Senienų sostinės gatvėse vėl ima gausėti: išsiaiškino, kokius automobilius vairuoja vilniečiai

2024 m. rugsėjo 11 d. 18:42
Viktoras Žvinys
Jeigu vilnietis perka elektromobilį, dažniausiai renkasi „Tesla“, jei įprastais degalais varomą – nepavejamas lyderis yra „Toyota“. Tačiau bendras automobilių amžius nedžiugina – jis vėl didėja.
Daugiau nuotraukų (8)
Vilniuje liepos pradžioje buvo registruota 330 tūkst. 700 lengvųjų keleivinių automobilių. Tai – 19 proc. visų Lietuvoje registruotų šios kategorijos automobilių.
74 proc. lengvųjų transporto priemonių sostinėje savininkai yra fiziniai asmenys, likę 26 proc. – juridiniai asmenys.
Per 6 šių metų mėnesius lengvųjų transporto priemonių Vilniuje registruota 18 tūkst. 33, iš jų 9 tūkst. 991 (55 proc.) naudota ir 8 tūkst. 43 (45 proc.) – naujos.
Senienų – per akis
Nors dažnam atrodo, kad sostinės gatvėse dauguma automobilių yra jei ne nauji, tai bent apynauji, statistika rodo, jog vis dar dominuoja senienos.
2022-ųjų pabaigoje vidutinis važinėjančio automobilio amžius siekė 16 metų ir 7 mėnesius, 2023-iųjų pabaigoje – 16 metų ir 9 mėnesius, 2024-ųjų viduryje – 16 metų ir 10 mėnesių.
Šiuo metu Vilniuje daugiausia registruota 15–20 metų lengvųjų automobilių – 77 tūkst. 429, arba 25 proc. visų Vilniuje registruotų lengvųjų automobilių. 7 proc. registruotų automobilių amžius viršija 25 metus.
Iki 5 metų automobilių yra 60 tūkst. 397, 5–10 metų – 55 tūkst. 71, 10–15 metų – 51 tūkst. 846.
Seniausiai Vilniuje iki šiol registruotas automobilis yra 1931 m. spalio 1 d.
37 proc. Vilniuje registruotų lengvųjų transporto priemonių buvo pilkos spalvos. Antroje vietoje juodi automobiliai – 22 proc., trečioje – mėlyni (12 proc.), ketvirtoje – balti (11 proc.).
Populiariausios markės
Vilniuje populiariausi „Toyota“ markės lengvieji automobiliai, skirtingai nuo likusios Lietuvos, kur populiariausi „Volkswagen“ automobiliai.
Per pirmąjį šių metų pusmetį Vilniuje „Toyota“ naujų ir naudotų lengvųjų automobilių registruota 2 tūkst. 955.
Antroje vietoje „Volkswagen“ – 1 tūkst. 993, trečioje vietoje BMW – 1 tūkst. 653.
Iš šįmet Vilniuje registruotų populiariausių transporto priemonių dešimtuko iškrito „Ford“ ir „Opel“, juos pakeitė „Kia“ ir „Peugeot“.
Naujų automobilių pirkėjai dažniausiai rinkosi „Toyota“, „Škoda“ ir „Volkswagen“. Šių markių nauji automobiliai sudarė 49 proc. visų šiais metais sostinėje registruotų naujų automobilių.
74 proc. naujų automobilių Vilniuje registravo įmonės.
O kokie automobilių modeliai buvo populiariausi?
Daugiausia buvo įregistruota „Toyota RAV4“ naujų ir naudotų lengvųjų automobilių – 680. Antroje vietoje liko „Škoda Octavia“ – 536 automobiliai.
Trečioje ir ketvirtoje vietose – taip pat „Toyota“ modeliai: „Toyota Corolla“ (520 automobilių) ir „Toyota Yaris Cross“ (458).
Elektromobilių daugėja
Vienas akivaizdžiausių pokyčių, transporto rinkoje vykstančių ne vienus metus, – augantis elektromobilių skaičius.
Nuo 2021 metų Lietuvoje registruojamų elektromobilių skaičius pradėjo sparčiai didėti.
2021-aisiais iš visų naujų Lietuvoje parduotų automobilių elektromobiliai sudarė tik 0,8 proc., o pernai ši dalis šoktelėjo iki 6 proc.
2024 m. liepos pradžioje Lietuvoje buvo registruota per 12 tūkst. 200 naujų ir naudotų elektra varomų automobilių.
Iš jų Vilniuje buvo registruoti 5 tūkst. 283, tai – 43 proc. visų Lietuvos elektromobilių.
