Skelbiama, kad ESTT priėmus šį sprendimą lieka galioti pareiškėjų ginčytos nuostatos dėl vairuotojų komandiravimo taisyklių taikymo tarptautinio vežimo (cross-border) ir kabotažo operacijoms. Taip pat tebegalios draudimas vilkiko kabinoje atlikti reguliarų arba ilgesnį kaip 45 val. poilsį.
Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinio sekretoriaus Povilo Drižo teigimu, atšauktas vilkikų grąžinimo reikalavimas – didelis laimėjimas.
„Iki bylos nagrinėjimo TTLA suinteresuotosioms šalims Briuselyje nuolat teikė argumentuotą, faktais ir objektyviais duomenimis paremtą informaciją. Džiaugiamės, kad mūsų įžvalgos dėl pasekmių ekonomikai ir aplinkosaugai buvo išgirstos, o dalį mūsų pateiktų argumentų Briuselis palaikė“, – pranešime cituojamas P.Drižas.
Vis tik jis priduria, kad kai kurios generalinio advokato išvados, kurios buvo pateiktos ESTT, paliko neatsakytų susirūpinimą keliančių klausimų.
„Vilkiko grąžinimo reikalavimas panaikintas remiantis tik tuo, kad nebuvo atliktas poveikio vertinimas. Tačiau kiti ieškinio pagrindai – dėl laisvo paslaugų judėjimo, ES bendrosios rinkos ir konkurencijos iškraipymo, periferinių ES narių diskriminavimo – atmesti kaip nepagrįsti. Tai kelia tam tikrų abejonių ir susirūpinimą“, – pražymėjo P.Drižas.
Mobilumo paketas – tai ES teisės aktų rinkinys, susijęs su kelių transporto reguliavimu Bendrijoje. Po jo oficialaus paskelbimo 2020 m. liepą šis dokumentas padalijo ES į du blokus. Lietuva, Rumunija, Bulgarija, Lenkija, Vengrija, Malta ir Kipras suvienijo jėgas ir pateikė savo skundus ESTT. Estija ir Latvija atskirų ieškinių neteikė, tačiau į bylinėjimąsi buvo įstojusios ieškovių pusėje.
Tuo metu Italija, Prancūzija, Nyderlandai, Danija, Vokietija, Liuksemburgas, Švedija, Graikija ir Austrija Mobilumo paketą palaikė. Bylas taip pat gynė Europos Parlamentas ir ES Taryba.