„Nuo pirmųjų veiklos dienų supratome, kad vertikali integracija yra būtina norint užtikrinti ne tik parduodamų automobilių kokybę, bet ir aukštus klientų aptarnavimo standartus“, – įsitikinęs bendrovės „Longo Group AS“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Edgaras Cerpas.
Bendrovė perka automobilius Vakarų Europos šalyse, juos atgabena, patikrina, atlieka techninę priežiūrą, nuplauna ir tik tuomet pasiūlo savo klientams. Tokiu atveju pardavėjui nekyla sunkumų prisiimti garantijas ir pelnyti klientų pasitikėjimą.
Pasak E.Cerpo, „Longo“ klientams visada siūlomas didelis automobilių pasirinkimas (šiuo metu – daugiau kaip 1000 automobilių), suteikiama išsami informacija apie automobilį ir jo istoriją, o įsigijimo metu įmonės klientai gauna garantiją pirkiniui.
„Longo“ visiems automobiliams suteikia dviejų mėnesių garantiją, o bendradarbiaujant su „Mango Insurance“ klientams kaip papildoma paslauga gali būti suteikta iki trejų metų garantija.
„Atrodo, viskas labai paprasta, tačiau kartu ir sudėtinga tokius įsipareigojimus įgyvendinti naudotų automobilių pramonėje. Tai yra mūsų siūlomos kokybės įrodymas“, – šyptelėjo E.Cerpas.
Bendrovės vadovas pridūrė, kad nuo pat įmonės veiklos pradžios tikslas buvo aiškus – tapti rinkos lydere, dirbti sąžiningai ir įtvirtinti naują kokybės standartą naudotų automobilių prekybos sektoriuje Baltijos regione. Įmonės veikla apima ne tik automobilių pardavimą, bet ir rinkodaros, finansų, informacinių technologijų ir kitus svarbius sektorius.
Sumanymas pavirto tikrove
„Longo Group AS“ yra didžiausias naudotų automobilių pardavėjas Baltijos regione, siūlantis didžiausią transporto priemonių pasirinkimą. 2018-aisiais įsteigtoje įmonėje dirba daugiau kaip 140 profesionalų, o jos pajamos 2023 metais siekė jau 47,8 mln. eurų (be PVM).
Pagrindinė būstinė įsikūrusi Latvijoje, o iš šios šalies „Longo“ valdo 9 antrines įmones Lietuvoje, Estijoje, Lenkijoje, Nyderlanduose, Belgijoje ir Vokietijoje.
„Nuo pat įkūrimo „Longo“ misija buvo sukurti naują kokybės standartą mažmeninės naudotų automobilių prekybos sektoriuje Baltijos regione, užtikrinant skaidrią, patikimą ir išskirtinę automobilių pirkimo patirtį klientams tiek internetu, tiek asmeniškai“, – pažymėjo E.Cerpas.
Jis pastebėjo didelį nepanaudotos ir nepakankamai išplėtotos naudotų automobilių rinkos augimo potencialą, o strateginiai investuotojai įžvelgė patikimo žaidėjo poreikį šiame sektoriuje.
Verslo paslapčių E.Cerpas sėmėsi tarptautinėje INSEAD verslo mokykloje Prancūzijoje ir Singapūre. Vėliau įgijęs patirties „Bain & Company“ bei „Nokia Corporation“ bendrovėse jis sumanė Latvijoje sukurti tarptautinę sėkmingai veikiančią vietinio kapitalo įmonę.
2022 metais „Longo“ kartu su partneriais Baltijos ir Lenkijos rinkoms pristatė inovatyvų produktą: naudotiems automobiliams suteikiama garantija iki trejų metų. Papildomą saugumą dėl transporto priemonių techninės būklės klientams garantuoja bendrovė „Mango Insurance“ – JAV draudimo įmonės „Fortegra“ atstovė.
Siekis – pirmauti rinkoje
Nuo pat įkūrimo bendrovė „Longo“ teikė pirmenybę plėtrai, kaip pagrindinei savo verslo strategijos sudedamajai daliai.
