Geriausi pagal britus
Įtakingas tarptautinis britų leidinys „Auto Express“ paskelbė geriausius 2024-ųjų automobilius. Žurnalistai ir ekspertai išrinko geriausius šiemet rinkoje pasirodžiusius skirtingų kategorijų modelius. Jų buvo daugiau nei tuzinas.
Štai geriausiu šių metų šeimyniniu automobiliu pripažinta atnaujinta „Škoda Octavia“, geriausiu nedideliu SUV – „Dacia Duster“, geriausiu vidutinio dydžio SUV – „Hyundai Tucson“, o dideliu – „Škoda Kodiaq“; geriausias prabangus automobilis – 7-osios serijos BMW, o geriausias sportiškas modelis – „Hyundai Ioniq 5 N“.
Geriausias mažas automobilis – naujasis „Citroën C3“, o geriausias įperkamas elektrinis automobilis – „Citroën ë-C3“. Pastaroji prancūzų naujiena iškovojo ir garbingiausią „Auto Express“ „Metų automobilio 2024“ titulą.
Pagrįsdami savo pasirinkimą, žurnalo ekspertai rašė, kad dėl geriausiojo titulo rungtis galėjo ne vienas automobilis: to vertas buvo naujasis „Dacia Duster“ modelis, taip pat kiniškas MG3 elektromobilis, tačiau pergalė vis dėlto atiteko pigiam ir paprastam elektra varomam „Citroën“, kuris gerai važiuoja, pasižymi puikiu komfortu ir, nepaisant kompaktiško dydžio, vidaus erdve prilygsta didesniems automobiliams. Be to, jame sklandžiai veikia technologijos, o ir kaina nesikandžioja. Dabar tai – vienas pigiausių elektromobilių rinkoje.
„Būtent to pasauliui ir reikia. Gaminti didelius, sunkius elektrinius SUV yra gerai, bet daugumai pirkėjų aktualiausi yra kompaktiški, paprasti ir našūs elektromobiliai. Dėl šio ir kitų aspektų „ë-C3“ buvo labiausiai vertas pergalės“, – savo portale paaiškinimą paskelbė konkurso rengėjai.
Ko trūksta, kad elektrifikacija vyktų sparčiau?
Pagal Europos Sąjungos politiką, transporto sektorius elektrifikuojasi. Ir tą daryti jam sekasi gana neblogai, matyti vis dar nemenkas elektrifikuotų naujų automobilių pardavimo augimas. 2010-aisiais Europoje buvo įregistruota tik 600 elektrifikuotų automobilių, o 2021-aisiais – jau 1,74 mln. Tai – 18 proc. visų naujų automobilių pardavimo.
Elektromobilių skaičius, nepaisant tam tikro rinkos sulėtėjimo dėl besikeičiančios atskirų valstybių skatinimo politikos, ir toliau auga, tačiau sprogimo, kokį norėtų matyti politikai, vis dar nėra, nes ekologiškos transporto priemonės kol kas dar brangios.
„Manau, kad visi žiūri, kas dabar populiariausia ir iš ko galima uždirbti daugiausia, į tai gamintojai ir susitelkė. Dėl to pirmieji elektromobiliai dažniausiai buvo krosoveriai. Po truputį atsiranda ir kitų kėbulo tipų, sedanų, universalų, juntamas jų poreikis, bet jie bus nišiniai. O gamintojai svajoja apie masinę gamybą, siekia parduoti daugiau modelių, o jei nori pasiūlyti geresnę kainą, turi eiti į kompaktinių hečbekų segmentą“, – aiškina „bestevforme.eu“ portalo įkūrėjas, elektromobilių ekspertas Tadas Ratkevičius.
Dėl brangios technologijos iš pradžių transporto gamintojai su elektromobiliais buvo nusitaikę į didesnių mašinų segmentą. Tačiau Europoje kone pusę amžiaus karaliauja maži, kompaktiški modeliai, masės perka būtent tokius. Prieš penkerius metus niekas neįsivaizdavo, kaip elektromobilis gali būti pigus, bet dėl didėjančių konvejerių apsukų, naujų ličio geležies fosfatų baterijų technologijų atsirado plačiajai publikai įperkamų modelių.
