Europos Komisija apie papildomus tarifus paskelbė po tyrimo, atskleidusio, kad Pekinas subsidijuoja vietos elektromobilių gamintojus ir taip iškreipia rinką ES. Dabar Europos Komisija turi nuspręsti, ar lapkričio pradžioje importo muitai įsigalios.
Planai, sukėlę sumaištį ES sostinėse ir tarp automobilių gamintojų, dar gali būti atmesti, jei Briuselis prie derybų stalo susitars su Kinija. Vokietija, balsavusi prieš šią priemonę, dar kartą paragino tęsti derybas su Pekinu, nes baiminasi atsakomųjų veiksmų, galinčių pakenkti didelei šalies automobilių pramonei.
Penktadienį Berlynas perspėjo ES nepradėti „prekybos karo“ su Pekinu. „Ursulos von der Leyen vadovaujama komisija neturėtų sukelti prekybos karo, nepaisant pritarimo“ tarifams, socialiniame tinkle X pareiškė finansų ministras Christianas Lindneris.
Pekinas pareiškė, kad griežtai prieštarauja ES planams pritaikyti papildomus muitus kiniškiems elektromobiliams.
Kinijos prekybos ministerija pareiškė, kad „šiuo atveju griežtai prieštarauja nesąžiningai, reikalavimų neatitinkančiai ir nepagrįstai protekcionistinei ES praktikai“. Ministerija paragino ES šalis „grįžti į teisingą kelią“ ir prekybos srityje kylančias trintis spręsti dialogu. Ji kartu pažadėjo „saugoti Kinijos bendrovių interesus“.
Kinijos autopramonės milžinė „Geely“, kuri yra viena didžiausių elektromobilių pardavėjų šalyje, išreiškė „didelį nusivylimą“ naująja priemone. „Šis sprendimas nėra konstruktyvus ir gali trukdyti ES ir Kinijos ekonominiams ir prekybiniams santykiams, o galiausiai gali būti pakenkta Europos įmonėms ir vartotojų interesams“, – nurodė bendrovė.