„Siekiame, kad kuo daugiau žmonių kasdien rinktųsi keliauti viešuoju transportu, todėl nuosekliai investuojame į jo atnaujinimą – pradedame nuo miesto troleibusų parko atnaujinimo.
Skelbsime naujus konkursus ir dėl autobusų maršrutų aptarnavimo elektriniais autobusais. Planuojame, kad iki 2030 m. ne mažiau nei 55 proc. visų viešojo transporto priemonių bus varomos elektra“, – sako Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.
Naujų troleibusų mieste daugės kiekvieną mėnesį
Naujieji troleibusai senuosius „Škoda 14 Tr“ modelius keis palaipsniui. Į gatves kitų metų kovą išriedėjus paskutiniams naujai įsigytiems troleibusams, Vilniuje vis dar kursuos kiek daugiau nei 70 senų troleibusų, tačiau bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ planuose numatytas ir tolimesnis šių transporto priemonių parko atnaujinimas.
„Troleibusų parko atnaujinimas – vienas iš mūsų prioritetų. Artimiausiu metu bus skelbiamas pirkimas dar 73 naujiems troleibusams įsigyti, tad planuojama, kad iki 2026 m. pabaigos mūsų valdomas troleibusų parkas bus pilnai atnaujintas. Ši transporto rūšis išlieka viešojo transporto ašimi, nes yra viena ekologiškiausių ir ekonomiškiausių susisiekimo priemonių“, – teigia bendrovės direktorius Ignas Degutis.
Važiuoja populiariausiais maršrutais
Nauji sostinės troleibusai bus skirti didžiausią keleivių srautą aptarnaujantiems maršrutams, kuriais atliekama daugiau nei 10 proc. visų viešojo transporto kelionių. Anot, Loretos Levulytės-Staškevičienės, JUDU Viešojo transporto organizavimo vadovės, l. e. p direktorės, šie maršrutai ne tik jungia svarbiausius miesto taškus, bet ir užtikrina greitą bei patogų susisiekimą tarp skirtingų miesto rajonų.
„JUDU nuolat atlieka viešojo transporto keleivių apklausas ir siekia holistinio viešojo transporto sistemos planavimo – kai sistema vertinama ir kuriama kaip darni visuma, atsižvelgiant į įvairius socialinius, ekonominius, technologinius ir aplinkos aspektus.
Nauji troleibusai yra viena iš svarbiausių JUDU iniciatyvų ir keleivių lūkesčių, siekiant aukščiausios viešojo transporto kokybės. Komfortiškas ir patogus susisiekimas – tai vienas iš pagrindinių aspektų, kuris motyvuoja rinktis aplinkai draugiškesnes kelionės“, – kalba JUDU atstovė L.Levulytė-Staškevičienė.
Vieni moderniausių Europoje
Nauji „Škoda 32 Tr“ troleibusai gali nuvažiuoti iki 20 km be kontaktinio tinklo suteikdami vairuotojams didesnį lankstumą. Šis techninis parametras leidžia lengvai apvažiuoti eismo kliūtis ir suteikia galimybę praplėsti maršrutus pasiekiant tas miesto vietas, kuriose nėra išvystytas kontaktinis tinklas.
Troleibusuose įdiegta moderni saugumo sistema, įskaitant SOS ir A juostos mygtukus, kurie fiksuoja įvykius vaizdo įrašuose, įspėja apie galimus susidūrimus ir užtikrina gaisro gesinimą nelaimės atveju. Taip pat kondicionuojamas ir ventiliuojamas transporto priemonės salonas, vairuotojo kabina.
Svarbu ir tai, kad nauji modeliai yra pritaikyti žmonėms su individualiais poreikiais: įrengtos rampos, tvirtinimo diržai, specialūs mygtukai pagalbos pranešimui, švieslentės ir multimedijos ekranai. Taip pat keleiviai gali vežti dviračius, naudotis išmaniųjų įrenginių krovimo jungtimis ir WiFi ryšiu.
„Troleibusai, kuriuos pristatėme Vilniui, neabejotinai pagerins miesto viešojo transporto būklę. Juose sumontuotos pažangios traukos baterijos, kamerų sistemos eismui stebėti, „Mirror Eye“ sistema, kuri pakeičia įprastus šoninio vaizdo veidrodėlius ir jutikliai, stebintys aplinkoje esančių keleivių judėjimą.
Visa tai suteikia naują saugumo ir efektyvumo lygį, todėl kasdienės kelionės taps sklandesnės ir saugesnės visiems“, – teigia „Škoda Group“ priklausančios įmonės „Škoda Electric“ Valdybos pirmininkas Karelas Majeris.