Naują 91 troleibusą „Škoda 32Tr“ įsigijusi bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ tikino, kad jie – vieni moderniausių Europoje. Dvidešimt pirmųjų troleibusų išriedėjo į gatves praėjusią savaitę.
Vis dėlto jais keliavę vilniečiai pastebėjo, kad jie gerokai ankštesni nei pirmtakai, greičiausiai skirti ne Vilniui, kur miesto transportas važiuoja palyginti retai.
Salonuose mažoka vietos ne tik keleiviams, bet ir neįgaliųjų bei vaikų vežimėliams, o dviračius apskritai sunku įkelti.
Nesklandumas. Rugpjūčio 22 d. išriedėjus troleibusams „Škoda 32Tr“ pavakarę pirmasis jau sugedo Žirmūnų žiede.
„Vilniaus viešojo transporto“ atstovė Gintarė Žalytė-Štarienė tikino, kad troleibusas nepatyrė rimtų gedimų, tik vairuotojas susidūrė su nedideliu nesklandumu, kurio metu suveikė technologinio dangčio atsidarymo daviklis.
„Nė vienas naujas troleibusas nepatyrė rimtų gedimų. Vairuotojai tiesiog labai atsakingai prižiūri naujuosius troleibusus.
Šįkart vairuotojas susidūrė su nedideliu nesklandumu, į kurį skrupulingai sureagavo tiek jis pats, tiek mūsų techninė tarnyba.
Šią situaciją panaudosime mokymosi tikslais“, – aiškino G.Žalytė-Štarienė.
Ankštumas. Įlipęs į „Škoda 32Tr“ iš karto pastebi, kad šiame troleibuse trūksta vietos. Jo nepalyginsi su „Solaris“.
Pastaruosiuose daugiau ne tik sėdynių, bet ir vietos vežimėliams, dviračiams.
Naujuosiuose troleibusuose dar bent dvi ar trys sėdynės dingsta salono gale. Jų ten nėra, o laiptelis, po kuriuo slypi įranga, užtvertas turėklu.
Nors miesto transportu dviračių vežti nedraudžiama, jų nė vienas netilps, jei į naująjį troleibusą jau bus įkeltas vaikiškas ar neįgaliojo vežimėlis. Salone taip pat sunku prasilenkti dviem keleiviams.
Maršrutai. Keleivių žodžiais, jeigu Vilniui jau buvo nupirkti tokie troleibusai, jie turėtų važinėti ne 2-uoju, 7-uoju, 17-uoju ar 19-uoju maršrutais, kuriais keliauja daugiausia vilniečių.
Vilniečiai taip pat svarstė, kad jei naujieji troleibusai gali nuvažiuoti 20 kilometrų be kontaktinio tinklo, kodėl neatidarius naujo maršruto, pavyzdžiui, į Paupį?
Taip elgiamasi kituose Europos miestuose, kur tokie troleibusai naudojami ne tik kliūtims, avarijų vietoms aplenkti, bet ir važiuoja maršrutais, kur kontaktinio tinklo neketinama tiesti.
Salonas. Bendrovę „Vilniaus viešasis transportas“ reikėtų pagirti už tai, kad pagaliau įsigijo troleibusų, kuriuose sėdynės ne medžiaginės, – išteptas jas bus nesunku išvalyti, skirtingai nei medžiagines.
Taip, kondicionieriai naujuosiuose troleibusuose įrengti, tik akivaizdu, kad ne visi vairuotojai dar išmoko juos įjungti.
Bet bėda yra orlaidės. Skirtingai nei „Solaris Urbino 12“ troleibusuose, jos „Škoda 32Tr“ nėra užrakinamos. Tad gali būti, kad kondicionieriai veiks visu pajėgumu, o langai bus atlapoti.
Dar vienas nepatogumas – sėdynės salono gale. Ar konstruktorius jas skyrė vaikams? Mat kiekvienas bent 170 centimetrų ūgio keleivis stodamasis atsitrenks galva į lubas.
Taktiliniai takeliai visame salone labai gerai, bet išlieka rizika, kad jie žiemą gali pavirsti čiuožykla, kai grindys bus drėgnos.
Informacinės švieslentės – kitokios formos, tačiau jose pateikiami kiekvienos stotelės kitų maršrutų numeriai – perteklinė sunkiai įskaitoma informacija.
Permainos. Naujieji troleibusai senuosius „Škoda 14 Tr“ modelius keis palaipsniui.
Į gatves kitų metų kovą išriedėjus visiems naujai įsigytiems troleibusams, vis dar važinės kiek daugiau negu 70 senų troleibusų. Tačiau vežėjų planuose numatytas ir tolesnis šių transporto priemonių parko atnaujinimas.
„Siekiame, kad kuo daugiau žmonių kasdien rinktųsi keliauti viešuoju transportu, todėl nuosekliai investuojame į jo atnaujinimą – pradedame nuo troleibusų parko.
Skelbsime naujus konkursus, kad ir autobusų maršrutais važiuotų elektriniai autobusai.
Planuojame, kad iki 2030 metų ne mažiau nei 55 procentai visų viešojo transporto priemonių bus varomos elektra“, – žadėjo meras Valdas Benkunskas.
„Vilniaus viešojo transporto“ direktorius Ignas Degutis pridūrė, kad artimiausiu metu bus skelbiamas pirkimas dar 73 naujiems troleibusams įsigyti, tad planuojama, jog iki 2026 metų pabaigos troleibusų parkas bus visiškai atnaujintas.
Naujovės. Troleibusuose įdiegta moderni saugumo sistema, įskaitant SOS ir A juostos mygtukus, kurie fiksuoja įvykius vaizdo įrašuose, įspėja apie galimus susidūrimus ir užtikrina gaisro gesinimą nelaimės atveju.
Svarbu ir tai, kad nauji modeliai yra pritaikyti žmonėms, turintiems individualių poreikių: įrengtos rampos, tvirtinimo diržai, specialūs mygtukai pagalbai išsikviesti, švieslentės ir multimedijos ekranai.
„Troleibusai, kuriuos pristatėme Vilniui, neabejotinai pagerins miesto viešojo transporto būklę. Juose sumontuotos pažangios traukos baterijos, kamerų sistemos eismui stebėti, „Mirror Eye“ sistema, kuri pakeičia įprastus šoninio vaizdo veidrodėlius, ir jutikliai, stebintys aplinkoje esančių keleivių judėjimą.
Visa tai suteikia naują saugumo ir efektyvumo lygį, todėl kasdienės kelionės taps sklandesnės ir saugesnės visiems“, – gyrė troleibusus „Škoda Group“ priklausančios įmonės „Škoda Electric“ valdybos pirmininkas Karelas Majeris.
52
Tiek milijonų eurų bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ sumokėjo už 91 troleibusą „Škoda 32Tr“.