„Vakarų ekspreso“ žurnalistams dar prieš ilgąjį Vėlinių savaitgalį apsilankius po Klaipėdos autoservisus ir įvairius garažiukus, kur montuojamos automobilių padangos, savo akimis teko įsitikinti, kad čia veiksmas virte verda.
Išaiškėjo ir kainų skirtumai: vienur 4 ratų padangas galima pasikeisti už 32–35 eurus, kitur už tokią paslaugą gali tekti pakloti 100 ar net daugiau eurų.
Laukia gyvose eilėse
„Pas mus vienos padangos montavimo kaina prasideda nuo 8... iki 15 eurų. Žmonių pagyvėjimą, norinčiųjų pasikeisti padangas į žiemines, jaučiame jau maždaug savaitę. Būna, kad susidaro ir 8–10 automobilių eilė, bet būna ir taip, kad akimirkomis vos 1–2 automobiliai. Pas mus – gyva eilė“, – „Vakarų ekspresui“ sakė Debreceno gatvėje esančio serviso atstovas, UAB „Firmalita“ vadovas Eivydas Kazragis.
Jis pastebėjo tokią tendenciją, kad kai kurie žmonės, užsirašę iš anksto, ne visada atvyksta, tad priimtiniausias būdas – gyva eilė.
Praktika rodo, kad artėjant lapkričio 1 dienai ir po Vėlinių, kai jau tiksės paskutinės padangų keitimo dienos, žmonių tik daugės.
„Tuo metu būna pliūpsnis, ir tiek. Taip kiekvieną sezoną“, – sakė E. Kazragis.
Specializuoto padangų keitimo autoserviso „Memelio ratai“ vadovas Ričardas Jonušas teigė, kad dabar – pats darbymetis.
„Nuo spalio pradžios mums visada pats darbų bumas. Tokia jau ta mūsų darbo specifika. Telefonas tiesiog ūžia nuo ryto iki vakaro“, – teigė verslininkas.
Čia keturių padangų montavimo kaina prasideda nuo 40 eurų ir kyla į viršų...
„Jei atvyksta su visureigiu ar didesnio diametro padangų automobiliu, tada kaina kyla. Kuo didesni ratai, tuo didesnė ir kaina. O jei reikalingas tik ratų balansavimas, suma prasideda nuo 30 eurų“, – „Vakarų ekspresui“ paaiškino autoserviso „Memelio ratai“, įsikūrusio Liepų gatvėje, vadovas R. Jonušas.
Jis teigė, kad šiemet padangų montavimo bumą pajuto jau rugsėjo pabaigoje.
„Kai žolė pasidengė pirmomis šalnomis, ėmė plūsti žmonės. O kai jau apšąla automobilių langai, tada žmonių antplūdis tradiciškai dar kelis kartus padidėja“, – tendencijas atskleidė R. Jonušas.
Šią savaitę vietų nebėra
Žmonių antplūdį jau pajuto ir autoserviso „Melga“ atstovai.
„Pagyvėjimą ir padangų keitimo bumą jaučiame nuo spalio mėnesio vidurio. Užsirašyti pasikeisti pas mus padangas galite tik kitai savaitei“, – dar pirmadienį sakė „Melgos“ bendruoju numeriu atsiliepusi operatorė.
Čia vienos padangos keitimo kaina svyruoja nuo 14 iki 25 eurų, priklausomai nuo ratlankių dydžio. Taigi, už 4 padangų montavimą teks paploninti piniginę nuo 56 iki 100 eurų.
Šilutės plente esančiame „Armi“ servise pasikeisti 4 padangas atsieis 84 eurus.
„Kainos, palyginti su pernai, šiek tiek pakilo, nes kilo ir darbuotojų valandinis įkainis. Noriu pabrėžti ir tai, kad į šią kainą įeina montavimas, balansavimas, svareliai ir papildomos medžiagos, plius vizualinė stabdžių ir pakabos patikra“, – paaiškino „Armi“ serviso technikos direktorius Gintaras Sendrius.
Prakalbus apie galimybę iš anksto užsirašyti, jis teigė, kad šią savaitę vietų jau nebėra.
Jo teigimu, dar didesnio bumo laukiama po ilgojo savaitgalio.
„Tai įprastinė praktika. O jei dar pašaltų ar pasnigtų, telefonas tiesiog kaistų nuo klientų skambučių. Žmonės neskuba keisti padangų, kol yra pakankamai palankios oro sąlygos“, – sakė „Armi“ serviso atstovas.
Jis pastebi, kad vis daugiau žmonių nori pasinaudoti ir savo senų padangų saugojimo paslauga.
„Tokia paslauga pas mus kainuoja 50 eurų, bet mes visiems norintiesiems šios paslaugos negalime suteikti – tiesiog neturime tiek vietos, kur tokį kiekį padangų galėtume laikyti. Šią paslaugą suteikiame tik tiems klientams, kurie mūsų servise pirko automobilius“, – paaiškino G. Sendrius.
Registruojasi internetu
UAB „Solorina“ – įgaliotojo „Toyota“ atstovo Lietuvoje pagrindinio serviso vadovas Gytis Juozapavičius į „Vakarų ekspreso“ klausimus atsakė raštu, tačiau klausimus apie kainas kažkodėl praleido. Tik įvardijo, kad padangų montavimo / balansavimo įkainis jų servise keletą metų nekito.
