Iššūkis tarpmiestiniuose autobusuose: jei neturi grynųjų – nevažiuok?

2024 m. rugsėjo 11 d. 08:29
Panašu, kad keliavimą tarpmiestiniu transportu skatinanti viešoji politika susiduria su rimtu iššūkiu – vienos bendrovės nespėja įsidiegti keleivių pageidaujamų technologijų, kitos atvirkščiai – gąsdina naujovėmis. Kaip elgtis keleiviams?
Daugiau nuotraukų (3)
Neseniai apie tai, kad nebeliks kasų, o bilietus teks pirkti automatuose, paskelbusi bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ sulaukė keleivių išgąsčio, kad ne visi sugebės jų įsigyti. Dalis keliaujančiųjų traukiniais vis dar baiminasi atsiskaityti banko kortelėmis ir naudotis kitomis elektroninėmis paslaugomis – nori bilietą pirkti grynaisiais iš žmogaus.
Tačiau daugėja tarpmiestinių autobusų keleivių, kurie piktinasi, kad bilietą iš vairuotojo gali įsigyti tik už grynuosius.
Už kelionę sumokėjo dvigubai
Dažnai autobusu iš Kauno į Birštoną keliaujantis IT specialistas Antanas sakė seniai norėjęs išsakyti savo nuomonę apie bendrovės „Kautra“ teikiamas paslaugas, nes dažniausiai keliauja būtent jos organizuojamais reisais.
„Nors vienu metu ši bendrovė atrodė labai moderni, tačiau tie laikai praėjo ir dabar aš jų paslaugas apibūdinčiau kaip neinovaciją“, – ironizavo 35 metų vyras.
Antanas papasakojo naujausią istoriją, kai, supainiojusi laiką, į autobusą Kaune bandė įsėsti keleivė su vaiku. Moteris internetu buvo nusipirkusi bilietus kitam reisui, bet norėjo važiuoti anksčiau, tačiau autobuso vairuotojas griežtai atsisakė ją vežti – liepė laukti autobuso, kuris turėjo išvykti tik po valandos.
Moteris norėjo nusipirkti naujus bilietus, bet mokėti kortele autobuse galimybės nėra, o vairuotojas priima tik grynuosius.
Kiti keleiviai pasiūlė jai nubėgti iki bankomato ir išsigryninti šiek tiek pinigų. Viskas baigėsi sėkmingai, keleivė su mažamečiu sūnumi spėjo į autobusą, tačiau kelionė jiems kainavo dvigubai.
Skaitytuvai – net lėktuvuose
„Ar tai normalu – juk laisvų vietų autobuse buvo?“ – retoriškai klausė vyras.
Bilietai, pasak Antano, internetu neparduodami likus 10–15 minučių iki autobuso išvykimo, kai kurios stotys neturi kasos, kurioje galėtum įsigyti bilietą atsiskaitydamas kortele. Tikrai ne visose stotyse yra įrengti bankomatai, tad jei neturi grynųjų – nevažiuosi.
„Netylant kalboms apie pinigų skaitmenizavimą ir atsisakymą grynųjų, bendrovė vis dar nesiūlo galimybės atsiskaityti kortele autobuse! Jau net turguje galima sumokėti kortele, kurjeris, atvykstantis į bet kurį kaimą, turi kortelių skaitytuvą. Lėktuve, skrendančiame 10 kilometrų aukštyje, galima atsiskaityti kortele, o autobuse – ne“, – piktinosi keleivis.
Greitu metu problemos neliks
Situaciją pakomentavo bendrovės „Kautra“ rinkodaros vadovas Justinas Vadluga.
„Tenka apgailestauti, kad keleiviai kelionės metu patyrė nepatogumų, tačiau iš situacijos aprašymo akivaizdu, kad keleivis norėjo vykti ne tuo laiku, kuriuo nusipirko bilietą. Autobusų bilietai tarpmiestiniais autobusais parduodami vykimui biliete nurodytu laiku, t.y. konkrečiu maršruto tvarkaraštyje nurodytu laiku. Todėl vairuotojas neturėjo teisės leisti keleiviui vykti neturint kelionės bilieto“, – aiškino įmonės rinkodaros vadovas.
„Nepanaudoti kelionės bilietai gali būti grąžinami iki išvykimo likus ne mažiau kaip 30 minučių. Iš pateikto skundo nėra žinoma, ar keleivis šia teise pasinaudojo. Jei buvo pasinaudota, tai kelionė negalėjo kainuoti dvigubai“, – teigė J.Vadluga.
„Kautros“ atstovas patikino, kad „situacija dėl atsiskaitymo kortelėmis yra sprendžiama ir greitu metu keleiviai galės pasinaudoti tokio atsiskaitymo galimybe“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.