Per pirmuosius metus „Longo“ išsiplėtė į Lietuvą ir Estiją, o vėliau atidarė antrines įmones Nyderlanduose, Vokietijoje ir Belgijoje, iš kurių tiekiami automobiliai.
Nuo 2022 metų pabaigos „Longo“ sėkmingai pradėjo veiklą Lenkijoje – maždaug aštuonis kartus didesnėje nei Baltijos regiono rinkoje.
Bendrovės sėkmės istoriją atskleidžia aplinkybė, kad vos per šešerius metus jos automobilių pardavimo apyvarta pasiekė net 170 milijonų eurų.
Šis pasiekimas neliko nepastebėtas tarptautinės verslo bendruomenės. Bendrovę „Longo“ garsus leidinys „Financial Times“ įtraukė į „FT1000 2024“ sąrašą. Ji pakliuvo tarp 1000 greičiausiai augančių Europos įmonių.
Bendrojoje įskaitoje bendrovė užsitikrino 550 vietą. Tarp Latvijos įmonių ji užėmė 1 vietą, o Europos automobilių sektoriuje – 10 vietą.
Kelti kainų nėra galimybių
Bendrovės darbuotojai neslepia jokių duomenų apie automobilį, bet ar jiems patiems visada pavyksta sužinoti visą būtiną informaciją?
„Tai vienas sunkiausių momentų visoje automobilio pardavimo grandinėje“, – pripažino „Longo“ vadovas E.Cerpas. Jo vadovaujama bendrovė jau yra nupirkusi apie 20 tūkst. automobilių, o norint nupirkti vieną automobilį kaskart tenka peržiūrėti 100 pasiūlymų.
Šioje srityje dirba labai daug žmonių, jiems reikia gauti ir patikrinti labai daug informacijos. Tik tokiu būdu galima užtikrinti patrauklią kainą ir aukštą kokybę. „Longo“ specialistai vadovaujasi viena nepajudinama taisykle – niekada neperka automobilių su atsuktu odometru ir tokių, kuriems nėra galimybės suteikti garantijos dėl jų būklės.
„Mūsų veikla – tai trys verslai viename. Pirmiausia automobilį reikia surasti ir nupirkti. Tuomet jį reikia atgabenti ir galiausiai paruošti – atlikti techninę apžiūrą, nuplauti ir išvalyti, esant reikalui – suremontuoti“, – aiškino E.Cerpas.
Ar tokiu atveju automobiliai pernelyg nepabrangsta?
„Longo“ specialistai nuolat atlieka klientų apklausas ir išsiaiškino, kad kaina yra vienas svarbiausių momentų automobilio pirkimo procese, todėl nėra galimybių smarkiai didinti kainos, mat toks žingsnis pakenktų konkurencingumui.
„Tokia rinkos situacija dar apsunkina darbą“, – kalbėjo E.Cerpas.
Jis pridūrė, kad „Longo“ taip pat yra vienas didžiausių mokesčių mokėtojų tarp naudotų automobilių pardavėjų Baltijos šalyse. 2023 metais „Longo“ sumokėjo 8 mln. eurų mokesčių visose šalyse, kuriose vykdoma veikla.
Strateginiai investicijų planai
Bendrovė „Longo“ paskelbė viešą užtikrintų obligacijų pasiūlymą siekdama pirmąja dalimi pritraukti iki 10 mln. eurų.
Viešo platinimo metu visose trijose Baltijos šalyse obligacijos siūlomos tiek instituciniams, tiek mažmeniniams investuotojams, įskaitant grupės klientus Latvijoje, Lietuvoje ir Estijoje. Investuotojams siūlomos 10 proc. metinės palūkanos, jas mokant kiekvieną mėnesį.
Obligacijos bus užtikrintos „Longo Group AS“ antrinių įmonių turto įkeitimu, o tai suteikia investuotojams papildomų garantijų.
Pajamas iš obligacijų numatyta skirti esamoms obligacijoms refinansuoti ir papildomam apyvartiniam kapitalui pritraukti grupės plėtros planams.
