Savivaldybė siūlo mėlynojoje zonoje parkavimo mokestį didinti nuo 2,5 euro iki 4 eurų už valandą, raudonojoje – nuo 1,5 iki 2,5 euro, geltonojoje – nuo 0,6 iki 1 euro, žaliojoje – nuo 0,3 iki 0,5 euro už valandą.
Visą kitą miesto teritoriją, nepatenkančią į kitas keturias parkavimo zonas savivaldybė siūlo apibrėžti kaip baltąją zoną.
Numatoma, kad automobilių statymas baltojoje zonoje galėtų būti apmokestinamas valandiniu 0,2 euro įkainiu, jei vietos bendruomenė šio apmokestinimo pageidautų. Nesant bendruomenės prašymui, automobilių statymas baltojoje zonoje liktų nemokamas. Gyvenamąją vietą greta apmokestintos baltosios zonos deklaravę asmenys galės išsipirkti leidimą joje statyti automobilį už 6 eurus per mėnesį arba 72 eurus per metus.
Savivaldybė argumentuoja, kad didinant rinkliavą siekiama sureguliuoti transporto eismo srautus ir skatinti alternatyvius kelionių būdus. Taip pat siekiama sudaryti sąlygas, kad piko metu stovinčių automobilių kiekis neviršytų 85 proc. stovėjimo vietų užimtumo atskirose teritorijose.
Planuojama plėsti raudonąją zoną, mažinti mėlynąją zoną
Kartu bus pateiktas siūlymas keisti parkavimo zonų ribas. Labiausiai norima sumažinti mėlynąją zoną, kurios ribos eitų T. Vrublevskio, Šventaragio, Barboros Radvilaitės, Maironio, Išganytojo, Bokšto, Subačiaus, Žiupronių, M. Daukšos, Bazilijonų, Pylimo, Jogailos gatvėmis, Gedimino prospektu.
Kitur, kur dabar galioja mėlynoji zona, planuojama įvesti raudonąją zoną. Kai kur numatoma geltonąją zoną pakeisti raudonąja, pavyzdžiui, prie senamiesčio Tymo turgaus. Dalyje naujamiesčio ir stoties teritorijos siūloma paversti geltonąja zona.
Galutinį sprendimą taryba priims dar kitame posėdyje. Jei planui būtų pritarta, sprendimas įsigaliotų nuo 2025 m. liepos 1 d.