Automobilių parkas – papildomas rūpestis įmonei
Pastaraisiais metais visoje Europoje siautėjusi didžiulė infliacija privertė tiek žmones, tiek verslą ieškoti naujų taupymo būdų. Ir nors infliacija šiek tiek aprimo, poreikis taupyti nedingo, netgi padidėjo, nes to reikia norint išlikti konkurencingiems.
Visa tai įmones paskatino dar sparčiau keisti savo išlaidų valdymo įpročius. Pavyzdžiui, šiandien vis mažiau bendrovių yra linkusios turėti nuosavus automobilius, mat atsirado paprastesnių būdų valdyti transporto parką. Nuo jau įprasta tapusios veiklos nuomos, kurią siūlo tokie prekių ženklai kaip „Avis“, „Sixt“ ir pan., iki išperkamosios nuomos ar net automobilių abonemento, kurį neseniai pasiūlė bendrovė „WeFleet“.
„Visos tos automobilių parko valdymo formos neatsirado šiandien. Kiek bendrauju su verslo atstovais, dauguma renkasi skirtingus modelius. Verslai skirtingi: vienas gal tris automobilius turi, kitas – dešimt, trečias –– visą šimtą, todėl kiekvienam tenka skirtingas galvojimo, kaip juos eksploatuoti, krūvis. Bet kokiu atveju automobilių parko valdymas dažniausiai yra pinigų srautų valdymas. Tu valdai ne automobilius, o savo pinigus, tad reikia žiūrėti, kaip tau labiausiai apsimoka“, – dėsto automobilių rinkos ekspertas, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius.
Pašnekovas atkreipia dėmesį, kad formuojant įmonės politiką stiprus yra ir žmogiškasis veiksnys: juk dažniausiai nuomonę diktuoja vienas ar kitas aukšto rango žmogus. Žinoma, yra ir tokių, kurie tiesiog nori turėti automobilių.
„Aš manau, kad didžiajai daliai įmonių turėti automobilius yra vargas. Jeigu automobiliai nauji, garantiniai, dar kažkiek paprasčiau, bet yra įmonių, kurios važinėja ir su senesnėmis transporto priemonėmis: jos genda, reikia tvarkyti daug remonto sąskaitų, reikia žmogaus, kuris jas prižiūrėtų, apdraustų ir pasirūpintų kitais reikalais.
O iš tų firmų, kurios nuomojasi visą automobilių parką, išgirsdavau štai ką: „Gal ir ne pigiau, gal ir kiek brangiau išeina, bet visuomet aišku, kiek tai kainuoja, suma kas mėnesį ta pati ir ji nesikeičia. Mes galime tiek mokėti ir nevargstam, neturim garažo viršininko, viskas įskaičiuota, tvarka aprašyta, darbuotojai žino, kokiam paslaugų tiekėjui skambinti, kai kas nors nutinka, mes su automobiliais tik važiuojame“, – patirtimi dalijasi V.Milius.
Tinka ir trumpam laikotarpiui
Taigi didžiausias automobilių nuomos privalumas tas, kad visa automobilio eksploatacija suskaičiuota ir įtraukta į aiškią bei nesikeičiančią mėnesio sąskaitą. Tai naudinga dideliam verslui su ilgalaikėmis sutartimis.
O kas, jei smulkesniam verslui reikia automobilio trumpesniam periodui? Keliems mėnesiams ar tik pusei metų, jei verslas sezoninis? Pavyzdžiui, bendrovė „WeFleet“ neseniai pristatė naują automobilio abonemento paslaugą verslui, kuri pasižymi tokiais pat privalumais, kaip ir veiklos nuoma. Tai reiškia, kad paslauga besinaudojanti organizacija gauna automobilį, už jį kas mėnesį sumoka vieną nekintančią sąskaitą, o aptarnaujanti bendrovė pasirūpina visais eksploatacijos klausimais.
Automobilio abonementas nuo veiklos nuomos skiriasi tuo, kad jį užsisakyti galima keliems mėnesiams, pusmečiui ar tiesiog metams. Abonementas yra lankstesnė paslauga, leidžianti dar labiau optimizuoti transporto parko valdymą: automobilį galima imti panaudai tik tuomet, kai jis iš tiesų reikalingas; kai poreikis sumažėja ar kuriam laikui dingsta, jį galima grąžinti, todėl nereikia mokėti už stovinčią transporto priemonę.
Dar vienas didelis automobilių nuomos ar abonemento privalumas – taip įmonės gauna naujus, ekologiškus ir patikimus automobilius, kurių savarankiškai galbūt negalėtų įsigyti. Automobiliai – garantiniai, taigi gedimų tikimybė itin maža, o jei ir iškyla problema, ja rūpinasi aptarnaujančios bendrovės atstovai. Taip pat panaudojus automobilį nereikia skaičiuoti jo nuvertėjimo: nukrenta nemažas galvos skausmas, kaip parduoti pasenusias transporto priemones.
„Ar tai nuoma, ar kas kita, ar tai nauji, ar nenauji automobiliai, visuomet bus įmonių, kurios tiesiog senamadiškai norės turėti savo automobilius, ir jos turės. Bet pastebiu, kad įmonės vis dažniau apsisprendžia nusikrauti automobilių parko valdymo naštą nuo savo pečių. Dauguma renkasi turėti gerą daiktą ir kasdien mokėti aiškią, nekintančią įmoką“, – sako V.Milius.