„Šį sezoną nusprendus gerinti paslaugų kokybę ir investavus į papildomą įrangą, kaina padidėjo maždaug 5 procentais. Siekdami užtikrinti sklandų bei greitą padangų keitimą klientams, padidinome montavimo, balansavimo įrangos kiekį, atnaujinome turimas montavimo, balansavimo stakles, įdiegėme antrą „Express„ serviso darbo vietą, kurioje vienu metu dirba du darbuotojai, tad padangų keitimo laikas klientui sutrumpėjo perpus“, – akcentavo G. Juozapavičius.
Anot jo, padidėjęs klientų aktyvumas dėl padangų keitimo jaučiamas nuo spalio pradžios.
„Didžiausių klientų srautų sulaukiame likus savaitei iki lapkričio 1 dienos ir toks aktyvumas tęsiasi iki pat lapkričio 10 dienos.
Būna atvejų, kai netikėtai iškrenta sniegas ar spusteli šaltukas, tada taip pat juntamas didesnis klientų aktyvumas.
Šiais metais atsinaujinusi „MyToyota“ programėlė suteikė galimybę klientams registruotis padangų keitimui dar patogiau, keliais paspaudimais telefone rezervuoti jiems patogų padangų keitimo laiką iš anksto, tad klientų, kurie padangų keitimą palieka paskutinei minutei, skaičius mažėja“, – rašė G. Juozapavičius.
Jis akcentavo, kad didelių eilių išvengti pavyksta dėl personalo kiekio.
„Esant didžiausiam aktyvumui, kuris juntamas šiandien, vietą padangų keitimui galime pasiūlyti šią ar kitą dieną.
Tiesa, visų norimų laikų klientui pasiūlyti jau nebegalėsime. Turėdami didelį specialistų kiekį, ilgų eilių padangų keitimui mūsų servise išvengiame. Servisas taip pat dirba ir šeštadieniais, tad sau tinkamą laiką padangų keitimui išsirenka kiekvienas klientas“, – teigė Gytis Juozapavičius.
Jis dar pridūrė: „Pasinaudojus mūsų paslaugomis, klientams siūlome padangas iki kito sezono palikti saugoti mūsų sandėliuose.
Saugojimo kaina šį sezoną nekito. Esant dideliam padangų saugojimo poreikiui, papildomai įrengėme 150 padangų komplektų laikymo vietų.“
Ką pataria specialistai
Specialistai pabrėžia, kad teisingai parinktos ir prižiūrimos padangos turi didelę įtaką eismo saugumui.
Automobilių padangų protektoriaus gylis turi būti ne mažesnis negu 3 mm. Tačiau svarbu įvertinti ir tai, kiek laiko jau naudojamos padangos, nes protektoriaus gylis ne visada parodo tikrąją jų būklę – guma gali būti sukietėjusi ir praradusi reikalingas savybes.
Automobilio su dygliuotomis padangomis galas turi būti pažymėtas skiriamuoju ženklu – baltu lygiakraščiu trikampiu su raudonu apvadu ir padangos dyglio simboliu viduryje.
Padangas būtina pasikeisti iki lapkričio 10 dienos, o to nepadarius – gresia baudos nuo 50 iki 100 eurų.
Policijos pareigūnai pastebi, kad, iškritus pirmam sniegui ar susiformavus ledui, padaugėja eismo įvykių ir nuo kelio nuvažiavusių automobilių.
Todėl nuo lapkričio 1 d. kai kuriuose keliuose yra mažinamas ir leistinas greitis, o automagistralėse ir greitkeliuose negalima važiuoti didesniu kaip 110 km/h greičiu.
Ar verta rinktis universalias padangas?
Pasitaiko ir tokių vairuotojų, kurie visais sezonais naudoja universalais padangas (žymimos ženklais „M+S“, „*“ arba užrašu „All seasons“).
Universalias padangas vairuotojai dažnai renkasi siekdami sutaupyti ir norėdami išvengti prievolės du kartus per metus apsilankyti autoservise. Tačiau ar universalios padangos tinkamos Lietuvos keliams?
Padangų gamintojai pabrėžia, kad, temperatūrai nukritus žemiau 7 laipsnių šalčio, universalios padangos sukibimas su danga jau nebėra toks geras kaip specialiai žiemai sukurtos ir pritaikytos padangos.
Žiemą naudojant universalias padangas, pailgės stabdymo kelias, snieguotame kelyje automobilis nebus toks stabilus, kaip automobilio su žieminėmis padangomis.
Specialistai akcentuoja, kad nors Lietuvoje važinėti universaliomis padangomis nedraudžiama, tokias padangas geriau palikti Jungtinės Karalystės, Olandijos ar kitų šalių su švelniomis žiemomis vairuotojams.
Kadangi šiose šalyse sniego iškrenta mažai arba jo visai nebūna, universaliomis padangomis ten saugu važinėti visus metus, o Lietuvoje klimato sąlygos yra nenuspėjamos.
Universalios padangos gali būti tinkamas pasirinkimas, jei važinėjama tik miesto gatvėmis ir retai nusukama į regioninius kelius.
Žinoma, net ir mieste būna dienų, kai gatvėse pilna sniego, todėl vairuotojai turėtų iš anksto įvertinti, kuo rizikuojama pasirinkus universalias padangas.
Pabrėžiama ir tai, kad universalios padangos nėra ilgaamžės, šiltuoju metų laiku jos dyla greičiau nei vasarinės. Nors universalių padangų pavasarį ir rudenį nereikės keisti, tačiau jos tarnaus trumpiau.