškės, kai „Elron“ priderins papildomą traukinį Talinas–Valga–Talinas.
Tikimasi, kad startuosianti nauja jungtis bus alternatyva kelionei automobiliu ir taps pagrindu tolimesniam susisiekimo tobulinimui, kurio galutinis tikslas – tiesioginis, konkurencingas kasdieninis susisiekimas tarp Baltijos šalių sostinių traukiniais.