Pirmenybė – einantiems
Griunvaldo gatvės išskirtinumas – didelis pėsčiųjų srautas. Netoliese – autobusų ir geležinkelio stotys, patogus susisiekimas viešuoju transportu. Formaliai vienas gatvės galas driekiasi tiesiai pro prekybos ir pramogų centrą „Akropolis“. Tikimasi, kad po atnaujinimo ji išplės laisvalaikio erdves ir taps nauju traukos tašku.
„Patogus susisiekimas – jau nebe siekiamybė, o šių dienų būtinybė. Jis turi būti patogus ne tik vairuojantiems. Pėstieji Griunvaldo gatvėje greitu metu jausis gerokai komfortiškiau. Iki šiol žmonės čia judėdavo siauru šaligatviu palei Karo ligoninės tvorą. Gatvė transformuosis iš vienpusio automobilių eismo į pėsčiųjų alėją. Po rekonstrukcijos galėtų vykti ir mugės ar kitokie renginiai“, – pasakoja Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.
Iki šiol bemaž 250 metrų ilgio gatvėje vyravo vienpusis eismas – nuo Gedimino g. iki Vytauto prospekto. Pasak Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo Martyno Matusevičiaus, šios gatvės virsmas užtikrins saugų ir patogų pėsčiųjų eismą, plačiame take išsiteks ir dviratininkai, paspirtukų ar kitų mikrojudumo priemonių naudotojai. Vietos gyventojams pokyčiai jokių kliūčių nesudarys – į namus jie pateks kaip ir iki šiol.
„Automobiliu Vytauto prospektą galima pasiekti važiuojant Miško gatve. Iki jos nuo Griunvaldo ir Gedimino gatvių sankirtos tėra keli šimtai metrų. Tuo metu vietos gyventojai ir įstaigų savininkai į Griunvaldo gatvę galės patekti su leidimais. Tokia praktika vyrauja S.Daukanto gatvėje, atvykstant iš Kęstučio gatvės link Laisvės alėjos“, – paaiškino M.Matusevičius.
Rekonstruos požeminius tinklus
Griunvaldo gatvės rekonstrukcija startavo nuo požeminių tinklų atnaujinimo. Bendrovės „Kauno energija“ rangovai iš viso pakeis apie 30 metrų ilgio mieto šilumos tinklų atkarpą. Dėl to pastarosiomis dienomis čia galimi laikini nepatogumai.
Čia pat numatyta atnaujinti ir daugiau požeminių vamzdynų, kad po to ilgai netektų grįžti prie gatvės kasinėjimo darbų. „Kauno vandenys“ pakeis 253 metrus paviršinių lietaus nuotekų tinklų su visa reikiama infrastuktūra.
Užbaigus požeminių komunikacijų darbus, priklausomai nuo oro sąlygų, darbų imsis viešąjį rangos konkursą laimėjusi bendrovė „Kauno tiltai“. Ligšiolinį asfaltą pakeis pilkos spalvos trinkelių danga, su neregiams pritaikytais paviršiais. Aplink naujus suolelius numatyti lauko akmens grindinio fragmentai.
Visus darbus planuojama užbaigti iki kitų metų pabaigos.
Daugiau jaukios žalumos
„Tokios erdvės miestui suteikia daugiau gyvybės. Norėtųsi, kad prie Kauno pastangų prisijungtų ir kiti. Šalia Griunvaldo gatvės, pačiame miesto centre, stovi aukšta tvora atskirta Karo ligoninės teritorija. Daug kartų prašėme atverti vos dalį jos, kad žmonės galėtų pasidžiaugti vaizdingu parku. Tačiau situacija nesikeičia – mūro ir betono tvora iki šiol likusi aklina.
Netrypčiosime vietoje ir nelauksime malonės. Sprendimų reikia jau dabar. Miestas imasi veiksmo atgaivinant gatvę, o tuomet gal kiek lengviau bus apsispręsti ir aukšta tvora nuo kauniečių akių atsiribojusiems kaimynams. Tikiu, kad ši vieta gali tapti dar vienu stipriu traukos tašku“, – sako V.Matijošaitis.
Kaip Laisvės alėją, taip ir Griunvaldo gatvę papuoš krūmų ir gėlių želdynai, atskiruose plotuose bus pasėta veja. Rangovams pavesta išsaugoti esamus medžius.
Planuojama, kad ateityje transporto priemonių patekimą čia reguliuos nusileidžiantis stulpelis. Į pėsčiųjų zoną pateks tik specialiųjų tarnybų transportas ir vietos gyventojai bei dirbantieji su leidimais.