Pigių automobilių buvo, bet žmonės nori daugiau
„Žiūrint į Europą atrodo, jog visi laukia modelių, kuriuos galėtų įpirkti masės. Pagaliau pasirodė pirmosios kregždės: „Citroën“ pristatė labai pigų elektrinį C3, „Volkswagen“ parodė ID.2, „Polo“ dydžio modelį, kuris turėtų kainuoti apie 25 tūkst. eurų“, – sako T.Ratkevičius.
Tiesa, pigių elektromobilių galima rasti jau senokai. „Volkswagen“ turėjo „e-Up!“, gana gražia sėkmės istorija gali pasigirti „Dacia Spring“, kinai bando pardavinėti vieną kitą kompaktišką elektromobilį už nedidelę kainą. Tačiau jie – nišiniai produktai, bazinės transporto priemonės, ne visais atvejais pasižyminčios asmeniniams automobiliams būdingu komfortu, technologijomis, geromis važiavimo charakteristikomis.
O naujoji mažų kompaktiškų elektromobilių banga rodo juos galint konkuruoti su įprastais kompaktiniais hečbekais tiek kaina, tiek važiavimo savybėmis – su elektros pavara jos netgi geresnės, nes elektromobiliai pasižymi gerokai sklandesniu, tyliu ir švelniu važiavimu. Pirmojo naujosios kartos kompaktiško elektromobilio „Citroën ë-C3“ pergalė „Auto Express“ rinkimuose tą ir parodo.
Pirmas blynas – neprisvilęs
Lietuvoje elektrinio „ë-C3“ kaina prasideda nuo kiek mažiau nei 25 tūkst. eurų, jis turi gausią standartinę įrangą su visais būtinais komforto ir saugumo atributais bei protingo dydžio 44 kWh bateriją, su kuria viena įkrova galima įveikti iki 324 km nuotolį. Taigi šis elektrinis modelis pagal kainą ir funkcionalumą kaip lygus su lygiais gali varžytis su nedideliais vidaus degimo variklius turinčiais miesto automobiliais, tokiais kaip „Toyota Yaris“, „Volkswagen T-Cross“, ir kitais.
„Citroën ë-C3“ mane maloniai nustebino. Tai mažas, bet ganėtinai erdvus automobilis, jo dizainas – minimalistinis, tačiau yra viskas, ko reikia, netgi fiziniai klimato kontrolės mygtukai, taip pat – nemažai žaismingų detalių. Vairavimas nėra itin aštrus ar tikslus, bet tai – į komfortą orientuotas miesto automobilis, o su dvigubų kamerų amortizatoriais jis važiuoja tikrai komfortiškai, dar garso izoliacija nepriekaištinga. Aišku, elektrinė versija dėl didesnio svorio standesnė už benzininę, bet komfortas tikrai geras“, – savo įspūdžiais pasidalijo šio elektromobilio pristatyme Austrijoje dalyvavęs „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisijos narys Vytautas Pilkauskas.
„Citroën“ mažąjį C3 pardavinės ir su benzininiu varikliu, tačiau jį vairavę ekspertai pabrėžia, jog elektrinė pavara dėl sklandžios dinamikos, tylaus veikimo yra gerokai malonesnė, o ir dvi skirtingas pavaras turinčių versijų kainų skirtumas nėra toks didelis. Benzininis variantas tiktų tiems, kas važinėja išties daug.
Būtent dėl prieinamumo, sklandaus važiavimo, gero technologijų veikimo ir kitų privalumų derinio elektrinis „Citroën ë-C3“ iškovojo pagrindinį titulą „Auto Express“ geriausio metų automobilio rinkimuose. Ekspertai išaiškino, kad, norint sulaukti tokio elektromobilių populiarumo, kokio tikisi Europos Sąjunga, reikia būtent tokių, kompaktiškų, prieinamų, tačiau nieko neaukojančių automobilių. Rinka rodo, kad jų per pastaruosius kelerius metus tikrai padaugės.