Šiemet per 6 mėnesius sostinėje buvo įregistruoti 874 nauji ir naudoti elektromobiliai.
Spraudžiasi ir kinai
„Tesla“, „Volkswagen“, „Hyundai“, „Cupra“ ir „Audi“. Šias markes pirmąjį šių metų pusmetį dažniausiai rinkosi elektromobilių pirkėjai.
Šiemet atsirado ir kinų gamybos elektromobilių GWM – jų registruota 29.
Populiariausių 2024 m. Vilniuje registruotų naujų ir naudotų elektromobilių modelių viršuje yra „Tesla Model Y“ (66 vnt.), antroje vietoje – „Cupra Born“ (65 automobiliai), trečioje – „Tesla Model 3“ (63).
Populiariausias sostinėje 2024 m. registruotas naujas elektromobilis – „Cupra Born“ – 64 vnt. Antroje vietoje – „Volkswagen ID.4“ (44 automobiliai), trečioje – „Volvo EX30“ (56).
Tačiau šiemet visų „Tesla“ modelių įregistruota mažiau nei tuo pat metu praėjusiais metais.
2024 m. mažėjo ir „Nissan Leaf“, „Škoda Enyaq“ elektromobilių populiarumas.
Vis populiaresni tampa „Volkswagen ID.4“, „Cupra Born“, „Ford Mustang Mach-e“, tik šiemet pradėti pardavinėti „GWM Ora Funky Cat“, „Volvo EX30“.
Kaina kiek sumažėjo
Šiemet Lietuvoje gerokai padaugėjo perkamų naudotų automobilių. 2024 metų gegužę Lietuvoje buvo pirmą kartą įregistruota net 13 tūkst. 960 naudotų automobilių – 3,5 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais.
Šiais metais didžiausio populiarumo Lietuvoje sulaukia „Volkswagen Passat“, „Škoda Superb/Octavia“, „Opel Astra“ ir „Volvo V60/V40“.
„Dabar pirkėjai ieško automobilių, kurie būtų patikimi ir nesukeltų papildomų rūpesčių ateityje“, – sakė naudotų automobilių pardavimo įmonės „Longo LT“ vadovas P.Valiukėnas.
Šiemet vidutinė parduodamo automobilio kaina sumažėjo iki 12 tūkst. 700 eurų, tai yra apie 10 proc. mažiau nei 2023 metais.
Viena galimų priežasčių – aukštos kreditų palūkanos.
Didelės palūkanos verčia pirkėjus atidžiau vertinti savo finansinius įsipareigojimus ir ieškoti ekonomiškesnių pasirinkimų siekiant sumažinti ilgalaikes išlaidas, todėl pigesnis automobilis šiemet tampa patrauklesniu pasirinkimu.
Didžiausias stabdys – įkrovimo stotelės
Elektromobilių augimo sparta Lietuvoje vis dar yra ribota – šių mašinų kainos yra aukštos, todėl tik nedaugelis gali sau leisti tokią įsigyti. Dėl šios priežasties didžioji dalis žmonių net nesvarsto įsigyti elektromobilio.
Be to, gyvenantys daugiabučiuose susiduria su sunkumais norėdami įkrauti elektromobilį, nes viešųjų įkrovimo stotelių trūksta arba jos nepatogiai išdėstytos.
Privatūs asmenys, Lietuvoje perkantys naudotą elektromobilį, gauna 2 tūkst. 500 eurų, o perkantys naują – 5 tūkst. eurų kompensaciją.
Vilniuje numatoma intensyvesnė įkrovimo stotelių tinklo plėtra. Manoma, kad tai irgi paskatins pirkti elektromobilius.
Neseniai Vilniuje, šalia Gariūnų turgavietės, buvo atidaryta galingiausia įkrovimo stotelė Baltijos šalyse, galinti krauti net 400 kW galia.
Kinų gamybos automobiliai su vidaus degimo varikliais nebuvo itin vykę, o gaminti elektromobilius jiems, panašu, sekasi kur kas geriau.
Ne tik į viso likusio pasaulio, bet ir į Lietuvos rinką atkeliavo nemažai Kinijoje pagamintų elektromobilių, tokių kaip NIO, BYD, „Xpeng“ ir kt.
Kadangi kinai gali pasiūlyti ne tik gana didelį viena įkrova nuvažiuojamą atstumą, bet ir gerą kainą, tikėtina, kad jų elektromobilių šalies keliuose matysime vis daugiau.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.