Europa turbūt labiausiai jaučia ekspansiją iš Kinijos. Pavyzdžiui, šiuo metu Europos Sąjungos teritorijoje kiniškiems MG markės elektromobiliams sekasi geriau negu „Volkswagen ID.3“ ar „Volkswagen ID.4“, pasakojama „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“.
Nors tas pats MG, kuris priklauso Kinijos valstybiniam koncernui SAIC, savo elektromobilius Europos rinkoje parduoda beveik į nuostolį, nes nuo kiekvieno tokio elektromobilio gauna dotaciją ir Kinijos vyriausybė dengia nuostolius.
Tokiu būdu norima užsiimti rinkos dalį. Panašiai kinai nori įeiti ir į Amerikos rinką. Formaliai Jungtinėse Valstijose priimtas įstatymas panašus kaip Kanadoje – visiems iš Kinijos importuojamiems elektromobiliams vietoje anksčiau buvusio 25 proc. muito turėtų būti taikomas 100 proc. mokestis.
Tačiau dėl rinkiminės kampanijos Joe Bideno administracija nesiėmė šio įstatymo įgyvendinti, mat šis naujas įstatymas turėtų būti įgyvendinamas kartu su visu paketu kitų papildomų importo mokesčių ir mikroschemoms, saulės baterijoms, medicinos įrangai ir kitoms prekėms.
Tai gali pasitenkinti daugelio verslo įmonių protestus bei tolimesniame laikotarpyje net padidinti infliaciją ir kainas. Juo labiau, kad bent jau automobilių, pagamintų Kinijoje, Jungtinėse Valstijose yra vos vienas kitas.
Kanadoje kiniškų elektromobilių taip pat yra vienetai. Tačiau vasarą „Tesla“ į šią šalį pradėjo masiškai vežti savo Kinijoje pagamintus automobilius. „Tesla Model 3“ ir „Tesla Model Y“ atvyksta dešimtimis tūkstančių ir tai kažkodėl labai supykdė Kanados premjerą Justiną Trudeau.
„Tesla“ Šanchajuje turi gamyklą, kuri per metus gali pagaminti iki milijono automobilių, tačiau jų paklausa tiek Kinijoje, tiek ir Europoje mažėja, todėl nenorėdama mažinti gamybos apimčių įmonė nutarė automobilius masiškai pradėti gabenti į Kanadą ir Jungtines Valstijas, kol dar neįsigaliojo drakoniški muitai.
J.Trudeau tiesiai pareiškė, kad Kinijoje pagamintų automobilių jo šalis nenori, jis nori įsileisti tik Amerikoje arba Europoje pagamintus „Tesla“ automobilius.