Apie patikrinimų sezono pabaigą ir rezultatus pasakojo Aplinkos apsaugos departamento Vilniaus skyriaus vedėjas Edgaras Skrebė.
Per visą patikrinimo laikotarpį patikrinti 466 automobiliai Klaipėdos, Kauno, Panevėžio, Šiaulių savivaldybių teritorijose, tačiau pažeidimų neužfiksuota.
Gali būti, kad taip nutiko dėl per mažo patikrintų automobilių skaičiaus. „466 patikrinti automobiliai neatspindi visos situacijos Lietuvoje. Suprantama, kad automobilių yra ženkliai daugiau. Ateityje matysime, galbūt autoparkas atsinaujino“, – „Žinių radijo“ laidoje „Ryto Espresso“ svarstė E.Skrebė.
Pašnekovas patikino, kad inspektoriai tikrino visus automobilius iš eilės, neatsižvelgdami į naujumą ar kitas ypatybes.
Tačiau nuo automobilio pagaminimo metų priklauso ir leidžiamos ribinės taršos vertės – senesniems automobiliams leidžiama į aplinką išmesti daugiau teršalų, kai tuo metu naujesniems – mažiau.
Kaip vairuotojai reaguoja į tokius patikrinimus? „Vairuotojai reaguoja geranoriškai, nebuvo nė vieno incidento, kad nepaklustų ar nesustotų. Patikrinimai vyksta tikrai sklandžiai. Kai kurie vairuotojai net patys sustoja ir prašo patikrinti“, – pastebėjimais pasidalijo radijo laidoje kalbėjęs Aplinkos apsaugos departamento atstovas.
Nors pastebima, kad patys žmonės savanoriškai nori pasitikrinti, ar automobilis į aplinką neišleidžia per daug teršalų, tai kai kas gali pavadinti ir loterija – jei sustoji ir neatitinki normų, galima sulaukti ir nemalonumų.
Jei vis tik pažeidimas užfiksuojamas, vairuotojui duodama laiko, kad galėtų pažeidimą pašalinti.
„Yra taikomas įspėjimas, seniau buvusios baudos jau nebeliko, kaip sankcijos, o nustačius trūkumus, duodamos septynios darbo dienos tam, kad pažeidimus galėtų ištaisyti ir pereiti techninę apžiūrą“, – paaiškino jis.
Taigi, jei per nurodytą laiką pažeidimas neištaisomas, transporto priemonei techninė apžiūra panaikinama. Tada vairuotojui neliks nieko kito, kaip tik užsisakyti vienos dienos leidimą nuvažiuoti į techninę apžiūrą ir, pašalinus trūkumus, ją praeiti iš naujo.
Sunku konkrečiai įvardinti, dėl kokių problemų automobiliai teršia daugiau, nei turėtų.
Tačiau patikrinimų sezonas jau baigiasi ir vairuotojai kurį laiką galės lengviau atsikvėpti.
„Šaltuoju metų sezonu gali kilti techninių iššūkių įrangai, kuri nemėgsta šalčio, nemėgsta šaltų variklių – gali atsirasti netikslumų. Vairuotojus tikrinti būtų neteisinga, o kitais metais atšilus orams ir pagal patvirtintą kitų metų tikslinių išvykų ir įstaigos veiklos planą patikrinimus tęsime“, – patikino atstovas.
Kadangi Aplinkos apsaugos departamentas vykdo ir kitokius patikrinimus, kol kas dar neaišku, kada vėl prasidės patikrinimai, kurių metu bus tikrinama, ar nėra degalų nuotėkio ir ar išmetamosios dujos į aplinką neviršija nurodytų normų.