Pasak jo, pritarus tokiam siūlymui, parkavimas vilniečiams gali kainuoti brangiau nei bilietas į teatrą ar susitikimo pietūs.
„Rinkimai baigėsi, o Vilniaus Ekonomikos ir finansų komitetą iškarto pasiekė daugumos siūlymai drastiškai didinti parkavimo įkainius Vilniaus mieste.
Atrodo, kad ir tuo dar neapsiribota, nes kartu siūloma apmokestinti ir daugiabučių namų kiemus įvedant naują „baltąją“ zoną su tam tikromis išimtimis.
Šioje zonoje siūlomas įkainis 0,2 Eur vienai valandai, bet čia automobiliai ir stovi ilgiausiai. Raudonoji zona taip pat būtų ženkliai išplečiama mieste, o įkainis šioje zonoje būtų toks, koks dabar yra mėlynojoje zonoje. Dvi valandos mėlynojoje zonoje kainuos 8 eurai, kas tikrai yra nemažai“, – tokiu savivaldybės siūlymu stebėjosi politikas.
Savivaldybė siūlo mėlynojoje zonoje parkavimo mokestį didinti nuo 2,5 euro iki 4 eurų už valandą, raudonojoje – nuo 1,5 iki 2,5 euro, geltonojoje – nuo 0,60 iki 1 euro, žaliojoje – nuo 0,30 iki 0,50 euro už valandą.
Tarp siūlymų taip pat įvardytas ir automobilių stovėjimo apmokestinimas daugiabučių kiemuose, juose nustatant „baltąją zoną“.
Anot V. Sadausko, nepamiršti ir elektromobilius vairuojantys gyventojai.
„Tie, kas myli elektromobilius, informuoju, kad ir jūsų nepamiršo. Kai tik elektromobilių procentas mieste pasieks 3 procentus, jų parkavimas taip pat bus apmokestinamas. Tikrai teiksime siūlymus, siekiant kompleksinių sprendimų, o ne eiti tik „didinimo“ keliu“, – rašė jis socialiniame tinkle.
A. Zuokas: primityvus bandymas padidinti miesto biudžetą
Apie tai dar antradienį skelbė ir buvęs sostinės meras Artūras Zuokas.
„Tiems vilniečiams, kurie dar nebuvo nusivylę konservatoriais ir per Seimo rinkimus atidavė jiems savo balsus – gera proga apsvarstyti savo pasirinkimo teisingumą. Konservatoriaus Valdo Benkunsko vadovaujama Vilniaus miesto savivaldybė sostinės gyventojams nusprendė „atsidėkoti“ ir šiandien pasiūlė naujus parkavimo mokesčius. Skaičiai įspūdingi“, – paskelbė A.Zuokas.
A.Zuoko manymu, šis įkainių kėlimas nepagrįstas nei eismo reguliavimo poreikiu, nei ekonominiais skaičiavimais.
„Tai tiesiog primityvus bandymas padidinti miesto biudžetą, kurį visokie pusiau partiniai euročiulpiai „įsisavina‘‘ per všį ar viešinimo projektus“, – rašė buvęs sostinės meras.
Politikas taip pat negali suprasti sostinės valdžios noro padidinti automobilių dalinimosi platformų įkainius. „Visada siekėme, kad automobilių dalinimosi paslaugos būtų įtrauktos į bendrą viešojo transporto sistemą ir taip padėtų spręsti transporto kamščių problemas. Jas padėtų spręsti ir požeminės stovėjimo aikštelės. Deja, nuo 2015 Vilniuje nepastatyta nė viena požeminė aikštelė miesto centrinėje dalyje, nors yra net statybų leidimai (500 vietų požeminis parkingas prie Operos ir baleto teatro)“, – teigė A.Zuokas.
Jis mato būtinybę Vilniaus gyventojams pasiūlyti kituose Europos miestuose taikomą praktiką. „Panašu, V.Benkunskas ne tik pamiršo savo pažadus, bet ir daro viską, kad iš miesto centro gyvybingumas išvis išnyktų. Užtenka pažiūrėti, kiek šiuo metu Senamiestyje uždarytų mažų parduotuvių ar kavinių.
Kol miestas nepastato požeminių parkavimo aikštelių centre, gyventojams būtina pasiūlyti Europos miestuose taikomą praktiką nuo 20 vakaro iki 8 ryto netaikyti vietinės rinkliavos arba taikyti tik simbolinį mokestį“, – įrašą užbaigė buvęs sostinės meras.