Nors šiuo metu bendrovė „Longo“ yra lyderė Baltijos šalyse, ji užima tik apie 1 proc. rinkos. Atsižvelgiant į bendrą 4 milijardų eurų rinkos vertę ir pramonės tendencijas augimo potencialas yra didelis.
Pasak bendrovės įkūrėjo E.Cerpo, Suomijos ir Čekijos rinkų patirtis rodo, kad pirmaujantis naudotų automobilių pardavėjas gali atsiriekti 8–10 proc. mažmeninės prekybos rinkos.
Kasdien atidžiai stebi rinką
Bendrovė „Longo“ įsitvirtina ir Lietuvoje – netrukus pradės veiklą Šiauliuose, taip pat įsikurs naujoje vietoje Klaipėdoje, žvalgosi į Kauną.
Pagrindinis pardavimo centras veikia Vilniuje.
2024-ųjų rugsėjį „Longo“ įsigijo naują automobilių paruošimo centrą Panevėžyje, investicijos į jį sieks 1,86 mln. eurų.
Naujasis centras taps svarbia automobilių tiekimo grandinės dalimi ne tik Baltijos šalims, bet ir Lenkijai.
Jame bus galima aptarnauti iki 12 000 automobilių per metus ir tai bus kone dvigubai daugiau nei anksčiau.
Šių tikslų siekiama kaupiant duomenis, kurie gaunami kiekvieną dieną tiriant Baltijos šalių rinką – tai apima apie 100 tūkst. automobilių. „Longo“ specialistai aiškinasi, kokie automobiliai yra paklausiausi, kokie yra klientų poreikiai ir galimybės.
„Sukaupti ir tinkamai išanalizuoti duomenys padeda priimti tinkamus sprendimus“, – aiškino E.Cerpas.
Naujausia patentuota informacinių technologijų platforma ir „Back office“ sistema pagerina automobilių pirkimo patirtį vartotojams ir leidžia „Longo“ toliau plėsti verslą.
Priimdama duomenimis pagrįstus sprendimus, naudodamasi pažangiomis rinkodaros žiniomis ir sudėtinga duomenų sekimo technologija bendrovė gali sumažinti išlaidas ir kiekvieną mėnesį pritraukti 340 tūkst. unikalių vartotojų nepasikliaudama įslaptintomis platformomis.
Ateityje laukia pokyčiai
Kaip automobilių pardavimas atrodys po 10 ar 20 metų?
Pasak „Longo“ vadovo E.Cerpo, dabartinis verslo modelis, kai automobiliai parduodami prekybos vietose, taikomas jau maždaug šimtą metų.
„Nėra kitos prekių grupės, kad prekybos vietoje būtų tik vieno gamintojo modeliai“, – svarstė verslininkas.
Jo nuomone, automobilių pardavimo procesas turėtų smarkiai pasikeisti ir galima spėti, kad gamintojai turės gerokai didesnį vaidmenį.
„Niekas nenori mokėti tarpininkui, o dauguma žmonių apytiksliai jau žino, kokio automobilio nori“, – pažymėjo E.Cerpas. Jis mano, kad vis daugiau prekybos persikels į skaitmeninę erdvę, nes toks modelis bus pigesnis tiek pardavėjui, tiek klientui.
Kur kas sudėtingiau nuspėti, kokius automobilius vairuosime, – tai priklausys nuo Europos šalių vadovų politikos. Anksčiau skelbta apie planus 2035 metais nutraukti automobilių su vidaus degimo varikliais pardavimą.
Didieji gamintojai jau siūlo atidėti šį apribojimą ir visai neaišku, kaip tradicinių automobilių gamintojams pavyks persiorientuoti į elektromobilių gamybą.
„Galima neabejoti, kad automobiliai su vidaus degimo varikliais dar labai ilgai niekur nedings. Ryškesnių pokyčių gali tekti laukti iki 2050 metų“, – spėjo „Longo“ vadovas E.Cerpas. Įmonės nuotr.